Bok om sorg
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Bok om sorg

    Hej alla här,

    Jag är inne lite då och då och tittar till er. Hoppas ni har det så bra som det går.

    Jag ville bara dela med mig av något roligt (för en gångs skull!):
    Min bok om sorgen säljer som bara den! Jag som trodde att det skulle vara svårt att bli av med 50 st har nu sålt ca 300 st på 3 månader! Och utan reklam. Det kändes mer obehagligt än roligt i början, men nu börjar så sakteliga en glädje och stolthelt växa inut mig. Jag gjorde det! Om någon här skulle vilja läsa så finns den på http://www.litenupplaga.se/210. Det går också att att gå in på min hemsida och titta. Jag har inte hunnit ännu, men ska lägga in förslag på fler böcker där.

    Livet som inte blev som man ville har ändå blivit ett bra liv. Jag känner att jag kan tänka och känna Hugo utan att bli ledsen alltid. Visst är det tungt och smärtsamt ibland, men det är blandat med mycet glädje och hopp. Jag älskar honom, precis som innan och sörjer hans död, men jag är ändå glad över hans liv och jobbar hela tiden på att göra hans liv större än hans död. Han var värd det! Och hans minne är värt det! Jag vill minnas honom med ett leende och utan smärta. Ända fram kommer jag nog aldrig, men jag går åt det hållet.

    Många kramar till er alla
    MammaMia
    Hugos mamma
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  2. 1
    Bok om sorg Hej alla här,

    Jag är inne lite då och då och tittar till er. Hoppas ni har det så bra som det går.

    Jag ville bara dela med mig av något roligt (för en gångs skull!):
    Min bok om sorgen säljer som bara den! Jag som trodde att det skulle vara svårt att bli av med 50 st har nu sålt ca 300 st på 3 månader! Och utan reklam. Det kändes mer obehagligt än roligt i början, men nu börjar så sakteliga en glädje och stolthelt växa inut mig. Jag gjorde det! Om någon här skulle vilja läsa så finns den på http://www.litenupplaga.se/210. Det går också att att gå in på min hemsida och titta. Jag har inte hunnit ännu, men ska lägga in förslag på fler böcker där.

    Livet som inte blev som man ville har ändå blivit ett bra liv. Jag känner att jag kan tänka och känna Hugo utan att bli ledsen alltid. Visst är det tungt och smärtsamt ibland, men det är blandat med mycet glädje och hopp. Jag älskar honom, precis som innan och sörjer hans död, men jag är ändå glad över hans liv och jobbar hela tiden på att göra hans liv större än hans död. Han var värd det! Och hans minne är värt det! Jag vill minnas honom med ett leende och utan smärta. Ända fram kommer jag nog aldrig, men jag går åt det hållet.

    Många kramar till er alla
    MammaMia
    Hugos mamma
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    har beställt en nu;)

    känner att det blir tungt att läsa men jag vill ändå.....

    Har ju lite egna planer på att skriva en bok nån gång om vår lilla Thea,barnet som aldrig föddes,systern som alla saknar utan att ens ha lärt känna....
    Förr var förr...Nu är nu!
  4. 2
    har beställt en nu;) känner att det blir tungt att läsa men jag vill ändå.....

    Har ju lite egna planer på att skriva en bok nån gång om vår lilla Thea,barnet som aldrig föddes,systern som alla saknar utan att ens ha lärt känna....
  5. Ängeln Josefs mamma
    #3
    Hej Mia,
    Jag förstår att din bok säljer. Jag köpte den första upplagan och nu läser min mamma den. Hon är barnmorska och har jobbat i 40 år och tycker den är en jättebra bok.

    Den rymmer både kärleken till ett barn och sorgen när allt förändras. Sorgen som få törs tänka på eller kan förstå när de inte upplevt den.

    Många kramar till dig och alla dina kära
  6. 3
    Hej Mia,
    Jag förstår att din bok säljer. Jag köpte den första upplagan och nu läser min mamma den. Hon är barnmorska och har jobbat i 40 år och tycker den är en jättebra bok.

    Den rymmer både kärleken till ett barn och sorgen när allt förändras. Sorgen som få törs tänka på eller kan förstå när de inte upplevt den.

    Många kramar till dig och alla dina kära
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Tack

    för att du vill läsa! Jag tror att det kan ge kraft att läsa likväl som det ger kraft att skriva. Jag tycker ABSOLUT att du ska skriva, du också.
    Kram
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  8. 4
    Tack för att du vill läsa! Jag tror att det kan ge kraft att läsa likväl som det ger kraft att skriva. Jag tycker ABSOLUT att du ska skriva, du också.
    Kram
    Mia
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Bra

    ..att du har haft "glädje" av min bok. Tack för att du läst den. Så bra att din mamma som jobbar med både sorg och glädje, har läst den. När någon frågar om en sådan bok så kommer hon kanske ihåg. Jag har i stort sett ingen vinst på den eftersom jag ville ha ett lågt pris så att alla har råd. Men det är en sådan glädje att se fler och fler ex säljas av mina egna ord.
    Ha det så bra!
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  10. 5
    Bra ..att du har haft "glädje" av min bok. Tack för att du läst den. Så bra att din mamma som jobbar med både sorg och glädje, har läst den. När någon frågar om en sådan bok så kommer hon kanske ihåg. Jag har i stort sett ingen vinst på den eftersom jag ville ha ett lågt pris så att alla har råd. Men det är en sådan glädje att se fler och fler ex säljas av mina egna ord.
    Ha det så bra!
    Mia

Liknande trådar

  1. OT. Sorg.
    By Rikku in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 17:46
  2. Bok om sorg
    By MammaMia62 in forum Värme & medkänsla
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 12:27
  3. Sorg...
    By kerras in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 18:06
  4. Sorg...
    By Piaalex in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 23:21
  5. sorg..
    By anonymt namn in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar