Hua, hur länge ska man vänta tro...
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hua, hur länge ska man vänta tro...

    Nu har det snart gått en vecka sedan den beräknade förlossningen och ännu har jag inte fått minsta tillstymmelse till värk eller indikation på att mitt barn tänker komma ut till världen. Börjar bli bra drygt att vänta, och aldrig har jag förstått innebörden av "att vänta barn" så tydligt som nu. Är tung, trött och vill inget hellre än att komma igång med förlossningen så jag får träffa min lilla bebbe....Brukar första barnet alltid dra ut så här dant på tiden?
  2. 1
    Hua, hur länge ska man vänta tro... Nu har det snart gått en vecka sedan den beräknade förlossningen och ännu har jag inte fått minsta tillstymmelse till värk eller indikation på att mitt barn tänker komma ut till världen. Börjar bli bra drygt att vänta, och aldrig har jag förstått innebörden av "att vänta barn" så tydligt som nu. Är tung, trött och vill inget hellre än att komma igång med förlossningen så jag får träffa min lilla bebbe....Brukar första barnet alltid dra ut så här dant på tiden?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Å, jag förstår precis hur du känner dig. jag har också gått över tiden med några dar. Känns som om den aldrig vill komma ut. Men snart, så kommer den förhoppningsvis
  4. 2
    Å, jag förstår precis hur du känner dig. jag har också gått över tiden med några dar. Känns som om den aldrig vill komma ut. Men snart, så kommer den förhoppningsvis
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Stackare!
    Vet precis hur det e, min första drog ut på tiden 13 dagar..huuur segt som helst..

    Nu har ja inte ens kommit till bf datumet än (på tisda) o det känns redan som ja gått över me tre veckor..

    Ja hoppas verkligenm att det sätter igång för dig snart!
  6. 3
    Stackare!
    Vet precis hur det e, min första drog ut på tiden 13 dagar..huuur segt som helst..

    Nu har ja inte ens kommit till bf datumet än (på tisda) o det känns redan som ja gått över me tre veckor..

    Ja hoppas verkligenm att det sätter igång för dig snart!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Jag gick exakt 42 veckor med mitt första barn. De två sista veckorna kändes som två år.
    Hoppas inte att jag ska behöva gå så länge denna gång , har 11 dagar kvar
    kram
  8. 4
    Jag gick exakt 42 veckor med mitt första barn. De två sista veckorna kändes som två år.
    Hoppas inte att jag ska behöva gå så länge denna gång , har 11 dagar kvar
    kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Känner precis som du, fast jag är bara på plussdag 4 Men det känns som man gett upp hoppet litegrann. Trodde ju min bebis skulle komma förtidigt eftersom alla i min släkt föder för tidigt. Men har läst att 7 av 10 först föderskor går över tiden, så det är väl inget konstigt, men det gör det ju absolut inte roligare. Hoppas vi snart får snusa bebis!
  10. 5
    Känner precis som du, fast jag är bara på plussdag 4 Men det känns som man gett upp hoppet litegrann. Trodde ju min bebis skulle komma förtidigt eftersom alla i min släkt föder för tidigt. Men har läst att 7 av 10 först föderskor går över tiden, så det är väl inget konstigt, men det gör det ju absolut inte roligare. Hoppas vi snart får snusa bebis!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Ja precis, jag trodde också jag skulle föda för tidigt eftersom de flesta i min familj har gjort det plus att den lille fixerade så väldigt tidigt. Men tack alla ni, det är skönt att man inte är ensam här i världen med värdens största mage och en liten raring som inte vill komma ut. Vi får hoppas att våra bebisar kommer snart å förgyller våra liv.

    Kram
  12. 6
    Ja precis, jag trodde också jag skulle föda för tidigt eftersom de flesta i min familj har gjort det plus att den lille fixerade så väldigt tidigt. Men tack alla ni, det är skönt att man inte är ensam här i världen med värdens största mage och en liten raring som inte vill komma ut. Vi får hoppas att våra bebisar kommer snart å förgyller våra liv.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    4% föds före v.38 och 4% föds efter v.42 så det är på gång, men det är vanligt att man går över tiden med sitt första barn, snittet ligger på 5 dagar för dem flesta.

    Hoppas din bebbe kommer snart!!

    Naturell - 4 dagar kvar
  14. 7
    4% föds före v.38 och 4% föds efter v.42 så det är på gång, men det är vanligt att man går över tiden med sitt första barn, snittet ligger på 5 dagar för dem flesta.

    Hoppas din bebbe kommer snart!!

    Naturell - 4 dagar kvar
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Jag trodde också min skulle komma tidigare med tanke på att slemproppen gått för länge sedan, jag har börjat öppna mig, varit in med värkar flera gånger, haft förvärkar i stort sett dagligen i 1 månads tid och en massa annat. Tom läkaren sa ju att hon var övertygad om att jag skulle få barn inom 1 vecka och det var den 20 februari, och än har ingen bebis kommit. Så det finns verkligen inga garantier att bebis kommer tidigare bara för att den fixerar sig tidigt, slemproppen går osv osv.

    Tyvärr!!

    Naturell - 4 dagar kvar
  16. 8
    Jag trodde också min skulle komma tidigare med tanke på att slemproppen gått för länge sedan, jag har börjat öppna mig, varit in med värkar flera gånger, haft förvärkar i stort sett dagligen i 1 månads tid och en massa annat. Tom läkaren sa ju att hon var övertygad om att jag skulle få barn inom 1 vecka och det var den 20 februari, och än har ingen bebis kommit. Så det finns verkligen inga garantier att bebis kommer tidigare bara för att den fixerar sig tidigt, slemproppen går osv osv.

    Tyvärr!!

    Naturell - 4 dagar kvar
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Jag är lite tvärtom just nu, vill gärna gå över några dagar men vet inte riktigt varför (?). Nåja BF är 15 mars så kanske hinner ändra mig, låter jobbigt att bara gå och vänta.
  18. 9
    Jag är lite tvärtom just nu, vill gärna gå över några dagar men vet inte riktigt varför (?). Nåja BF är 15 mars så kanske hinner ändra mig, låter jobbigt att bara gå och vänta.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    appropå statistik...
    Jag har för mig att jag läst nånstans att det bara är 10% av bebisarna som kommer på dagen D, alltså den dagen man har fått som bf!
    I min bekantskapskrets så kommer jag på rak arm bara på EN som fått på just den dagen hon var beräknad på!
  20. 10
    appropå statistik...
    Jag har för mig att jag läst nånstans att det bara är 10% av bebisarna som kommer på dagen D, alltså den dagen man har fått som bf!
    I min bekantskapskrets så kommer jag på rak arm bara på EN som fått på just den dagen hon var beräknad på!
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Du har fått bra svar om det här med att gå över tiden men jag ville iaf skicka en cyberkram och säga att jag förstår dig! Dottern kom ju ut på plussdag 20, denna gången blir det ju snitt så jag behöver "bara" gå över 7 dagar !
  22. 11
    Du har fått bra svar om det här med att gå över tiden men jag ville iaf skicka en cyberkram och säga att jag förstår dig! Dottern kom ju ut på plussdag 20, denna gången blir det ju snitt så jag behöver "bara" gå över 7 dagar !
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Jag tror inte ens att det är så högt som 10% utan snarare runt 2-3% som kommer på bf.
  24. 12
    Jag tror inte ens att det är så högt som 10% utan snarare runt 2-3% som kommer på bf.
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    20 dar, jösses, å här gnäller jag över hittills 7 dagar över tiden... Men visst tusan blir det tungt fysisk å så längtar man ju så förtvivlat. Men i morgon får jag i alla fall ses den lilla på ultraljudets skärm...
  26. 13
    20 dar, jösses, å här gnäller jag över hittills 7 dagar över tiden... Men visst tusan blir det tungt fysisk å så längtar man ju så förtvivlat. Men i morgon får jag i alla fall ses den lilla på ultraljudets skärm...
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    10%?? Jag har hört flera gånger att det bara är 5% som kommer på BF dagen och man har ju hört talas om några stycken som föder på den dagen också.

    Naturell - 2 dagar kvar
  28. 14
    10%?? Jag har hört flera gånger att det bara är 5% som kommer på BF dagen och man har ju hört talas om några stycken som föder på den dagen också.

    Naturell - 2 dagar kvar

Liknande trådar

  1. Hur länge ska man vänta?
    By smörblomman in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 08:37
  2. Hur länge kan man vänta?
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 20:10
  3. hur länge bör man vänta?
    By anonymt namn in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 21:39
  4. Hur länge vänta?
    By kristinast in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 19:15
  5. Hur länge ska man vänta
    By -Charlotte- in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar