Pojkmage resp flickmage?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Pojkmage resp flickmage?

    Med tanke på FinlandsSofias överraskning nedan tänkte jag mig en liten enkät...
    Ni vet att man brukar säga att pojkmagar och flickmagar ser olika ut... Pojkmagar sitter mest mitt på och syns inte bakifrån, flickmagar brer ut sig mer...

    Ni som vet, stämmer det på er?

    //A - med "pojkmage"...
    Som inte ser ut som den mage jag hade sist, som innehöll en flicka...
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Pojkmage resp flickmage? Med tanke på FinlandsSofias överraskning nedan tänkte jag mig en liten enkät...
    Ni vet att man brukar säga att pojkmagar och flickmagar ser olika ut... Pojkmagar sitter mest mitt på och syns inte bakifrån, flickmagar brer ut sig mer...

    Ni som vet, stämmer det på er?

    //A - med "pojkmage"...
    Som inte ser ut som den mage jag hade sist, som innehöll en flicka...
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Jag har en typisk pojkmage (allt fram och syns ingenting bakifrån (ser tom ut som jag fortfarande har midja bakifrån)) men med tjejinnehåll
  4. 2
    Jag har en typisk pojkmage (allt fram och syns ingenting bakifrån (ser tom ut som jag fortfarande har midja bakifrån)) men med tjejinnehåll
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jag har en pojkmage som står rakt ut med en liten pojke där inne. Har alltid haft pojkmagar med pojkar i, detta är nr 3.
  6. 3
    Jag har en pojkmage som står rakt ut med en liten pojke där inne. Har alltid haft pojkmagar med pojkar i, detta är nr 3.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Typisk pojkmage

    Jag har en typisk pojkmage som står rakt ut och inte syns bakifrån och jag har en pojke i magen. Men min mage har sett exakt likadan ut de andra gångerna också och jag har som bekant två flickor.
    Tror inte ett dugg på det skrocket!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Typisk pojkmage Jag har en typisk pojkmage som står rakt ut och inte syns bakifrån och jag har en pojke i magen. Men min mage har sett exakt likadan ut de andra gångerna också och jag har som bekant två flickor.
    Tror inte ett dugg på det skrocket!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jag har haft pojkmage alla graviditeter, men mest utpräglat pojkaktig var den förra graviditeten när det var en tjej. Denna gång och första gången har magen brett ut sig lite mer mot sidorna, och första gången var kille och detta tydligen tjej nu då. Min kropp är tydligen inte medveten om hur den ska bete sig
  10. 5
    Jag har haft pojkmage alla graviditeter, men mest utpräglat pojkaktig var den förra graviditeten när det var en tjej. Denna gång och första gången har magen brett ut sig lite mer mot sidorna, och första gången var kille och detta tydligen tjej nu då. Min kropp är tydligen inte medveten om hur den ska bete sig
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Har alal gånger haft typisk pojkmage Ganska liten sitter högt upp o sticker rakt ut o ser man mig bakirfån syns den inte.
    Men som sagt väntar min 4:e lilla tjej så de skrocket tror jag inte heller på
  12. 6
    Har alal gånger haft typisk pojkmage Ganska liten sitter högt upp o sticker rakt ut o ser man mig bakirfån syns den inte.
    Men som sagt väntar min 4:e lilla tjej så de skrocket tror jag inte heller på
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Haha!

    Näpp inte direkt. Jag hade en killmage och en tjejmage med första två som båda visade sig vara killar.
    Och på Island där säjer man att framåtspetsig mage är tjejmage och bred som syns bakifrån är killmage. Hmm låter ju som tvärtom den svenska sägnen..
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    Haha! Näpp inte direkt. Jag hade en killmage och en tjejmage med första två som båda visade sig vara killar.
    Och på Island där säjer man att framåtspetsig mage är tjejmage och bred som syns bakifrån är killmage. Hmm låter ju som tvärtom den svenska sägnen..
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    A men!

    Finns det INGET skrock vi kan spika??!?!

    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  16. 8
    A men! Finns det INGET skrock vi kan spika??!?!

  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Det enda skrocket...

    ..som nånsin har stämt på mig är detta med halsbränna. Där heter det ju att om man har mycket halsbränna har bebisen mycket hår. Första gången hade jag lite lagom halsbränna och ut kom en bebis med bara lite fjun som snabbt trillade av. Andra gången hade jag en überjävlig halsbränna och ut kom en bebis med stort svart rufs!
    Fast....jag tror nog ändå inte på det. Vi får se om nån månad!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  18. 9
    Det enda skrocket... ..som nånsin har stämt på mig är detta med halsbränna. Där heter det ju att om man har mycket halsbränna har bebisen mycket hår. Första gången hade jag lite lagom halsbränna och ut kom en bebis med bara lite fjun som snabbt trillade av. Andra gången hade jag en überjävlig halsbränna och ut kom en bebis med stort svart rufs!
    Fast....jag tror nog ändå inte på det. Vi får se om nån månad!
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Just nu är det enda jag tror på hjärtljuden! Killen hade låga hjärtljud, nästan alltid under 140. Tjejerna har haft kring 150 i början av grav. för att sedan få lite lägre nu på slutet.
    Men nån annan kan säkert sänka det skrocket också, när som helst
  20. 10
    Just nu är det enda jag tror på hjärtljuden! Killen hade låga hjärtljud, nästan alltid under 140. Tjejerna har haft kring 150 i början av grav. för att sedan få lite lägre nu på slutet.
    Men nån annan kan säkert sänka det skrocket också, när som helst
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Hahaha....

    Den kan jag såga.
    Hade jättemyckeet halsbränna förra gången och fick en liten flintis!
    Den här gången har jag inte haft lika mycket halsbränna, men jag tror inte att det går att få en med ÄNNU mindre hår faktiskt....

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  22. 11
    Hahaha.... Den kan jag såga.
    Hade jättemyckeet halsbränna förra gången och fick en liten flintis!
    Den här gången har jag inte haft lika mycket halsbränna, men jag tror inte att det går att få en med ÄNNU mindre hår faktiskt....

    //A
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Hm. Bara för att...

    Bara för att min BM inte är så noga med att räkna exakt...
    Tyyypiskt...

    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  24. 12
    Hm. Bara för att... Bara för att min BM inte är så noga med att räkna exakt...
    Tyyypiskt...

  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    Äsch då!

    Ja, det tänkte jag nästan. Att nån messerschmidt skulle avliva den myten också!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  26. 13
    Äsch då! Ja, det tänkte jag nästan. Att nån messerschmidt skulle avliva den myten också!
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Den var klurig

    För den enda gången jag någonsin har fått en nuffra för hjärtljud är denna gången. Och gossens hjärtljud låg på låga 129. Har inte en aning om vad tjejernas hjärtljud har legat på. Men jag är säker på att nån annan kan stå till tjänst med avlivning av den myten också!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  28. 14
    Den var klurig För den enda gången jag någonsin har fått en nuffra för hjärtljud är denna gången. Och gossens hjärtljud låg på låga 129. Har inte en aning om vad tjejernas hjärtljud har legat på. Men jag är säker på att nån annan kan stå till tjänst med avlivning av den myten också!
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Ja, det tvivlar jag inte på Men det är faktiskt det enda skrocket som stämt på min syster också, hennes två killar hade betydligt lägre hjärtljud än hennes tjej. Så det stämmer iaf i vår familj, så det så!
  30. 15
    Ja, det tvivlar jag inte på Men det är faktiskt det enda skrocket som stämt på min syster också, hennes två killar hade betydligt lägre hjärtljud än hennes tjej. Så det stämmer iaf i vår familj, så det så!
  31. Medlem sedan
    Sep 2007
    #16
    Min BM gissade på en pojke sist vi var där, hjärtljud på 130, men här är det en tös!
  32. 16
    Min BM gissade på en pojke sist vi var där, hjärtljud på 130, men här är det en tös!
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Sett likadan ut alla gånger

    I tjej och två killar, det enda som bara varit med Jennie är att jag mådde mest illa med henne (även om det var marginellt) samt att jag var så sjukt sugen på surt citronvatten i början. Annars har det varit same same
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  34. 17
    Sett likadan ut alla gånger I tjej och två killar, det enda som bara varit med Jennie är att jag mådde mest illa med henne (även om det var marginellt) samt att jag var så sjukt sugen på surt citronvatten i början. Annars har det varit same same
  35. Medlem sedan
    Aug 2007
    #18
    Ha ha..tror inte skrocket stämmer på mig. Med Albin var jag bred överallt..gick upp runt 20 kg och tyckte till och med att jag fick tjocka överarmar..=) Med Elias var det mest bara mage..och denna gången är det ungefär som gången innan..mest mage och nu är det ju en tjej.
  36. 18
    Ha ha..tror inte skrocket stämmer på mig. Med Albin var jag bred överallt..gick upp runt 20 kg och tyckte till och med att jag fick tjocka överarmar..=) Med Elias var det mest bara mage..och denna gången är det ungefär som gången innan..mest mage och nu är det ju en tjej.
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    har flickmage, väntar pojke!
  38. 19
    har flickmage, väntar pojke!
  39. Medlem sedan
    Nov 2005
    #20
    Jag har två pojkar och har bara haft pojkmagar. Den här gången är det en pojkmage till men vet ej om innehållet motsvarar formen!
  40. 20
    Jag har två pojkar och har bara haft pojkmagar. Den här gången är det en pojkmage till men vet ej om innehållet motsvarar formen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 13 resp 18
    By marie_70 in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 12:45
  2. Om du å din resp.
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:00
  3. flick- lr pojkmage?
    By nif_e_soj in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 10:34
  4. Pojkmage
    By Lottiz_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 09:37
  5. NAN 1 resp 2
    By Nilla* in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 10:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar