Vad gör ni idag tjejer?!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Vad gör ni idag tjejer?!

    Kommer nog själv hänga en del i lapptoppen. Sen skall det småpysslas när orken kommer.
    Någon som har ett bra lunch/middagstips för dagen?
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Vad gör ni idag tjejer?! Kommer nog själv hänga en del i lapptoppen. Sen skall det småpysslas när orken kommer.
    Någon som har ett bra lunch/middagstips för dagen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Idag blir det pyssel hemma. Igår var det full fart med banmoskebesök, en sväng in på jobbet, en runda på stan, hämtning på dagis med två extra barn med hem till middag. Känner att en lugnare dag passar mig idag.
    Igår köpte jag vaxduk(Karin Mannerståls "busungar") som jag tänkte klä om skötbädden med idag.
    Ikväll är det dags för storhandling, pust! Måste skriva inköpslistan klar tills maken kommer hem med bilen.

    Angående middagstips så har jag inget på rak arm, men här om dagen skrev jag om vår veckomatsedel (vi har en rullande på 5 veckor, allt för att slippa stå och fundera varje dag vad vi ska äta) och jag hämtade en del nya och enkla recept från arla.se som jag tänkte prova. Kolla om du hittar något passande där!

    /Rubina
  4. 2
    Idag blir det pyssel hemma. Igår var det full fart med banmoskebesök, en sväng in på jobbet, en runda på stan, hämtning på dagis med två extra barn med hem till middag. Känner att en lugnare dag passar mig idag.
    Igår köpte jag vaxduk(Karin Mannerståls "busungar") som jag tänkte klä om skötbädden med idag.
    Ikväll är det dags för storhandling, pust! Måste skriva inköpslistan klar tills maken kommer hem med bilen.

    Angående middagstips så har jag inget på rak arm, men här om dagen skrev jag om vår veckomatsedel (vi har en rullande på 5 veckor, allt för att slippa stå och fundera varje dag vad vi ska äta) och jag hämtade en del nya och enkla recept från arla.se som jag tänkte prova. Kolla om du hittar något passande där!

    /Rubina
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Ligger på soffan...

    Har riktig bottennotering vad gäller foglossningen!
    I går jobbade jag hemma. Tyckte jag tog det lugnt men trots det var mina fogar ganska ilskna på kvällskvisten. Siktade på soffan när T somnat och somnade där, jag har blivit så enormt kvällstrött igen!
    Vaknade när Stefan dök upp från källaren strax efter tio och skulle gå och lägga sig. Då kunde jag knapt gå! Varken stödja på eller lyfta väster ben!
    Natten blev därefter. Varje gång jag försökte vända mig vaknade jag av att någon kved. Och det var inte Stefan.. Och det är inte ett dugg bättre idag. Ja, jag SKA ringa den där rosenterapeuten... Men tänk om inte det funkar då??!!? Alltså, jag kan leva med ont i ryggen i 6-7 veckor till, men INTE med att inte kunna gå!

    Så idag är det soffläge som gäller. Stefan har riggat med bärbara, telefoner, lite jobbpapper, kaffe och tänd brasa!
    Hoppas det är bättre i eftermiddag, för jag har en massagetid kl 15 som jag inte kan avboka, och det kan kanske hjälpa lite i alla fall.

    Så jag kommer nog att finnas här idag jag med. Har inte jättemycket jobb jag kan ta tag i hemmifrån eftersom jag planerat att åka till kontoret idag. Blir väl lite telefonsvar och mailande och ett protokoll som ska skrivas.
    Ang middagstips är jag nog inte den bästa att fråga... Inspirationen ligger inte på topp här heller, här blir mycket "barnmat". Men i går åt vi nåt som hela familjen gillar, "fiskpinnar" med hemmagjord grönt potatismos och kall sås. Treåriga dottern är "expert" på att röra ihop lite majonäs, gräddfil/filmjölk, bostongurka och chilisås. Det är hennes paradnummer. Potatisen kokar jag med lika mycket broccoli så blir det grönt (eller morötter så blir det orange mos...) Men vi panerade inte fisken själv i går, det blev färdiga såna lite större panetter eller vad de kallas...
    Har ingen lust alls att laga mat just nu. Det är tur att dottern får bra mat på dagis för vi fuskar en del här hemma för tillfället...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  6. 3
    Ligger på soffan... Har riktig bottennotering vad gäller foglossningen!
    I går jobbade jag hemma. Tyckte jag tog det lugnt men trots det var mina fogar ganska ilskna på kvällskvisten. Siktade på soffan när T somnat och somnade där, jag har blivit så enormt kvällstrött igen!
    Vaknade när Stefan dök upp från källaren strax efter tio och skulle gå och lägga sig. Då kunde jag knapt gå! Varken stödja på eller lyfta väster ben!
    Natten blev därefter. Varje gång jag försökte vända mig vaknade jag av att någon kved. Och det var inte Stefan.. Och det är inte ett dugg bättre idag. Ja, jag SKA ringa den där rosenterapeuten... Men tänk om inte det funkar då??!!? Alltså, jag kan leva med ont i ryggen i 6-7 veckor till, men INTE med att inte kunna gå!

    Så idag är det soffläge som gäller. Stefan har riggat med bärbara, telefoner, lite jobbpapper, kaffe och tänd brasa!
    Hoppas det är bättre i eftermiddag, för jag har en massagetid kl 15 som jag inte kan avboka, och det kan kanske hjälpa lite i alla fall.

    Så jag kommer nog att finnas här idag jag med. Har inte jättemycket jobb jag kan ta tag i hemmifrån eftersom jag planerat att åka till kontoret idag. Blir väl lite telefonsvar och mailande och ett protokoll som ska skrivas.
    Ang middagstips är jag nog inte den bästa att fråga... Inspirationen ligger inte på topp här heller, här blir mycket "barnmat". Men i går åt vi nåt som hela familjen gillar, "fiskpinnar" med hemmagjord grönt potatismos och kall sås. Treåriga dottern är "expert" på att röra ihop lite majonäs, gräddfil/filmjölk, bostongurka och chilisås. Det är hennes paradnummer. Potatisen kokar jag med lika mycket broccoli så blir det grönt (eller morötter så blir det orange mos...) Men vi panerade inte fisken själv i går, det blev färdiga såna lite större panetter eller vad de kallas...
    Har ingen lust alls att laga mat just nu. Det är tur att dottern får bra mat på dagis för vi fuskar en del här hemma för tillfället...

    //A
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Arbetar hemma

    Idag arbetar jag hemma och funderar just nu på om jag borde hasa mig in i duschen kanske. Jag har ganska mycket arbete som jag har som ambition att hinna få gjort, samtidigt som jag sneglar mot några kartonger här i det stora röjnings-stöket som jag vill sortera. Men jobbet får nog gå först, måste verkligen bli färdig med detta innan min ledighet. Fysiken är på topp idag, känner mig pigg eftersom jag har sovit bra inatt och jag har inte ont nånstans och sammandragningarna är lugna idag
    Tänkte laga fisk ikväll, torsk i ugnen med purjolök och hackat ägg. Ris och kokta ärter till.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Arbetar hemma Idag arbetar jag hemma och funderar just nu på om jag borde hasa mig in i duschen kanske. Jag har ganska mycket arbete som jag har som ambition att hinna få gjort, samtidigt som jag sneglar mot några kartonger här i det stora röjnings-stöket som jag vill sortera. Men jobbet får nog gå först, måste verkligen bli färdig med detta innan min ledighet. Fysiken är på topp idag, känner mig pigg eftersom jag har sovit bra inatt och jag har inte ont nånstans och sammandragningarna är lugna idag
    Tänkte laga fisk ikväll, torsk i ugnen med purjolök och hackat ägg. Ris och kokta ärter till.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Idag är vi hemma. Sjuk dotter, sjuk mamma, och pigg son... ingen bra kombo ärligt talat. Jag blev såklart smittad av den här basilusken men jag verkar ha sluppit febern i alla fall (båda barnen har haft över 40 grader) och är bara trött, förkyld och hängig. Det är TUR att vi inte är sjuka så ofta för jag har glömt hur utmattad man känner sig....

    Vad gäller lunch: jag har boat så mycket i en hel vecka så vi kan bara välja något ur frysen Det finns en massa att välja på.
  10. 5
    Idag är vi hemma. Sjuk dotter, sjuk mamma, och pigg son... ingen bra kombo ärligt talat. Jag blev såklart smittad av den här basilusken men jag verkar ha sluppit febern i alla fall (båda barnen har haft över 40 grader) och är bara trött, förkyld och hängig. Det är TUR att vi inte är sjuka så ofta för jag har glömt hur utmattad man känner sig....

    Vad gäller lunch: jag har boat så mycket i en hel vecka så vi kan bara välja något ur frysen Det finns en massa att välja på.
  11. änglarfinns
    #6

    Här är det äntligen

    dags att börja inreda bebisens rum. Känns som man inte gjort något annat än att slipa och måla den senaste månaden. Ska bli så skönt att slippa tänka på renovering på ett tag nu. Och äntligen få känna att man kan börja längta efter bebisen på allvar.
    Har haft lite panik innan, över allt som vi måste hinna göra innan bebisen kommer.

    Men nu så.....

    Började tvätta alla täcken och kuddar som finns i huset igår, så det ska jag fortsätta med i dag. (boandet har börjat )
  12. 6
    Här är det äntligen dags att börja inreda bebisens rum. Känns som man inte gjort något annat än att slipa och måla den senaste månaden. Ska bli så skönt att slippa tänka på renovering på ett tag nu. Och äntligen få känna att man kan börja längta efter bebisen på allvar.
    Har haft lite panik innan, över allt som vi måste hinna göra innan bebisen kommer.

    Men nu så.....

    Började tvätta alla täcken och kuddar som finns i huset igår, så det ska jag fortsätta med i dag. (boandet har börjat )
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Men vad jobbigt

    med ett aktivt barn när du är dålig...Film och sådant hjälper ju inte så länge nu när solen skiner och barnbenen bara längtar ut att springa.
    Hoppas du snart känner dej bättre. pst! är ju lite avis på dej som var så duktig och fyllde frysen.....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    Men vad jobbigt med ett aktivt barn när du är dålig...Film och sådant hjälper ju inte så länge nu när solen skiner och barnbenen bara längtar ut att springa.
    Hoppas du snart känner dej bättre. pst! är ju lite avis på dej som var så duktig och fyllde frysen.....
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Hmmm!

    Fisk lät gott. kanske ska jag ta fram det och göra lite potatismos till och lite stuvad spenat...
    Skönt med en bra-pigg dag för dej. Känner mej själv pigg i knoppen men svullen och stel i kroppen. Men det går ju över....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  16. 8
    Hmmm! Fisk lät gott. kanske ska jag ta fram det och göra lite potatismos till och lite stuvad spenat...
    Skönt med en bra-pigg dag för dej. Känner mej själv pigg i knoppen men svullen och stel i kroppen. Men det går ju över....
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Försöker fortfarande återhämta mig från pärsen på förlossningen förra veckan. Trodde nog inte att det gick att vara så här trött... Har sovit lite sisådär också, och det gör ju inte saken bättre. Men, känner mig faktiskt riktigt stolt över mig själv. Har lyckats baka bröd, fyra limpor står i ugnen. Doftar härligt! Och så har jag tömt diskmaskinen. Nu är det bara dammsugningen och röja diskbänken som återstår. Suck! Får besök i em av en god vän och hennes 11-månader dotter. Min vän har inga som helst problem med lite dammråttor i hörnen, men det är ju trist om dottern är helgrå när hon åker härifrån...

    Kram på er!
  18. 9
    Försöker fortfarande återhämta mig från pärsen på förlossningen förra veckan. Trodde nog inte att det gick att vara så här trött... Har sovit lite sisådär också, och det gör ju inte saken bättre. Men, känner mig faktiskt riktigt stolt över mig själv. Har lyckats baka bröd, fyra limpor står i ugnen. Doftar härligt! Och så har jag tömt diskmaskinen. Nu är det bara dammsugningen och röja diskbänken som återstår. Suck! Får besök i em av en god vän och hennes 11-månader dotter. Min vän har inga som helst problem med lite dammråttor i hörnen, men det är ju trist om dottern är helgrå när hon åker härifrån...

    Kram på er!
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Fogarna

    kan vara ett elände! Men man får se det som så att onda fogar kanske ger en bättre förlossning.....jag intalar mej det i allafall...

    Men jag måste få fråga lite...har ju ingen aning om vad Rosenterapi är. Vill du berätta fär nyfikna mej?

    Fisken brikar jag ungsbaka med paneringen ovanpå när jag är lat. Mycket snabbt och enkelt. En dutt vitt vin, lite grädde och sen saltar men ovansidan av fiskfileen. Ströbröd kan blandas med hackade solrosfrön eller med mixade cornflakes. En klick smör i och värm på lätt så det smälter och blir en lättfuktig röra. Sen breder man ut det på fisken en stund innan den är klar.

    Grönt potatismos? är det med spenat eller ngt annat gott?
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  20. 10
    Fogarna kan vara ett elände! Men man får se det som så att onda fogar kanske ger en bättre förlossning.....jag intalar mej det i allafall...

    Men jag måste få fråga lite...har ju ingen aning om vad Rosenterapi är. Vill du berätta fär nyfikna mej?

    Fisken brikar jag ungsbaka med paneringen ovanpå när jag är lat. Mycket snabbt och enkelt. En dutt vitt vin, lite grädde och sen saltar men ovansidan av fiskfileen. Ströbröd kan blandas med hackade solrosfrön eller med mixade cornflakes. En klick smör i och värm på lätt så det smälter och blir en lättfuktig röra. Sen breder man ut det på fisken en stund innan den är klar.

    Grönt potatismos? är det med spenat eller ngt annat gott?
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Han är såpass stor så han kan roa sig själv för det mesta, tack och lov. Fyller man sju om en dryg månad så får man både passa lillasyrran och hjälpa till härhemma om det behövs . Att han sen tjurar lite får jag visst leva med.... Å andra sidan är det hans första helt feberfria dag så han orkar nog inte så länge.
  22. 11
    Han är såpass stor så han kan roa sig själv för det mesta, tack och lov. Fyller man sju om en dryg månad så får man både passa lillasyrran och hjälpa till härhemma om det behövs . Att han sen tjurar lite får jag visst leva med.... Å andra sidan är det hans första helt feberfria dag så han orkar nog inte så länge.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Ja

    Arlakökets hemsida är en bra sida...Fick tips på fisk här nedan och har lobbat in det i min hjärna Fileer har jag i frysen så då slipper jag åka och handla.....
    Nu ska jag googla och kika på det fina tyget du talar om......Kanske kan stjäla din idee!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  24. 12
    Ja Arlakökets hemsida är en bra sida...Fick tips på fisk här nedan och har lobbat in det i min hjärna Fileer har jag i frysen så då slipper jag åka och handla.....
    Nu ska jag googla och kika på det fina tyget du talar om......Kanske kan stjäla din idee!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Har ingen aning heller!

    Om vad Rosenterapi är. Känns lite "hokus-pokus för mig som annars villigt går på både kiropraktik och akupunktur, men vad gör man inte... Nu har jag i alla fall bokat en tid så jag kan rapportera nästa tisdag... Min BM försökte förklara det som att man håller händerna på musklerna och lyssnar på andningen hur de reagerar. Hon använde också uttrycket "som terapi, fast utan att man pratar"... Klart flummigt... Men men, jag är inte den som bangar för att testa något nytt.

    Alltså jag kokar lika mycket broccoli (eller morötter) med potatisen och sen kör jag alltihop med elvispen med lite mjölk så det blir grönt eller orange mos. Har gjort gulprickigt med med majs i... Vad gör man inte för att skoja till vardagsmiddagarna? Och just mos går väldigt bra hos oss, så man får ju försöka variera det. Har nog tom haft i fryst bladspenat nån gång...
    Och problemet med "fiskpinnarna" är just att det helst ska se ut som fiskpinnar... Även om dottern gillar fisk, så är vi rätt dåliga på att testa nya grejer även om vi äter mycket lax... Så nya fiskrecept är alltid välkommet!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  26. 13
    Har ingen aning heller! Om vad Rosenterapi är. Känns lite "hokus-pokus för mig som annars villigt går på både kiropraktik och akupunktur, men vad gör man inte... Nu har jag i alla fall bokat en tid så jag kan rapportera nästa tisdag... Min BM försökte förklara det som att man håller händerna på musklerna och lyssnar på andningen hur de reagerar. Hon använde också uttrycket "som terapi, fast utan att man pratar"... Klart flummigt... Men men, jag är inte den som bangar för att testa något nytt.

    Alltså jag kokar lika mycket broccoli (eller morötter) med potatisen och sen kör jag alltihop med elvispen med lite mjölk så det blir grönt eller orange mos. Har gjort gulprickigt med med majs i... Vad gör man inte för att skoja till vardagsmiddagarna? Och just mos går väldigt bra hos oss, så man får ju försöka variera det. Har nog tom haft i fryst bladspenat nån gång...
    Och problemet med "fiskpinnarna" är just att det helst ska se ut som fiskpinnar... Även om dottern gillar fisk, så är vi rätt dåliga på att testa nya grejer även om vi äter mycket lax... Så nya fiskrecept är alltid välkommet!

    //A
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Jag och Alva har haft besök på förmiddagen av en granne med hennes ettåriga tjej, det var jättekul! Fast vi båda bott här ett år så har vi aldrig träffats tidigare.
    Nu håller jag på med lunchen, här blir det ris med kycklingsås. Sen när Aron kommer hem om en halvtimme ska barnen se på en Tintin-film vi köpte igår, och då får jag bara ta det lugnt, kanske sitta här en stund och sen ligga o läsa lite.
    Ikväll ska vi ha besök igen av en grupp vi är med i i vår församling, vi träffas en kväll varje vecka.
    Så det här känns som en bra dag
  28. 14
    Jag och Alva har haft besök på förmiddagen av en granne med hennes ettåriga tjej, det var jättekul! Fast vi båda bott här ett år så har vi aldrig träffats tidigare.
    Nu håller jag på med lunchen, här blir det ris med kycklingsås. Sen när Aron kommer hem om en halvtimme ska barnen se på en Tintin-film vi köpte igår, och då får jag bara ta det lugnt, kanske sitta här en stund och sen ligga o läsa lite.
    Ikväll ska vi ha besök igen av en grupp vi är med i i vår församling, vi träffas en kväll varje vecka.
    Så det här känns som en bra dag
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    Hallå! Idag blir det lugnt. Jag har varit runt och flängt 2 dagar i rad på föräldragrupp & är ganska trött och slut. Så jag sov länga och nu blir det väl till att sitta vid datorn ett par timmar tils kroppen säger ifrån & jag måste tbax till sängen.

    Mat...Jag såg att du var sugen på fisk, men jag slänger in ett snabbrecept ändå till ngn annan dag...

    Kalkonpasta
    Purjolök
    Majs
    Skivad rökt kalkon (smörgåsmat)
    Vitlök
    Riven ost
    Creme bonjour (örter & vitlök)
    Grädde (eller nåt nyttigare)
    Kryddor efter smak, jag använder salt och svartpeppar...
    Spaghetti

    -Bryn purjolöken mjuk i en kastrull
    -Häll på grädden, pressa i vitlök, krydda & koka upp
    -ta i riven ost efter smak
    -vänd ner Creme bonjour och låt den smälta
    -strimla kalkonskivorna och lägg i såsen
    -tillsätt en burk majs

    Klart!!! Såsen görs medan spaghettin kokar så det är snabb och enkel mat...och gott...*s*

    Ha en bra dag! Kram Åsa!
  30. 15
    Hallå! Idag blir det lugnt. Jag har varit runt och flängt 2 dagar i rad på föräldragrupp & är ganska trött och slut. Så jag sov länga och nu blir det väl till att sitta vid datorn ett par timmar tils kroppen säger ifrån & jag måste tbax till sängen.

    Mat...Jag såg att du var sugen på fisk, men jag slänger in ett snabbrecept ändå till ngn annan dag...

    Kalkonpasta
    Purjolök
    Majs
    Skivad rökt kalkon (smörgåsmat)
    Vitlök
    Riven ost
    Creme bonjour (örter & vitlök)
    Grädde (eller nåt nyttigare)
    Kryddor efter smak, jag använder salt och svartpeppar...
    Spaghetti

    -Bryn purjolöken mjuk i en kastrull
    -Häll på grädden, pressa i vitlök, krydda & koka upp
    -ta i riven ost efter smak
    -vänd ner Creme bonjour och låt den smälta
    -strimla kalkonskivorna och lägg i såsen
    -tillsätt en burk majs

    Klart!!! Såsen görs medan spaghettin kokar så det är snabb och enkel mat...och gott...*s*

    Ha en bra dag! Kram Åsa!
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Men stackare, vad jobbigt du har med fogarna! Tror du inte det börjar bli dags för kryckor snart? Det är ju många som får hjälp av det, för det är klart du måste kunna gå!
    KRAM!
  32. 16
    Men stackare, vad jobbigt du har med fogarna! Tror du inte det börjar bli dags för kryckor snart? Det är ju många som får hjälp av det, för det är klart du måste kunna gå!
    KRAM!
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Det hjälper kanske?

    Tycker att du ska testa - man vet ju aldrig om det hjälper. Det kan väl knappast bli värre iallafall...
    Här i Dk har Rosenterapi fått mycket kritik och är utdömt som hokus-pokus och t.om farligt i vissa fall. Anledningen är visst att själva terapin kan utlösa våldsamma känsloutsvängningar á la depressioner hos vissa patienter och behandlarna har som regel inga förutsättningar att förutse dessa reaktioner eller hjälpa dessa patienter, eftersom de oftast inte har någon utbildning inom terapi eller har läkarbakgrund.
    Men det lär ju knappast hända i ditt fall och om det hjälper vore det ju jätteskönt! Det låter inget vidare att ha sådär ont - hade du besvär förra graviditeten också?

    Kram
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  34. 17
    Det hjälper kanske? Tycker att du ska testa - man vet ju aldrig om det hjälper. Det kan väl knappast bli värre iallafall...
    Här i Dk har Rosenterapi fått mycket kritik och är utdömt som hokus-pokus och t.om farligt i vissa fall. Anledningen är visst att själva terapin kan utlösa våldsamma känsloutsvängningar á la depressioner hos vissa patienter och behandlarna har som regel inga förutsättningar att förutse dessa reaktioner eller hjälpa dessa patienter, eftersom de oftast inte har någon utbildning inom terapi eller har läkarbakgrund.
    Men det lär ju knappast hända i ditt fall och om det hjälper vore det ju jätteskönt! Det låter inget vidare att ha sådär ont - hade du besvär förra graviditeten också?

    Kram
  35. Medlem sedan
    Sep 2007
    #18
    Köttbullar! Frostade av frysen och har tusen köttbullar i frysen! Hemlagade och goda och bara färdiga att värma!
  36. 18
    Köttbullar! Frostade av frysen och har tusen köttbullar i frysen! Hemlagade och goda och bara färdiga att värma!
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    Vad härligt det låter

    med att Boa! Jag kommer ju aldrig dit, pust och stöön. Har två bestämda smådamer hemma som alltid skall vara med när jag fixar saker. Men det blir ju extra jobbigt då. HAr börjat plantera om mina sticklngar nu, kom till fyra stycken och var tvungen att viilllaaa... haha, skulle ju faktiskt ha börjat med att ta undan disken först. Nu är det jord i den med.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  38. 19
    Vad härligt det låter med att Boa! Jag kommer ju aldrig dit, pust och stöön. Har två bestämda smådamer hemma som alltid skall vara med när jag fixar saker. Men det blir ju extra jobbigt då. HAr börjat plantera om mina sticklngar nu, kom till fyra stycken och var tvungen att viilllaaa... haha, skulle ju faktiskt ha börjat med att ta undan disken först. Nu är det jord i den med.
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20

    Men ajabaja!!!

    Du skulle ju vila och inte städa och baka bröd!!
    Min kompis dotter tog vägen under soffan när hon var på besök sist. Och visst blev golvet finare där hon gled fram och själva tjejen lite gråpudrad i ansiktet..

    Nu får du inte göra mer än att ta det lugnt och njuta av din väninnas sällskap.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  40. 20
    Men ajabaja!!! Du skulle ju vila och inte städa och baka bröd!!
    Min kompis dotter tog vägen under soffan när hon var på besök sist. Och visst blev golvet finare där hon gled fram och själva tjejen lite gråpudrad i ansiktet..

    Nu får du inte göra mer än att ta det lugnt och njuta av din väninnas sällskap.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hej tjejer!vad gör ni idag?
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:55
  2. vad gör ni idag tjejer??
    By Linuxan in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 12:42
  3. Tjejer..vad gör ni idag
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 18:23
  4. Idag ska vi tjejer...
    By Milla med E & M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 16:56
  5. vad gör ni idag tjejer?
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar