Diskmaskinsfråga *heeelt OT*
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Diskmaskinsfråga *heeelt OT*

    Har förlorat tålamodet helt med diskmaskinen på jobbet. Den diskar ju inte rent!!! Om inte jag har missförstått det hela alldeles så är en diskmaskins främsta uppgift att diska rent. Gullat med den har jag också gjort, gjort rent filter och dubbelkollat så att allt är ordentligt inställt i maskineländet och diskar på det låååånga programmet. Det känns ju som det borde bli rent då, eller hur? Men nej då *muttrar*.

    Min fråga då, kan det bero på maskindiskmedlet? Eller är det bara att byta ut eländet helt och hållet?

    Diskmaskinen ber ödmjukast om snabbt svar eftersom jag hotat med att sparka den hårt på smalbenet om den inte börjar uppföra sig anständigt å det snaraste!
  2. 1
    Diskmaskinsfråga *heeelt OT* Har förlorat tålamodet helt med diskmaskinen på jobbet. Den diskar ju inte rent!!! Om inte jag har missförstått det hela alldeles så är en diskmaskins främsta uppgift att diska rent. Gullat med den har jag också gjort, gjort rent filter och dubbelkollat så att allt är ordentligt inställt i maskineländet och diskar på det låååånga programmet. Det känns ju som det borde bli rent då, eller hur? Men nej då *muttrar*.

    Min fråga då, kan det bero på maskindiskmedlet? Eller är det bara att byta ut eländet helt och hållet?

    Diskmaskinen ber ödmjukast om snabbt svar eftersom jag hotat med att sparka den hårt på smalbenet om den inte börjar uppföra sig anständigt å det snaraste!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Hej! Här hemma kör vi diskmaskin med Finish diskmaskinrengöring ca en gång i månad. Märkte att diskning blir inte perfekt om man glömmer rengöra själva maskinen.
    Kan också vara så att maskinens snurrgrej gick sönder och inte snurrar ordentligt.
  4. 2
    Hej! Här hemma kör vi diskmaskin med Finish diskmaskinrengöring ca en gång i månad. Märkte att diskning blir inte perfekt om man glömmer rengöra själva maskinen.
    Kan också vara så att maskinens snurrgrej gick sönder och inte snurrar ordentligt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Åh tack tack! Hade inte en aning om att det fanns sån rengöring men ni springer jag ner till affären på lunchen och inhandlar. Håller tummarna stenhårt för att det hjälper!
  6. 3
    Åh tack tack! Hade inte en aning om att det fanns sån rengöring men ni springer jag ner till affären på lunchen och inhandlar. Håller tummarna stenhårt för att det hjälper!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    så var vår oxå förut men bytte till disktabletter....har sun tror jag eller om det e finish, kommer inte
    ihåg, med sånt "plastöverdrag" som man inte behöver ta av...
  8. 4
    så var vår oxå förut men bytte till disktabletter....har sun tror jag eller om det e finish, kommer inte
    ihåg, med sånt "plastöverdrag" som man inte behöver ta av...
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Har också stött på det problemet. Efter tusen (eller nåt) rengöringar av alla löstagbara delar i maskinen bytte vi medel och vips var det löst. Innan hade jag använt skonas fosfatfria. Det funkade bra ett tag, men inte i längden tyvärr
  10. 5
    Har också stött på det problemet. Efter tusen (eller nåt) rengöringar av alla löstagbara delar i maskinen bytte vi medel och vips var det löst. Innan hade jag använt skonas fosfatfria. Det funkade bra ett tag, men inte i längden tyvärr

Liknande trådar

  1. Diskmaskinsfråga...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 10:58
  2. Diskmaskinsfråga!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 13:20
  3. Diskmaskinsfråga + tips
    By Ina m 2 in forum En bra idé
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 20:58
  4. diskmaskinsfråga...
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 20:56
  5. Gör om mig! Heeelt OT*
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 16:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar