MammaMia!
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    MammaMia!

    Fick boken på posten idag.Har inte hunnit läsa den helt än,men det lilla jag hunnit läsa berör mig så enormt att jag både vill och inte vill läsa,det är otroligt jobbigt att läsa....men nånstans andas boken ändå glädje

    Har följt er lite på avstånd och kommer ihåg dina inlägg här när Hugo dog,men just då kunde jag ej förstå eller ta till mig på alls samma sätt som idag.
    Det gör mig så otroligt ont att läsa om Hugo,men samtidigt är jag glad att jag fått lära känna er lite på avstånd o att du delar med dig.

    Tycker alla som jobbar med barn på något sätt borde läsa din bok,det är en viktig bok,om sorg o saknad och tankar många aldrig ens vågar tänka....

    Kommer be min syster(som är dagmamma) att läsa boken efter mig
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    MammaMia! Fick boken på posten idag.Har inte hunnit läsa den helt än,men det lilla jag hunnit läsa berör mig så enormt att jag både vill och inte vill läsa,det är otroligt jobbigt att läsa....men nånstans andas boken ändå glädje

    Har följt er lite på avstånd och kommer ihåg dina inlägg här när Hugo dog,men just då kunde jag ej förstå eller ta till mig på alls samma sätt som idag.
    Det gör mig så otroligt ont att läsa om Hugo,men samtidigt är jag glad att jag fått lära känna er lite på avstånd o att du delar med dig.

    Tycker alla som jobbar med barn på något sätt borde läsa din bok,det är en viktig bok,om sorg o saknad och tankar många aldrig ens vågar tänka....

    Kommer be min syster(som är dagmamma) att läsa boken efter mig
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Åh!

    Tack! Så snällt du skriver. Gulledej! Jag är bara glad om någon kan få ut något av att läsa och kanske man förstår lite bättre om man inte, som du och jag, gått (och går) igenom samma sak? Jag är fortfarande lite smått chockad över att boken säljer så bra. På min hemsida finns flygblad att skriva ut om du skulle ha lust att sprida budskapet.

    Många kramar
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  4. 2
    Åh! Tack! Så snällt du skriver. Gulledej! Jag är bara glad om någon kan få ut något av att läsa och kanske man förstår lite bättre om man inte, som du och jag, gått (och går) igenom samma sak? Jag är fortfarande lite smått chockad över att boken säljer så bra. På min hemsida finns flygblad att skriva ut om du skulle ha lust att sprida budskapet.

    Många kramar
    Mia
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    jag skriver bara

    vad jag tycker och känner

    jag kan inte säga att jag vet eller förstår hur du känner,det kan jag inte....jag kan bara föreställa mig.
    Jag sörjer ju ett barn jag aldrig hann träffa,en dotter jag aldrig får se levande,det är min sorg....och jag kan då med min erfarenhet o med mina andra barn tänka mig in i hur det skulle vara att förlora ett barn man ändå lärt känna såpass länge som ni haft er Hugo hos er.

    Vill även berätta att jag jobbat på särskolan och känner igen mycket i hur du beskriver honom,hans "glitterögon",hans sätt att kommunicera från en av mina elever som hade en svår cp-skada,han kom dessutom från forna Jugoslavien o förstod knappt ens engelska.....men vi hittade ett sätt att kommunicera.....han hjälpte mig även förstå att männsiskor är väldigt olika o har olika sätt och begåvningar.Hans kropp krampade och han kunde varken gå eller prata,men han klådde mig i memory,DET tyckte jag var otroligt imponerande.....
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    jag skriver bara vad jag tycker och känner

    jag kan inte säga att jag vet eller förstår hur du känner,det kan jag inte....jag kan bara föreställa mig.
    Jag sörjer ju ett barn jag aldrig hann träffa,en dotter jag aldrig får se levande,det är min sorg....och jag kan då med min erfarenhet o med mina andra barn tänka mig in i hur det skulle vara att förlora ett barn man ändå lärt känna såpass länge som ni haft er Hugo hos er.

    Vill även berätta att jag jobbat på särskolan och känner igen mycket i hur du beskriver honom,hans "glitterögon",hans sätt att kommunicera från en av mina elever som hade en svår cp-skada,han kom dessutom från forna Jugoslavien o förstod knappt ens engelska.....men vi hittade ett sätt att kommunicera.....han hjälpte mig även förstå att männsiskor är väldigt olika o har olika sätt och begåvningar.Hans kropp krampade och han kunde varken gå eller prata,men han klådde mig i memory,DET tyckte jag var otroligt imponerande.....
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Det är som det är för oss båda

    Det är så svårt att jämföra och det ska man nog inte ens göra. Jag har mitt och du ditt. Så är det bara! Jag har massor av minnen och bilder och har delat min Hugo med så många. Det fick inte du göra. Det är en stor skillnad. Samtidigt som Hugo hann ta en stor plats i vårt liv. Det är svårt att se att det ena är värre än det andra.
    Men sorg har vi alla här. Och det förenar oss.

    Många kramar

    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  8. 4
    Det är som det är för oss båda Det är så svårt att jämföra och det ska man nog inte ens göra. Jag har mitt och du ditt. Så är det bara! Jag har massor av minnen och bilder och har delat min Hugo med så många. Det fick inte du göra. Det är en stor skillnad. Samtidigt som Hugo hann ta en stor plats i vårt liv. Det är svårt att se att det ena är värre än det andra.
    Men sorg har vi alla här. Och det förenar oss.

    Många kramar

    Mia

Liknande trådar

  1. Frk M och Mammamia
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 20:45
  2. MammaMia!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 21:04
  3. mammamia!
    By Elpida in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 13:40
  4. MammaMia
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 07:30
  5. MammaMia!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar