inre åderbråck
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    inre åderbråck

    Jag har (troligen) ett inre åderbråck på ena vaden som ger mig mer o mer problem. aledningen till att jag skriver troligen är att vårdcentralen inte tar emot mig för ett sånt här bagatellartat problem så det är ingen som har ställt diagnos förutom en kollega som är ssk.

    Jag har ont i vaden och det är lite varmt just över det berörda stället. det är en molande värk och obehagligt, det blir inte bättre om jag sitter med benet högt och inte heller om jag rör mig. Jag kan ibland vakna på natten av obehaget. Det syns inget på vaden, ingen kan ana att det finns ett åderbråck därinne... Jag vill inte ta tabletter eftersom jag har ont varje dag. Jag undviker att sitta med korslagda ben och gör i övrigt så som man ska göra med åderbråck.

    Finns någon som kan tipsa om något alternativt sätt att lindra besvären?

    Tack så väldigt mycket!!!!!!!
    "Barn tycker att snäll är det finaste som finns. Barn är ofta klokare." Skalman
  2. 1
    inre åderbråck Jag har (troligen) ett inre åderbråck på ena vaden som ger mig mer o mer problem. aledningen till att jag skriver troligen är att vårdcentralen inte tar emot mig för ett sånt här bagatellartat problem så det är ingen som har ställt diagnos förutom en kollega som är ssk.

    Jag har ont i vaden och det är lite varmt just över det berörda stället. det är en molande värk och obehagligt, det blir inte bättre om jag sitter med benet högt och inte heller om jag rör mig. Jag kan ibland vakna på natten av obehaget. Det syns inget på vaden, ingen kan ana att det finns ett åderbråck därinne... Jag vill inte ta tabletter eftersom jag har ont varje dag. Jag undviker att sitta med korslagda ben och gör i övrigt så som man ska göra med åderbråck.

    Finns någon som kan tipsa om något alternativt sätt att lindra besvären?

    Tack så väldigt mycket!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    tillägg...

    jag har haft detta i två år men det har blivit värre på sistone, (kanske är det värmen som påverkar också) alltsp de senaste veckorna. Tidigare har det mest varit obehaglig, liite molande värk o inget på nätterna.
  4. 2
    tillägg...

    jag har haft detta i två år men det har blivit värre på sistone, (kanske är det värmen som påverkar också) alltsp de senaste veckorna. Tidigare har det mest varit obehaglig, liite molande värk o inget på nätterna.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Stödstrumpor hjälper, finns bra tunna varianter idag som fungerar även i sommarvärmen.
    Sen finns en kräm på Apoteket som jag inte minns vad den heter men är receptfri mot just åderbrock, blåmärken mm så prata med en apotekare för råd.
    Hjälper inte det så är det till att bråka med VC för lider du av bråcket så är de skyldiga att hjälpa dig.
  6. 3
    Stödstrumpor hjälper, finns bra tunna varianter idag som fungerar även i sommarvärmen.
    Sen finns en kräm på Apoteket som jag inte minns vad den heter men är receptfri mot just åderbrock, blåmärken mm så prata med en apotekare för råd.
    Hjälper inte det så är det till att bråka med VC för lider du av bråcket så är de skyldiga att hjälpa dig.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Tack jag fick tips om krämen som hetter Hirudoid. Den var läskig men hjälpte faktiskt! (Läskig på så sätt att det verkligen kändes att den började verka på nåt sätt när man masserade in den, inte alls som vanligt kräm)

    Stödstrumpor...suck, hoppas jag kan slippa det. Det låter verkligen pensionär..och jag är ju inte ens 40
  8. 4
    Tack jag fick tips om krämen som hetter Hirudoid. Den var läskig men hjälpte faktiskt! (Läskig på så sätt att det verkligen kändes att den började verka på nåt sätt när man masserade in den, inte alls som vanligt kräm)

    Stödstrumpor...suck, hoppas jag kan slippa det. Det låter verkligen pensionär..och jag är ju inte ens 40
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Haha, förstår precis din känsla. Jag var 27 första gången som barnmorskan kom med rådet och idag, 7 år senare är jag arg på mig själv att jag itne tog rådet för nu är benen så illa att operation snart är nödvändig och helt ärligt, hellre strumpor än op innan man fyllt 40.
    Jag använder dem inte till vardags utan bara i jobbet där jag står hela arbetspasset.
  10. 5
    Haha, förstår precis din känsla. Jag var 27 första gången som barnmorskan kom med rådet och idag, 7 år senare är jag arg på mig själv att jag itne tog rådet för nu är benen så illa att operation snart är nödvändig och helt ärligt, hellre strumpor än op innan man fyllt 40.
    Jag använder dem inte till vardags utan bara i jobbet där jag står hela arbetspasset.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Oj, menar du att åderbråcken blivit värre bara med tiden eller har du kanske varit gravid flera gånger så att det har förvärrat...???

    Mitt syns ju inte, det bara känns...så jag vet inte alls om det är illa eller ej egentligen. Det kanske bara är pyttelitet. Eller jättestort...
  12. 6
    Oj, menar du att åderbråcken blivit värre bara med tiden eller har du kanske varit gravid flera gånger så att det har förvärrat...???

    Mitt syns ju inte, det bara känns...så jag vet inte alls om det är illa eller ej egentligen. Det kanske bara är pyttelitet. Eller jättestort...
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    För mig är det tre graviditeter som gjort den värsta skadan men även mitt jobb är en orsak eftersom jag står/går 8-11 timmar per pass.
  14. 7
    För mig är det tre graviditeter som gjort den värsta skadan men även mitt jobb är en orsak eftersom jag står/går 8-11 timmar per pass.

Liknande trådar

  1. sex .. rörd .. inre
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 08:14
  2. Inre oro
    By Peachbloss in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 23:06
  3. inre strid......
    By fin_ in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 08:31
  4. inre stress????
    By villervalla in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 10:09
  5. Inre stress
    By Sussi in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar