Hej alla glada underbara ni!!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Hej alla glada underbara ni!!

    Hur är de med er alla??
    Här e de lite halv dant.. Är trötta o lite halv hängiga här hemma.. men de är väl de berömda "dagis-bacillerna"!!!

    Idag var de dax att utöka "själv-tiden" på dagis..
    Förra veckan gick jag ifrån som längst i 1 timme.. och idag var de dax för Alva att vara själv i 2 timmar...
    Jag gick vid 9.10 och kom tebax vid 11..
    då satt hon i vagnen med nappen i och en hel del gissisar i vagnen inne på avdelningen, och STOR GRÄT!! (villket hon hade gjort till o från sedan jag gick)
    Hon var helt förstörd, hon grät nästan så mycket att hon glömde bort att andas.. och de skar så fruktansvärt i mammahjärtat!!
    Å så vet jag att jag ska lämna henne i 2 timmar imorn också, och på onsdag är hennes första heldag på dagis, å då ska hon vara där mellan 9-12..
    Känns jobbigt nu när hon var så ledsen.
    Ush!

    Annars händer inte mycket..
    PMS-kossa, kan jag ju varna er för att jag är.. Sambon har påminnt mig några gånger om att jag är en.. så.. ni vet.. Ska ha den "jätte-roliga-skratt-retande-veckan" på tisdag.. Så.. jag kanske postar några totala "utbrotts-innlägg" här inne.. men ni behöver inte svara..
    Ville bara varna er alla...

    Många kramar!!
  2. 1
    Hej alla glada underbara ni!! Hur är de med er alla??
    Här e de lite halv dant.. Är trötta o lite halv hängiga här hemma.. men de är väl de berömda "dagis-bacillerna"!!!

    Idag var de dax att utöka "själv-tiden" på dagis..
    Förra veckan gick jag ifrån som längst i 1 timme.. och idag var de dax för Alva att vara själv i 2 timmar...
    Jag gick vid 9.10 och kom tebax vid 11..
    då satt hon i vagnen med nappen i och en hel del gissisar i vagnen inne på avdelningen, och STOR GRÄT!! (villket hon hade gjort till o från sedan jag gick)
    Hon var helt förstörd, hon grät nästan så mycket att hon glömde bort att andas.. och de skar så fruktansvärt i mammahjärtat!!
    Å så vet jag att jag ska lämna henne i 2 timmar imorn också, och på onsdag är hennes första heldag på dagis, å då ska hon vara där mellan 9-12..
    Känns jobbigt nu när hon var så ledsen.
    Ush!

    Annars händer inte mycket..
    PMS-kossa, kan jag ju varna er för att jag är.. Sambon har påminnt mig några gånger om att jag är en.. så.. ni vet.. Ska ha den "jätte-roliga-skratt-retande-veckan" på tisdag.. Så.. jag kanske postar några totala "utbrotts-innlägg" här inne.. men ni behöver inte svara..
    Ville bara varna er alla...

    Många kramar!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Tack för varningen! Ska komma ihåg att ta allt du skriver med en nypa salt då...

    Det är jättejobbigt med dagislämning när de blir ledsna. Är Alva förkyld också? Kanske därför det varit extra kämpigt för henne? Det _brukar_ ju alltid gå bra, och alla jag känner som jobbar på dagis brukar säga att barnen gråter som mest när de ser föräldrarna, och däremellan är de rätt så nöjda. Hoppas det är så för Alva också! Hon är ju bara nybörjare på dagis, så ge henne lite tid att vänja sig!
  4. 2
    Tack för varningen! Ska komma ihåg att ta allt du skriver med en nypa salt då...

    Det är jättejobbigt med dagislämning när de blir ledsna. Är Alva förkyld också? Kanske därför det varit extra kämpigt för henne? Det _brukar_ ju alltid gå bra, och alla jag känner som jobbar på dagis brukar säga att barnen gråter som mest när de ser föräldrarna, och däremellan är de rätt så nöjda. Hoppas det är så för Alva också! Hon är ju bara nybörjare på dagis, så ge henne lite tid att vänja sig!
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Tack för förståelsen!

    Haha... De är bra att du förstår o tar eventuella aggritions inlägg med en nypa salt!

    Jo, hon är lite snorig.. men inte så överdrivet mycket..
    Idag var första gången som hon blev ledsen när jag gick..
    Men o andra sidan, så hörde jag henne inte längre när jag klädde på mig ýtterkläderna..
    Nu ska jag gå o hämta henne igen.. Ska vara där 12.
    Hon har ätit lunch för första gången på dagis idag..Ska bli spännande o se hur de har gått.. Haha!!

    Tack än en gång!!
    Kramrar!
  6. 3
    Tack för förståelsen! Haha... De är bra att du förstår o tar eventuella aggritions inlägg med en nypa salt!

    Jo, hon är lite snorig.. men inte så överdrivet mycket..
    Idag var första gången som hon blev ledsen när jag gick..
    Men o andra sidan, så hörde jag henne inte längre när jag klädde på mig ýtterkläderna..
    Nu ska jag gå o hämta henne igen.. Ska vara där 12.
    Hon har ätit lunch för första gången på dagis idag..Ska bli spännande o se hur de har gått.. Haha!!

    Tack än en gång!!
    Kramrar!

Liknande trådar

  1. Hej på er alla glada!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 06:42
  2. Hej alla glada!
    By Nr 2!! in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 19:12
  3. Hej Alla Glada! Är ny här
    By pillermama in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 09:05
  4. Hej alla glada!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 00:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar