Yrsel & lågt blodtryck
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Yrsel & lågt blodtryck

    Är det nån mer här som känner av yrsel? Jag har liksom svimningskänslor och känner mig snurrig mest hela tiden, rätt obehagligt.

    Det beror förstås på lågt blodtryck (105/60 - det är rätt lågt va?). När jag var på inskrivning i onsdags sa min BM att det är jättevanligt med yrsel och att gravida svimmar till höger och vänster...

    Nu minns jag inte om det var så här förra gången jag var gravid, men visst brukar blodtrycket öka senare i graviditeten?

    Om nån har nåt tips för hur man kan bli av med problemet tar jag tacksamt emot...
  2. 1
    Yrsel & lågt blodtryck Är det nån mer här som känner av yrsel? Jag har liksom svimningskänslor och känner mig snurrig mest hela tiden, rätt obehagligt.

    Det beror förstås på lågt blodtryck (105/60 - det är rätt lågt va?). När jag var på inskrivning i onsdags sa min BM att det är jättevanligt med yrsel och att gravida svimmar till höger och vänster...

    Nu minns jag inte om det var så här förra gången jag var gravid, men visst brukar blodtrycket öka senare i graviditeten?

    Om nån har nåt tips för hur man kan bli av med problemet tar jag tacksamt emot...
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    låter inte hiskeligt lågt., men lågt.
    hade 120/65 innan förra grav , men ja fick högt under graviditeten. hoppas slippa de denna gång.
    de säger ju att lakrits ökar trycket ;-)
  4. 2
    låter inte hiskeligt lågt., men lågt.
    hade 120/65 innan förra grav , men ja fick högt under graviditeten. hoppas slippa de denna gång.
    de säger ju att lakrits ökar trycket ;-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Härligt, nu fick jag en anledning att äta mer av mitt favoritgodis...haha
  6. 3
    Härligt, nu fick jag en anledning att äta mer av mitt favoritgodis...haha
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Jag känner av yrsel när jag reser mig upp. Har BT 120/75 och tror att det är ganska normalt. I mitt fall är det nog bara ännu en graviditetsgrej Såg att mozart gav dig ett supertips, jag kan nog inte överträffa det
    Kram
  8. 4
    Jag känner av yrsel när jag reser mig upp. Har BT 120/75 och tror att det är ganska normalt. I mitt fall är det nog bara ännu en graviditetsgrej Såg att mozart gav dig ett supertips, jag kan nog inte överträffa det
    Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Jo, det är ett lågt blodtryck.
    Fruktos kan höja blodtrycket något, så käka mer frukt! Det kan ju aldrig vara fel i vilket fall som helst...
    Ditt blodtryck kommer säkerligen att höjas senare under graviditeten, men just nu ligger det lite väl lågt, speciellt eftersom du känner yrsel.
    Hur ligger ditt blodtryck i vanliga fall då du inte är gravid? Har du någon aning om det? Kanske tillhör du de människor med konstant lågt blodtryck, och under en graviditet kan det bli mer påtagligt.
  10. 5
    Jo, det är ett lågt blodtryck.
    Fruktos kan höja blodtrycket något, så käka mer frukt! Det kan ju aldrig vara fel i vilket fall som helst...
    Ditt blodtryck kommer säkerligen att höjas senare under graviditeten, men just nu ligger det lite väl lågt, speciellt eftersom du känner yrsel.
    Hur ligger ditt blodtryck i vanliga fall då du inte är gravid? Har du någon aning om det? Kanske tillhör du de människor med konstant lågt blodtryck, och under en graviditet kan det bli mer påtagligt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Jag känner ofta när jag knyter skona å reser mig upp då snurrar det på.. eller om jag står still ett tag kan jag börja vingla, obehagligt =(
    inga tips här..
  12. 6
    Jag känner ofta när jag knyter skona å reser mig upp då snurrar det på.. eller om jag står still ett tag kan jag börja vingla, obehagligt =(
    inga tips här..
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Jag känner mig också yr från och till, obehagligt! Hoppas att du mår bättre snart och tills dess så får du väl mumsa lakrits NAM!
  14. 7
    Jag känner mig också yr från och till, obehagligt! Hoppas att du mår bättre snart och tills dess så får du väl mumsa lakrits NAM!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Känner oxå av att jag

    har yrsel och det brukar snurra rätt bra när jag ställer mig upp. Säkert ingen fara.

    Kramar Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  16. 8
    Känner oxå av att jag har yrsel och det brukar snurra rätt bra när jag ställer mig upp. Säkert ingen fara.

    Kramar Anna
  17. BF okt/nov
    #9
    Känner också av yrsel när jag står upp och pratar samtidigt (typ det man gör hela dagarna på jobbet). En flaska med kallt vatten som man kan klunka lite ur brukar hjälpa.
  18. 9
    Känner också av yrsel när jag står upp och pratar samtidigt (typ det man gör hela dagarna på jobbet). En flaska med kallt vatten som man kan klunka lite ur brukar hjälpa.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Det enda jag kan säga som förhindrar yrselattacker är att du tar det lugnt, reser dig långsamt och inte rör dig med snabba rörelser.
  20. 10
    Det enda jag kan säga som förhindrar yrselattacker är att du tar det lugnt, reser dig långsamt och inte rör dig med snabba rörelser.

Liknande trådar

  1. Lågt blodtryck och lågt hb?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 15:55
  2. Lågt blodtryck!
    By kama74 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 20:57
  3. Lågt blodtryck!
    By Clownis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 12:00
  4. Yrsel, lågt bltr?
    By Älvan in forum _0806 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 22:16
  5. LÅGT blodtryck
    By AngeliQ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 07:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar