Sova på dagarna?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Sova på dagarna?

    Hur gör ni med middagslurer? När Ellie är på dagis så somnar hon nästan genast de lagt henne i vagnen, men så lätt är det minsann inte här hemma. En del dagar sover hon knappt alls, vilket självklart resulterar i att hon är toktrött på eftermiddagen. Häromdagen när hon inte hade sovit något under dagen så somnade hon runt 17-tiden mot mitt bröst, mysigt visserligen, men lite försent att sova då vi brukar lägga henne vid 19.

    Undrar hur ni andra gör?
    Mamma till Felix-01, ÄnglaLilly f/d-05 och Ellie-06
  2. 1
    Sova på dagarna? Hur gör ni med middagslurer? När Ellie är på dagis så somnar hon nästan genast de lagt henne i vagnen, men så lätt är det minsann inte här hemma. En del dagar sover hon knappt alls, vilket självklart resulterar i att hon är toktrött på eftermiddagen. Häromdagen när hon inte hade sovit något under dagen så somnade hon runt 17-tiden mot mitt bröst, mysigt visserligen, men lite försent att sova då vi brukar lägga henne vid 19.

    Undrar hur ni andra gör?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Ett kort svar eftersom jag är på jobbet: De dagar Nathalie är hemma lägger vi henne efter lunchen. Vi sitter brevid sängen tills hon somnar, vilket max brukar ta 15 min.
  4. 2
    Ett kort svar eftersom jag är på jobbet: De dagar Nathalie är hemma lägger vi henne efter lunchen. Vi sitter brevid sängen tills hon somnar, vilket max brukar ta 15 min.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Lova sover alltid efter maten som vi äter omkring 11.30-12. Då är hon trött och det tar inga tider för henne att somna antingen i sin säng eller ute i vagnen. Sen sover hon allt från 1 tim till över 2 timmar, vanligtvis 1½timme.
    Får se hur det kommer att bli på dagis med hennes sovtider. Det är ju lite annat att vara på dagis och leka, vara ute och greja hela tiden. Kankse behöver hon sova en gång på fm och en gång på em, men helst skulle jag ju vilja att hon sov efter maten som hon gör nu! Det funkar så bra och detta gör ju att hon sover super bra på natten oxå. Är orolig att det kan bli svårt att få henne i säng bla. om hon sover två pass om dagen. Men vi får helt enkelt se hur det blir och går. Hon kommer inte bli så himla mycket på dagis heller då jag "bara" jobbar 50% till att börja med.
    Stor kram
  6. 3
    Lova sover alltid efter maten som vi äter omkring 11.30-12. Då är hon trött och det tar inga tider för henne att somna antingen i sin säng eller ute i vagnen. Sen sover hon allt från 1 tim till över 2 timmar, vanligtvis 1½timme.
    Får se hur det kommer att bli på dagis med hennes sovtider. Det är ju lite annat att vara på dagis och leka, vara ute och greja hela tiden. Kankse behöver hon sova en gång på fm och en gång på em, men helst skulle jag ju vilja att hon sov efter maten som hon gör nu! Det funkar så bra och detta gör ju att hon sover super bra på natten oxå. Är orolig att det kan bli svårt att få henne i säng bla. om hon sover två pass om dagen. Men vi får helt enkelt se hur det blir och går. Hon kommer inte bli så himla mycket på dagis heller då jag "bara" jobbar 50% till att börja med.
    Stor kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Vi lägger Valdemar efter lunch (runt klockan ett när vi är hemma) och sen sover han åtminstone en timme. Igår slog han till på nästan 2,5 h. Ibland tar det en stund att få honom att somna, men sover han inte blir han ett vrak/monster. Oftast går det på några minuter.

    På dagis sover de vid tolv nån gong, och enligt uppgift lägger han sig själv på madrassen och somnar lätt.
  8. 4
    Vi lägger Valdemar efter lunch (runt klockan ett när vi är hemma) och sen sover han åtminstone en timme. Igår slog han till på nästan 2,5 h. Ibland tar det en stund att få honom att somna, men sover han inte blir han ett vrak/monster. Oftast går det på några minuter.

    På dagis sover de vid tolv nån gong, och enligt uppgift lägger han sig själv på madrassen och somnar lätt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Love sover innan lunch

    Han brukar slockna vid 10 och sover mellan 1.5-ibland 3 timmar. alltid i sin säng, skulle vi vara på vift så sover han max 30 min i vagnen.
  10. 5
    Love sover innan lunch Han brukar slockna vid 10 och sover mellan 1.5-ibland 3 timmar. alltid i sin säng, skulle vi vara på vift så sover han max 30 min i vagnen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    oj... allt är beroende på det är på dagis eller inte. när han är på dagis läggs han i vagnen och sover utomhus efter lunchen och sen sover han 30-40 min och klrar sig på det fram till 18-18.30 då han läggs för kvällen.

    hemma så får han krypa ner i sängen vid 13 tiden och då brukar han somna av sig själv och sover sen 2-3 timmar... 8kanske för här är det lite lugnare än vad det är på dagis om dagarna) Då läggs han vid 19 och somnar själv i sängen.

    hoppas ni hittar nån gyllene medelväg!
  12. 6
    oj... allt är beroende på det är på dagis eller inte. när han är på dagis läggs han i vagnen och sover utomhus efter lunchen och sen sover han 30-40 min och klrar sig på det fram till 18-18.30 då han läggs för kvällen.

    hemma så får han krypa ner i sängen vid 13 tiden och då brukar han somna av sig själv och sover sen 2-3 timmar... 8kanske för här är det lite lugnare än vad det är på dagis om dagarna) Då läggs han vid 19 och somnar själv i sängen.

    hoppas ni hittar nån gyllene medelväg!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    En gång om dagen

    sover Albin och det blir efter lunch,runt 12-12.30.Han sover allt ifrån 1-2½ timme.
    Han sov hela natten i natt,11 timmar i sträck!!!!!Han vaknar ALLTID minst en gång varje natt,det har bara hänt en gång förut att han sovit såååå länge.Är så glad,hoppas det håller i sig!
  14. 7
    En gång om dagen sover Albin och det blir efter lunch,runt 12-12.30.Han sover allt ifrån 1-2½ timme.
    Han sov hela natten i natt,11 timmar i sträck!!!!!Han vaknar ALLTID minst en gång varje natt,det har bara hänt en gång förut att han sovit såååå länge.Är så glad,hoppas det håller i sig!
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Prins Bus sover en gång /dag .Han sover ca 1,5 timme mellan 12.30-14 ungefär.Sedan lägger han sej vid 20 och sover till 07 i veckorna. på helgerna sover vi lite längre, till kl 8.
  16. 8
    Prins Bus sover en gång /dag .Han sover ca 1,5 timme mellan 12.30-14 ungefär.Sedan lägger han sej vid 20 och sover till 07 i veckorna. på helgerna sover vi lite längre, till kl 8.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Eric somnar vid 10:30-11:00 och sover allt från 1.5 till 3 timmar varje dag. Jag går alltid ut och går med honom så han somnar i vagnen och sedan får han sova utomhus. Att lägga honom i sin säng funkar inte alls, då bara skriker han och kommer inte till ro.
  18. 9
    Eric somnar vid 10:30-11:00 och sover allt från 1.5 till 3 timmar varje dag. Jag går alltid ut och går med honom så han somnar i vagnen och sedan får han sova utomhus. Att lägga honom i sin säng funkar inte alls, då bara skriker han och kommer inte till ro.
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Alva sover alltid efter lunchen, hon får sin napp och snuttefilt då och sen somnar hon på någon minut.
  20. 10
    Alva sover alltid efter lunchen, hon får sin napp och snuttefilt då och sen somnar hon på någon minut.
  21. Cissi med G och A
    #11

    Annie sover ca 1-2

    timmar efter lunch, antingen ute i vagnen eller inne på madrass (hemma). På dagis ska hon premiärsova till veckan. Det är lättare att söva henne ute (max 5 minuter), inne kan det ta 5-15 minuter med lite snurr och gnäll.
  22. 11
    Annie sover ca 1-2 timmar efter lunch, antingen ute i vagnen eller inne på madrass (hemma). På dagis ska hon premiärsova till veckan. Det är lättare att söva henne ute (max 5 minuter), inne kan det ta 5-15 minuter med lite snurr och gnäll.

Liknande trådar

  1. Sova på dagarna..
    By Andie69 in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 08:14
  2. Sova middag eller sova tidigt?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:48
  3. Sova eller inte sova, det är frågan
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:29
  4. Sova, sova, sova, sova säng!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:27
  5. Sova sova sova-vilket gissel
    By Anne med Veera o Vincent in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 16:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar