så jäkla less på allt tjat....
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    så jäkla less på allt tjat....

    med mitt ex,dvs mina barns pappa....*grrrr*

    De 2 yngsta bor varannan vecka och jag har hela barnbidragen.Bestämt att jag ska köpa alla kläder de behöver och det gör jag.Ändå har ungarna ALLTID skruttiga kläder när de kommer hit o de nya ser jag aldrig en skymt av.Ska jag behöva be barnen byta om när de åker till sin pappa för att alla nya vettiga kläder ska va här med nån gång??

    Vissa saker har vi dubbel uppsättning av,tex stövlar och regnställ,en uppsättning på dagis och ett par hemma,dvs hos den föräldern de är hos....

    Hur kommer det sig då att jag ALDRIG har några stövlar här?? suck!
    Har väl annat att göra än att åka till dagis och hämta kläder/stövlar när vi är lediga.

    Ska jag behöva köpa ett par till verkligen,för att pappan är så slarvig och inte tänker ett dugg??!

    Stövlarna på dagis ska va på just dagis,för jag vet inte hur många ggr jag lämnat stövlar där för att veckan efter inse att båda paren är hos pappan.....grrr

    ett bagatell problem egentligen,men just idag fick det mitt tålamod att rinna över
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    så jäkla less på allt tjat.... med mitt ex,dvs mina barns pappa....*grrrr*

    De 2 yngsta bor varannan vecka och jag har hela barnbidragen.Bestämt att jag ska köpa alla kläder de behöver och det gör jag.Ändå har ungarna ALLTID skruttiga kläder när de kommer hit o de nya ser jag aldrig en skymt av.Ska jag behöva be barnen byta om när de åker till sin pappa för att alla nya vettiga kläder ska va här med nån gång??

    Vissa saker har vi dubbel uppsättning av,tex stövlar och regnställ,en uppsättning på dagis och ett par hemma,dvs hos den föräldern de är hos....

    Hur kommer det sig då att jag ALDRIG har några stövlar här?? suck!
    Har väl annat att göra än att åka till dagis och hämta kläder/stövlar när vi är lediga.

    Ska jag behöva köpa ett par till verkligen,för att pappan är så slarvig och inte tänker ett dugg??!

    Stövlarna på dagis ska va på just dagis,för jag vet inte hur många ggr jag lämnat stövlar där för att veckan efter inse att båda paren är hos pappan.....grrr

    ett bagatell problem egentligen,men just idag fick det mitt tålamod att rinna över
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Kan ni inte upprätta en checklista/packlista vad barnen ska ha med sig när ni byter? Om ni kommer överens om den slipper det ju bli tjafs?
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Kan ni inte upprätta en checklista/packlista vad barnen ska ha med sig när ni byter? Om ni kommer överens om den slipper det ju bli tjafs?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Smart!
  6. 3
    Smart!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    hur gamla?
  8. 4
    hur gamla?
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    vi har ju haft

    det som förslag,och jag har även haft som förslag med nån sorts kontaktbok mellan hemmen,då pappan ej berättar nåt alls för mig.Allt jag får veta får jag veta av barnen själv eller genom dagis...problemet är att pappan ej tycker att jag har nåt med det att göra när det är hans veckor

    fick veta på dagis att min yngste nyligen haft magsjuka tex,kul att få veta liksom
    Förr var förr...Nu är nu!
  10. 5
    vi har ju haft det som förslag,och jag har även haft som förslag med nån sorts kontaktbok mellan hemmen,då pappan ej berättar nåt alls för mig.Allt jag får veta får jag veta av barnen själv eller genom dagis...problemet är att pappan ej tycker att jag har nåt med det att göra när det är hans veckor

    fick veta på dagis att min yngste nyligen haft magsjuka tex,kul att få veta liksom
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    de är 5 och 11

    de som bor varannan vecka,den äldste 13,men han bor här och tar bara med sig nåt ombyte när han är hos pappan,vilket tyvärr blir mer och mer sällan
    Förr var förr...Nu är nu!
  12. 6
    de är 5 och 11 de som bor varannan vecka,den äldste 13,men han bor här och tar bara med sig nåt ombyte när han är hos pappan,vilket tyvärr blir mer och mer sällan
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Hur gammal är den pappan?

    Han beter sig inte vidare moget.

    vet han om att man måste kunna ha en dialog för att ha gemensam vårdnad,man måste kunna kommunicera med varandra,,ge honom annars halva bbet så kan han köpa kläder till barnen att ha där,tror han att kläder är gratis eller?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Hur gammal är den pappan? Han beter sig inte vidare moget.

    vet han om att man måste kunna ha en dialog för att ha gemensam vårdnad,man måste kunna kommunicera med varandra,,ge honom annars halva bbet så kan han köpa kläder till barnen att ha där,tror han att kläder är gratis eller?
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    den "mentala" åldern

    vet jag ej,men han fyller 45 år i sommar.

    Han verkar inte förstå detta med dialog,behöver jag tillägga att det var bristande kommunikation som till slut gjorde att jag flyttade.

    Äldste sonen bor här jämt,han betalar(äntligen!) underhåll för honom,men vägen har varit lång....pust.Han ljög tom för Fk om boendet....så himla lågt...

    Funderar på att ge honom ena bb(dvs 2 halva),lika som han har 2 av barnen hälften av tiden o då stannar ALLA kläder jag köper här......verkar va enda lösningen
    Förr var förr...Nu är nu!
  16. 8
    den "mentala" åldern vet jag ej,men han fyller 45 år i sommar.

    Han verkar inte förstå detta med dialog,behöver jag tillägga att det var bristande kommunikation som till slut gjorde att jag flyttade.

    Äldste sonen bor här jämt,han betalar(äntligen!) underhåll för honom,men vägen har varit lång....pust.Han ljög tom för Fk om boendet....så himla lågt...

    Funderar på att ge honom ena bb(dvs 2 halva),lika som han har 2 av barnen hälften av tiden o då stannar ALLA kläder jag köper här......verkar va enda lösningen
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    begagnade kläder

    när barnen åker dit?det verkar ju vara enda lösningen.

    Ja det var riktigt jäkla lågt.Ibland alltså så undrar man hur de tänker?

    Jag har någon gång skickat sonen i finkläder för att han skulle på fest den dagen och han kom tillbaka i dem också...förstår liksom inte varför dina barns pappa behåller dem?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    begagnade kläder när barnen åker dit?det verkar ju vara enda lösningen.

    Ja det var riktigt jäkla lågt.Ibland alltså så undrar man hur de tänker?

    Jag har någon gång skickat sonen i finkläder för att han skulle på fest den dagen och han kom tillbaka i dem också...förstår liksom inte varför dina barns pappa behåller dem?
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Dela barnbidrag och ha var sin uppsättning kläder.
    Bara kläderna de har den dagen som de åker mellan med.
    Så gör en bekant, inte för att det strulat men för att inte barnen ska behöva ta kläder mellan mer än nödvändigt.
    När barnen blir äldre måste de ju själva få bestämma vilka kläder de har .
  20. 10
    Dela barnbidrag och ha var sin uppsättning kläder.
    Bara kläderna de har den dagen som de åker mellan med.
    Så gör en bekant, inte för att det strulat men för att inte barnen ska behöva ta kläder mellan mer än nödvändigt.
    När barnen blir äldre måste de ju själva få bestämma vilka kläder de har .
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    ja du.....

    den enda "förklaringen" jag kan se är ren ilska och bitterhet gentemot mig,han har ej kommit över att jag lämnade hus o hem o en underbar trädgård......tog nästan inget med mig för att slippa leva längre i ett förhållande utan uppskattning eller respekt och som saknade kommunikation...

    Skulle inte säganåt om det hände nån gång ibland eller så,visst kan alla glömma,men att ständigt se alla nya fräscha kläder försvinna dit o aldrig se dem igen är inte kul alls.....
    Förr var förr...Nu är nu!
  22. 11
    ja du..... den enda "förklaringen" jag kan se är ren ilska och bitterhet gentemot mig,han har ej kommit över att jag lämnade hus o hem o en underbar trädgård......tog nästan inget med mig för att slippa leva längre i ett förhållande utan uppskattning eller respekt och som saknade kommunikation...

    Skulle inte säganåt om det hände nån gång ibland eller så,visst kan alla glömma,men att ständigt se alla nya fräscha kläder försvinna dit o aldrig se dem igen är inte kul alls.....
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    ja det verkar

    inte bättre än att jag får göra så....

    Barnen ska få bestämma själv ja,men det tog över ett halvår innan äldste sonen FICK bo här och inte varannan vecka....tror du pappan lyssnade på vad han ville???

    Med fam rättens samtalsterapeuter fick jag honom äntligen att först att det är BARNET som vill så,inte nåt jag bestämt som pappan hävdade....suck
    Förr var förr...Nu är nu!
  24. 12
    ja det verkar inte bättre än att jag får göra så....

    Barnen ska få bestämma själv ja,men det tog över ett halvår innan äldste sonen FICK bo här och inte varannan vecka....tror du pappan lyssnade på vad han ville???

    Med fam rättens samtalsterapeuter fick jag honom äntligen att först att det är BARNET som vill så,inte nåt jag bestämt som pappan hävdade....suck
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    Vi gör så, barnen har kläder som pappa köpt och här mammakläder. Delat BB är en självklarhet för han har ju barnen lika mycket som jag. Ang kläderna så blev det jobbigt för barnen att forsla dom fram och tillbaka.
  26. 13
    Vi gör så, barnen har kläder som pappa köpt och här mammakläder. Delat BB är en självklarhet för han har ju barnen lika mycket som jag. Ang kläderna så blev det jobbigt för barnen att forsla dom fram och tillbaka.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Tramsigt

    du ville inte ha honom eller den underbara trädgården,so what?

    Stackars hans nya..trist o leva i din skugga...undrar varför hon står ut med det...?

    Ja en gång är ingen gång men han gör det med vilje och det drabbar barnen

    säg till honom på skarpen
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    Tramsigt du ville inte ha honom eller den underbara trädgården,so what?

    Stackars hans nya..trist o leva i din skugga...undrar varför hon står ut med det...?

    Ja en gång är ingen gång men han gör det med vilje och det drabbar barnen

    säg till honom på skarpen
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    nej jag ville ju inte det

    inte honom,huset,trädgården eller nåt alls....bara få vara ifred,ha mina barn,må bra o slippa tjafs.

    Ja du,det undrar jag oxå....han o jag försökte ju igen,men det funkade ju inte(från min sida,jag insåg att detvar helt slut,fanns inga käsnlor kvar) o bara nån månad efter träffades de.....jättekul...

    Nu ska de köpa ett stort fint gemensamt hus,så slipper hon känna min "skugga" i mitt gamla hus,de har inte bott ihop alls och hon är inte delaktig med barnen alls,blir säkertjättebra o flytta ihop o sätta sig i ett dyrt hus o ta alla konflikter som rukar uppkomma när man har barn sen tidigare o inte riktigt bott ihop sig
    Förr var förr...Nu är nu!
  30. 15
    nej jag ville ju inte det inte honom,huset,trädgården eller nåt alls....bara få vara ifred,ha mina barn,må bra o slippa tjafs.

    Ja du,det undrar jag oxå....han o jag försökte ju igen,men det funkade ju inte(från min sida,jag insåg att detvar helt slut,fanns inga käsnlor kvar) o bara nån månad efter träffades de.....jättekul...

    Nu ska de köpa ett stort fint gemensamt hus,så slipper hon känna min "skugga" i mitt gamla hus,de har inte bott ihop alls och hon är inte delaktig med barnen alls,blir säkertjättebra o flytta ihop o sätta sig i ett dyrt hus o ta alla konflikter som rukar uppkomma när man har barn sen tidigare o inte riktigt bott ihop sig

Liknande trådar

  1. Jäkla tjat om julen!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 18:54
  2. Jäkla tjat om facebook.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 19:35
  3. Allt tjat om att...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 00:08
  4. Efter allt tjat om hår
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar