Omega-3
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Omega-3

    Hej! Jag har en kille på tio år som jag upplever har Aspegerdrag, dock inte fullt ut och det är verkligen i utkanten. Det som han har svårt för är att ta när andra vill göra saker på ett annat sätt än vad han har tänkt ut (fröken säger dock att han ligger före de flesta i klassen), han kan fastna i att prata om en sak exempelvis datorer och har ofta svårt att hantera sin frustration över irriterande småsyskon eller omogna klasskamrater. Dessutom tycker jag att se en tendens till depression, det var mer för ett tag sen, nu har jag en gladare kille igen. Det jag undrar är om någon vet om Omega 3 kan hjälpa honom på något sätt och isåfall hur mycket han sak ta? Jag har hört lite diffust om att det har hjälp barn med ADHD och det markant. Kan något så enkelt hjälpa min kille att må bättre? Mitt hjärta blöder!
  2. 1
    Omega-3 Hej! Jag har en kille på tio år som jag upplever har Aspegerdrag, dock inte fullt ut och det är verkligen i utkanten. Det som han har svårt för är att ta när andra vill göra saker på ett annat sätt än vad han har tänkt ut (fröken säger dock att han ligger före de flesta i klassen), han kan fastna i att prata om en sak exempelvis datorer och har ofta svårt att hantera sin frustration över irriterande småsyskon eller omogna klasskamrater. Dessutom tycker jag att se en tendens till depression, det var mer för ett tag sen, nu har jag en gladare kille igen. Det jag undrar är om någon vet om Omega 3 kan hjälpa honom på något sätt och isåfall hur mycket han sak ta? Jag har hört lite diffust om att det har hjälp barn med ADHD och det markant. Kan något så enkelt hjälpa min kille att må bättre? Mitt hjärta blöder!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    I vilket fall är det ju inte farligt att prova. Ge honom eye q, den är mest testad vid adhd.

    Min man äter sen 3 mpn hög dos mot adhd, han är mycket lugnare nu.
  4. 2
    I vilket fall är det ju inte farligt att prova. Ge honom eye q, den är mest testad vid adhd.

    Min man äter sen 3 mpn hög dos mot adhd, han är mycket lugnare nu.
  5. Anonym
    #3
    Japp! Min lillebror har blivit mkt lugnare och mer fokuserad med hjälp av omega 3 och 6 och vanliga vitaminer!!
  6. 3
    Japp! Min lillebror har blivit mkt lugnare och mer fokuserad med hjälp av omega 3 och 6 och vanliga vitaminer!!

Liknande trådar

  1. omega 6
    By Katta1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:34
  2. Omega 3
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:15
  3. Omega 3
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 22:31
  4. omega 3 och omega 6
    By wildhearts in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:28
  5. Omega 3
    By folk in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 14:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar