Dataspel
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Dataspel

    Spelar era barn några spel på datorn?
    Lillvimsan spelar nåt som heter Kalle Kunskap som man fick gratis på McDonalds. Bokstäver, siffror, färger och former. Skulle gärna få tips på fler spel i samma stil.
  2. 1
    Dataspel Spelar era barn några spel på datorn?
    Lillvimsan spelar nåt som heter Kalle Kunskap som man fick gratis på McDonalds. Bokstäver, siffror, färger och former. Skulle gärna få tips på fler spel i samma stil.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Finns ju fler Kalle Kunskap
    Annars så tyckte jag att Magnus och Myggan var bra det fick Nora i julklapp. Köp inte Bolibompa bara för det var skit rent ut sagt (knappt några spel och det som fanns hade jag svårt att träffa rätt :/)
  4. 2
    Finns ju fler Kalle Kunskap
    Annars så tyckte jag att Magnus och Myggan var bra det fick Nora i julklapp. Köp inte Bolibompa bara för det var skit rent ut sagt (knappt några spel och det som fanns hade jag svårt att träffa rätt :/)
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jag jobbade tidigare på Enlight och då var Levande Böcker ett av dotterbolagen vilket gjorde att jag fick möjlighet att billigt köpa en del spel.

    Köpte bl.a. flera spel från (Lek & Lär) serien Flygande Start: Engelska (5-8 år), Förskolan (3-5 år), Första klass (6-8 år), Andra klass (7-9 år), Den fantastiska kroppen.

    Vi har också Matteraketen för olika åldrar (från 4 upp till 15 år). Rymdjakten och Krakels ABC är två andra alternativ. Vet inte riktigt hur många spel de har kvar men Flygande start finns i alla fall med på deras hemsida. Då fanns det spel från 2 års ålder upp till 15 års ålder.

    http://www.levande.se/o.o.i.s/353

    Köpte också (Skapa själv) Mulle Meck: Bygg bilar, Bygg båtar och Bygg flygplan. Numera finns det också: Upptäck rymden.
    Mulle Meck spelen är lite mer avancerade och barnen behöver vara minst 6 år för att klara av dem.
  6. 3
    Jag jobbade tidigare på Enlight och då var Levande Böcker ett av dotterbolagen vilket gjorde att jag fick möjlighet att billigt köpa en del spel.

    Köpte bl.a. flera spel från (Lek & Lär) serien Flygande Start: Engelska (5-8 år), Förskolan (3-5 år), Första klass (6-8 år), Andra klass (7-9 år), Den fantastiska kroppen.

    Vi har också Matteraketen för olika åldrar (från 4 upp till 15 år). Rymdjakten och Krakels ABC är två andra alternativ. Vet inte riktigt hur många spel de har kvar men Flygande start finns i alla fall med på deras hemsida. Då fanns det spel från 2 års ålder upp till 15 års ålder.

    http://www.levande.se/o.o.i.s/353

    Köpte också (Skapa själv) Mulle Meck: Bygg bilar, Bygg båtar och Bygg flygplan. Numera finns det också: Upptäck rymden.
    Mulle Meck spelen är lite mer avancerade och barnen behöver vara minst 6 år för att klara av dem.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Fast Lek och Lär spelen tyckte jag var ganska dåliga i jämförelse med Kalle Kunskap, vi har lagt undan dem för det var ingen som var intresserad här...
  8. 4
    Fast Lek och Lär spelen tyckte jag var ganska dåliga i jämförelse med Kalle Kunskap, vi har lagt undan dem för det var ingen som var intresserad här...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Råttatouille mest poppis nu

    Nu är Leon helt inne på Råttatouille, annars föredrar han rallyspel eller Kalle Kunskap. Tycker det finns så himla mycket bra spel nu för tiden =)
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  10. 5
    Råttatouille mest poppis nu Nu är Leon helt inne på Råttatouille, annars föredrar han rallyspel eller Kalle Kunskap. Tycker det finns så himla mycket bra spel nu för tiden =)
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    En smaksak kanske! Våra barn har tyckt om spelen men vi har å andra sidan inte testat Kalle Kunskap ,)
  12. 6
    En smaksak kanske! Våra barn har tyckt om spelen men vi har å andra sidan inte testat Kalle Kunskap ,)
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Det finns ett bra gratisprogram, minisebran, som du enkelt laddar ner från nätet på länken nedan. Passar barn 2-6 år. Om du har äldre barn finns där även "Sebran" som är jättebra för något barn kanske från ca 5-6 år och uppåt.

    http://www.wartoft.nu/program/minisebran/
  14. 7
    Det finns ett bra gratisprogram, minisebran, som du enkelt laddar ner från nätet på länken nedan. Passar barn 2-6 år. Om du har äldre barn finns där även "Sebran" som är jättebra för något barn kanske från ca 5-6 år och uppåt.

    http://www.wartoft.nu/program/minisebran/

Liknande trådar

  1. Dataspel?
    By -Nike- in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 19:17
  2. Kul dataspel?
    By huskors in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 13:09
  3. Dataspel?
    By Maaaammaaaa in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:45
  4. Ang dataspel...
    By majsan67 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 23:04
  5. Dataspel
    By Lotta in forum Downs Syndrom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 15:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar