5 ½ årskollen
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    5 ½ årskollen

    Är det någon som varit på den?
    Vi ska gå på fredag och det är ju lite nervöst måste jag säga.
    Alltså att hoppa och rita är väl inget utan den där lilla finalen med SPRUTAN!
    Min filosofi har alltid varit att förbereda Jojje på vad som ska komma. När vi ska till tandläkaren har vi alltid en vecka eller så innan, börjat kika lite extra och peta lite på tänderna och med tandismanèr hmmmm:a och jaha lite fundersamt
    - Så här kommer det gå till hos tandläkaren och hon ska se va duktigt du borstar dina tänder!
    Men när jag häromdagen skulle få fram budska att det kommer bli spruta på fredag ,där gick Jojjes gräns!
    Nähä! han ska då INTE gå med dit utan jag ska snällt få traska dit själv för Jonathan ska vara hemma och passa huset!
    Så nu får jag vara tyst till på fredag och hoppas han glömmer snart.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  2. 1
    5 ½ årskollen Är det någon som varit på den?
    Vi ska gå på fredag och det är ju lite nervöst måste jag säga.
    Alltså att hoppa och rita är väl inget utan den där lilla finalen med SPRUTAN!
    Min filosofi har alltid varit att förbereda Jojje på vad som ska komma. När vi ska till tandläkaren har vi alltid en vecka eller så innan, börjat kika lite extra och peta lite på tänderna och med tandismanèr hmmmm:a och jaha lite fundersamt
    - Så här kommer det gå till hos tandläkaren och hon ska se va duktigt du borstar dina tänder!
    Men när jag häromdagen skulle få fram budska att det kommer bli spruta på fredag ,där gick Jojjes gräns!
    Nähä! han ska då INTE gå med dit utan jag ska snällt få traska dit själv för Jonathan ska vara hemma och passa huset!
    Så nu får jag vara tyst till på fredag och hoppas han glömmer snart.
  3. Charlotte med Jens
    #2
    Vi har 5-års koll här och det gick fint. Jag hade fått veta av vår BVC sköterska att det bästa var att inte säga någonting om sprutan innan eftersom de flesta oroar sig så inför besöket då. Jag höll tyst och tog upp det först när väl var därinne, lite så där i förbifarten, som om det bara var en baggis. Det tyckte dock inte Jens att det var utan skrek i höga sky :-)
  4. 2
    Vi har 5-års koll här och det gick fint. Jag hade fått veta av vår BVC sköterska att det bästa var att inte säga någonting om sprutan innan eftersom de flesta oroar sig så inför besöket då. Jag höll tyst och tog upp det först när väl var därinne, lite så där i förbifarten, som om det bara var en baggis. Det tyckte dock inte Jens att det var utan skrek i höga sky :-)
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Vi hade också femårskoll. Tomas var där med Hanna så jag minns bara att han berättade att det var storgråt vid sprutan och det var ju inte så oväntat. Det som däremot förvånade oss var att hon blev supertvär vid synkontrollen så BVC-tjejen kunde bara kolla ena ögat och så var vi tvungna att åka tillbaka i januari och kolla det andra och det var knappt det gick den gången heller.
  6. 3
    Vi hade också femårskoll. Tomas var där med Hanna så jag minns bara att han berättade att det var storgråt vid sprutan och det var ju inte så oväntat. Det som däremot förvånade oss var att hon blev supertvär vid synkontrollen så BVC-tjejen kunde bara kolla ena ögat och så var vi tvungna att åka tillbaka i januari och kolla det andra och det var knappt det gick den gången heller.

Liknande trådar

  1. 1-årskollen avklarad.
    By Anneli77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 21:56
  2. 4-årskollen avklarad
    By HeidiN72 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 18:24
  3. 3-årskollen avklarad
    By Cara_ in forum _0405 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 14:33
  4. 2-årskollen klar!
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 20:26
  5. Vad sker på 4-årskollen?
    By hermelinen in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar