namn
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    namn

    Jag vet att dfet finns en egen diskussionsgrupp för namn, men jag vill ju veta om ER! Någon som har bestämt namn än? eller har idéer? Är nyfiken.

    Vårt barn ska heta Malaika (Annika Suzana) om det är en flicka och Isak (John Nasibu) om det är en pojke. Både med mitt efternamn. Vad tycks?
  2. 1
    namn Jag vet att dfet finns en egen diskussionsgrupp för namn, men jag vill ju veta om ER! Någon som har bestämt namn än? eller har idéer? Är nyfiken.

    Vårt barn ska heta Malaika (Annika Suzana) om det är en flicka och Isak (John Nasibu) om det är en pojke. Både med mitt efternamn. Vad tycks?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Tilltalsnamn är klart

    I alla fall om det blir en flicka, då ska hon heta Savannah. Mellannamn är inte bestämt till 100% ännu, ev lutar det åt att det blir Siri Esmeralda Savannah. Eftersom våra andra barn har mitt och makens namn som mellannamn vill jag gärna att kommande barn också får ett mellannamn efter en släkting men det finns inte många att välja på som känns fina. Siri hette min farmor och det är det enda som känns aktuellt ännu men jag tycker inte om det till 100%.

    När det gäller pojknamn har det förut lutat åt Alexander, har känts helt självklart. Om vår dotter blivit en pojke skulle hon hetat Alexander men nu börjar jag bli lite tveksam, vet inte om jag tycker om det längre, börjar tycka att det låter lite trist det namnet. Jag tycker om Maximilian men tycker att det är för likt Sebastian som vår son heter.
    Så pojknamn är inte helt bestämt ännu men ska snart ta tag i det där, jag vill gärna ha alla namn klara innan barnet föds.
  4. 2
    Tilltalsnamn är klart I alla fall om det blir en flicka, då ska hon heta Savannah. Mellannamn är inte bestämt till 100% ännu, ev lutar det åt att det blir Siri Esmeralda Savannah. Eftersom våra andra barn har mitt och makens namn som mellannamn vill jag gärna att kommande barn också får ett mellannamn efter en släkting men det finns inte många att välja på som känns fina. Siri hette min farmor och det är det enda som känns aktuellt ännu men jag tycker inte om det till 100%.

    När det gäller pojknamn har det förut lutat åt Alexander, har känts helt självklart. Om vår dotter blivit en pojke skulle hon hetat Alexander men nu börjar jag bli lite tveksam, vet inte om jag tycker om det längre, börjar tycka att det låter lite trist det namnet. Jag tycker om Maximilian men tycker att det är för likt Sebastian som vår son heter.
    Så pojknamn är inte helt bestämt ännu men ska snart ta tag i det där, jag vill gärna ha alla namn klara innan barnet föds.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Fint!

    Malaika var väldigt annorlunda, men fint!!

    Får vi en flicka till ska hon heta Lo men pojke vet vi inte alls....
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  6. 3
    Fint! Malaika var väldigt annorlunda, men fint!!

    Får vi en flicka till ska hon heta Lo men pojke vet vi inte alls....
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    inte bestämt än

    men vi har Calle och Viggo som heta förslag,vi vet ju att det är en kille

    Isak är jättefnt ju ,har ju själv en ;-)
    Förr var förr...Nu är nu!
  8. 4
    inte bestämt än men vi har Calle och Viggo som heta förslag,vi vet ju att det är en kille

    Isak är jättefnt ju ,har ju själv en ;-)
  9. Augustitrea
    #5
    Vi har ingen aning.... likadant var det när vi fick sonen som nu är 1½, då hade vi några tänkbara flicknamn men vi sa "blir det en kille blir han namnlös!" så det dröjde ett tag innan vi kom fram till det han heter idag. Men nu är vi helnöjda och stolta över de val vi gjorde.
    Samma sak blir väl om det blir en kille även denna gång... har några tjejnamn på lager men favoriten är för likt vårt efternamn så det går ju inte.... Kom på ett namn häromdan som jag fastnade för men som inte maken gillade... tur det är några månader kvar till BF :-)
  10. 5
    Vi har ingen aning.... likadant var det när vi fick sonen som nu är 1½, då hade vi några tänkbara flicknamn men vi sa "blir det en kille blir han namnlös!" så det dröjde ett tag innan vi kom fram till det han heter idag. Men nu är vi helnöjda och stolta över de val vi gjorde.
    Samma sak blir väl om det blir en kille även denna gång... har några tjejnamn på lager men favoriten är för likt vårt efternamn så det går ju inte.... Kom på ett namn häromdan som jag fastnade för men som inte maken gillade... tur det är några månader kvar till BF :-)
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    tack! Malaika betyder ängel på sambons språk Swahili.
  12. 6
    tack! Malaika betyder ängel på sambons språk Swahili.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Högt på listan här är:

    Nicole
    Olivia

    Victor
    Adrian (fortfarande under bearbetning med maken)
    Albert (makens favvis o jag är inte jätteförtjust...)

    Som Ni ser så kan vi inte riktigt komma överrens om killnamn, men vi kommer inte bestämma ngt förrän bebb* är ute trots att vi kommer att ta reda på vad det är för kön.
    Våran 2åriga son heter Elliot.
  14. 7
    Högt på listan här är:

    Nicole
    Olivia

    Victor
    Adrian (fortfarande under bearbetning med maken)
    Albert (makens favvis o jag är inte jätteförtjust...)

    Som Ni ser så kan vi inte riktigt komma överrens om killnamn, men vi kommer inte bestämma ngt förrän bebb* är ute trots att vi kommer att ta reda på vad det är för kön.
    Våran 2åriga son heter Elliot.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    väldigt fint namn tycker jag med! Det kommer hon vara ensam om!
  16. 8
    väldigt fint namn tycker jag med! Det kommer hon vara ensam om!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Svannah tycker jag är jättefint, och Alexander också. Jag gillar långa namn. Malaika betyder ängel på sambons språk Swahili, Annika är min mamma och Suzana sambons mamma. Pojknamn har vi haft svårare med. Sambon ville "Marley" (som i Bob MArley)men jag sa nej, jag menar, tänk om ungen växer upp och vill bli hårtrockare . Så det fick efter mycket om och men bli Isak, sen John efter min pappas morfar (vi har jättemycket fina tjejnamn i släkten men typ inga pojknamn, bara namn som per-Arne och Enok) Nasibu är egentligen sambons efternamn men funkar som mellannamn också.. I Tanzania funakr det så att man får pappans förnamn och farfars förnamn som efternamn.
  18. 9
    Svannah tycker jag är jättefint, och Alexander också. Jag gillar långa namn. Malaika betyder ängel på sambons språk Swahili, Annika är min mamma och Suzana sambons mamma. Pojknamn har vi haft svårare med. Sambon ville "Marley" (som i Bob MArley)men jag sa nej, jag menar, tänk om ungen växer upp och vill bli hårtrockare . Så det fick efter mycket om och men bli Isak, sen John efter min pappas morfar (vi har jättemycket fina tjejnamn i släkten men typ inga pojknamn, bara namn som per-Arne och Enok) Nasibu är egentligen sambons efternamn men funkar som mellannamn också.. I Tanzania funakr det så att man får pappans förnamn och farfars förnamn som efternamn.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    tack!
  20. 10
    tack!
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11

    Jag gillar också långa

    Jag har alltid föredragit långa namn, och gärna med lite "kraft" i.
    Tycker förresten att era namn är jättefina, glömde ju skriva det förut.
  22. 11
    Jag gillar också långa Jag har alltid föredragit långa namn, och gärna med lite "kraft" i.
    Tycker förresten att era namn är jättefina, glömde ju skriva det förut.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12

    Vi vet ju vad det blir....

    .....efter FVP, och hon ska heta Isabella i tilltalsnamn. Sedan ska hon ha 2 namn till, eftersom mina andra barn har totalt 3 namn, men dessa har vi absolut ingen aning om! :-)
  24. 12
    Vi vet ju vad det blir.... .....efter FVP, och hon ska heta Isabella i tilltalsnamn. Sedan ska hon ha 2 namn till, eftersom mina andra barn har totalt 3 namn, men dessa har vi absolut ingen aning om! :-)
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Hej...
    Blev förvånad då jag läste vad du skrivit... Vi har pratat namn här hemma.... Och kommit fram till att Savannah är så fint..... Pojknamn är svårare men snacket har gått om Maximilian.... Två ovanliga namn och ändå får jag läsa dem här... Kul!
  26. 13
    Hej...
    Blev förvånad då jag läste vad du skrivit... Vi har pratat namn här hemma.... Och kommit fram till att Savannah är så fint..... Pojknamn är svårare men snacket har gått om Maximilian.... Två ovanliga namn och ändå får jag läsa dem här... Kul!
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14

    Men så lustigt då :)

    Kul att vi har samma smak. *S*
    Då kanske det blir 2 Savannah i bebisgruppen så småningom.
  28. 14
    Men så lustigt då :) Kul att vi har samma smak. *S*
    Då kanske det blir 2 Savannah i bebisgruppen så småningom.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    När jag väntade Wilma så var jag helt hundra på att de var en liten Leo i min mage. Fast sedan när bebis kom ut så klippte dom nog av snoppen för de var ingen Leo utan de var en Wilma. Vi hade inga tjejnamn alls, men när hon låg på magen så frågade jag maken är det en Wilma eller en thindra och då sa han en Wilma. Så vi funderade inte alls utan de bara kom. Jag tror inte man ska skynda sig att komma på utan man får känna av. Denna gången tror jag det är en tjej men har bara kommit på ett namn och de är Anton. Men maken är inte säker på Anton, så lite övertalning krävs om de blir en pojke.
  30. 15
    När jag väntade Wilma så var jag helt hundra på att de var en liten Leo i min mage. Fast sedan när bebis kom ut så klippte dom nog av snoppen för de var ingen Leo utan de var en Wilma. Vi hade inga tjejnamn alls, men när hon låg på magen så frågade jag maken är det en Wilma eller en thindra och då sa han en Wilma. Så vi funderade inte alls utan de bara kom. Jag tror inte man ska skynda sig att komma på utan man får känna av. Denna gången tror jag det är en tjej men har bara kommit på ett namn och de är Anton. Men maken är inte säker på Anton, så lite övertalning krävs om de blir en pojke.
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16

    Om jag får bestämma...

    Vi är absolut inte överens om namn här hemma.
    Om det blir en tjej så vill jag att hon ska heta Miranda.
    Om det blir en kille så vill jag att han ska heta Hugo.
    Min man har inte kommit med några förslag alls. Han säger att han måste tänka på saken.

    Man kanske hinner att ändra sig många gånger innan det är dags.
  32. 16
    Om jag får bestämma... Vi är absolut inte överens om namn här hemma.
    Om det blir en tjej så vill jag att hon ska heta Miranda.
    Om det blir en kille så vill jag att han ska heta Hugo.
    Min man har inte kommit med några förslag alls. Han säger att han måste tänka på saken.

    Man kanske hinner att ändra sig många gånger innan det är dags.
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17

    Miranda är fint!

    Det funderade vi också på innan.
  34. 17
    Miranda är fint! Det funderade vi också på innan.
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #18
    Miranda är jättefint tycker jag. Och Hugo med! Men det funkar inte alls på Swahili... det gör inte heller Birk eller Lukas som jag också tycker hemskt mycket om. Men Isak fick godkänt
  36. 18
    Miranda är jättefint tycker jag. Och Hugo med! Men det funkar inte alls på Swahili... det gör inte heller Birk eller Lukas som jag också tycker hemskt mycket om. Men Isak fick godkänt
  37. Medlem sedan
    Mar 2007
    #19
    Jag har några ideer men sambon är ännu rätt ointresserad i diskussionen. Tycker det är för långt bort. Själv tycker jag att det aldrig är för tidigt att börja fundera. Och sen är det ju så kul oxå! Jag gillar Fritz och Wilhelmina. Sambon bara skakar på huvudet
  38. 19
    Jag har några ideer men sambon är ännu rätt ointresserad i diskussionen. Tycker det är för långt bort. Själv tycker jag att det aldrig är för tidigt att börja fundera. Och sen är det ju så kul oxå! Jag gillar Fritz och Wilhelmina. Sambon bara skakar på huvudet
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    vad tråkigt av din sambo, det är ju jättekul att diskutera namn
    Wilhelmina tycker jag är jättefint, men Fritz får mig tyvärr att tänka på en nazist i en dålig hollywoodfilm... Synd, för annars är det ett jättefint namn
  40. 20
    vad tråkigt av din sambo, det är ju jättekul att diskutera namn
    Wilhelmina tycker jag är jättefint, men Fritz får mig tyvärr att tänka på en nazist i en dålig hollywoodfilm... Synd, för annars är det ett jättefint namn
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar