Äntligen måndag!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Äntligen måndag!

    ropar jag inte. Blä för denna gtåa, trista dag. De hotar dessutom med att det ska komma snö snart.
    Helgen var brta, formel1-säsongen har äntligen börjat så helgen var bra men upp i ottan för att se loppet.

    Hoppas ni har haft en bra helg och orkar ta er till jobbet/skolan även denna dag. Snart är det vår med värme och sol.
    Bättre fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
    Kinesisk ordspråk
  2. 1
    Äntligen måndag! ropar jag inte. Blä för denna gtåa, trista dag. De hotar dessutom med att det ska komma snö snart.
    Helgen var brta, formel1-säsongen har äntligen börjat så helgen var bra men upp i ottan för att se loppet.

    Hoppas ni har haft en bra helg och orkar ta er till jobbet/skolan även denna dag. Snart är det vår med värme och sol.
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    God morgon

    nu ska vi inte vara så där, måndag med snö utanför fönstret, det är väl helt rätt när det faktiskt är mars fortfarande. Måndag och fyradags arbetsvecka för dom flesta. Jag har valt att ha beredskap i helgen med min kollega tillika vän och antar att vi kan håva in fina pengar då det är storhelg.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  4. 2
    God morgon nu ska vi inte vara så där, måndag med snö utanför fönstret, det är väl helt rätt när det faktiskt är mars fortfarande. Måndag och fyradags arbetsvecka för dom flesta. Jag har valt att ha beredskap i helgen med min kollega tillika vän och antar att vi kan håva in fina pengar då det är storhelg.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jamen måndagar kanske ska bekämpas just med att ropa HURRA äntligen måndag!? Sååå farliga är de ju faktiskt inte, de går snabbt över till tisdag och onsdag och en hel massa meningslösa dagar som man ändå måste försöka se tjusningen i, för detta är livet som gå och går. =)

    Här känns våren långt borta. Fick på morgonen gräva fram bilen under ett lager vitt och kallt. Tänker krypa ner under täcket någon timme nu med knädatorn som kamin. Verkar trist tomt här, ingen som vill hålla mig sällskap?
  6. 3
    Jamen måndagar kanske ska bekämpas just med att ropa HURRA äntligen måndag!? Sååå farliga är de ju faktiskt inte, de går snabbt över till tisdag och onsdag och en hel massa meningslösa dagar som man ändå måste försöka se tjusningen i, för detta är livet som gå och går. =)

    Här känns våren långt borta. Fick på morgonen gräva fram bilen under ett lager vitt och kallt. Tänker krypa ner under täcket någon timme nu med knädatorn som kamin. Verkar trist tomt här, ingen som vill hålla mig sällskap?
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4

    Morrn!

    Känns helt ok med måndag tycker jag. Har varit på jobbet både lördag och söndag, så för mig känns det inte som måndag idag... på gott och ont. Tur det är kortvecka, jobbar bara fram till lunch på torsdag

    Här kommer det pyttesmå vita flingor nersinglande lite nu och då, men jag antar att det tinar bort under dagen.

    Idag börjar min vecka med lilleman... nice!

    Ha bra måndag allihop, även om det kanske tar emot såhär på morgonkvisten!
    “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
  8. 4
    Morrn! Känns helt ok med måndag tycker jag. Har varit på jobbet både lördag och söndag, så för mig känns det inte som måndag idag... på gott och ont. Tur det är kortvecka, jobbar bara fram till lunch på torsdag

    Här kommer det pyttesmå vita flingor nersinglande lite nu och då, men jag antar att det tinar bort under dagen.

    Idag börjar min vecka med lilleman... nice!

    Ha bra måndag allihop, även om det kanske tar emot såhär på morgonkvisten!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5

    Vaddå

    Äntligen måndag , gjorde konstiga saker i helgen så bestraffades med ryggont igen
  10. 5
    Vaddå Äntligen måndag , gjorde konstiga saker i helgen så bestraffades med ryggont igen
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Vi fick inte snön förens efter 17 på kvällen, riktigt mycket dvs ca 5 cm lager.
    4 dagar arbete både denna och nästa vecka. Underbart.
    Jour en storhelg = mycket pengar.
    Jour = arbete = massor med pengar
    Massor med arbete = ingen träffe med någon ev blivande partner.
    Är det värt att ha jour?
  12. 6
    Vi fick inte snön förens efter 17 på kvällen, riktigt mycket dvs ca 5 cm lager.
    4 dagar arbete både denna och nästa vecka. Underbart.
    Jour en storhelg = mycket pengar.
    Jour = arbete = massor med pengar
    Massor med arbete = ingen träffe med någon ev blivande partner.
    Är det värt att ha jour?
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Hmmm, jo, måndagen går fort ibland.
    Går livet? Jag trodde det sprang förbi oss.
  14. 7
    Hmmm, jo, måndagen går fort ibland.
    Går livet? Jag trodde det sprang förbi oss.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Hoppas du får en riktigt lång helg efter så många dagars arbete.

    Hoppas du får en riktigt mysig gosvecka.
  16. 8
    Hoppas du får en riktigt lång helg efter så många dagars arbete.

    Hoppas du får en riktigt mysig gosvecka.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Fy på dig, man ska inte göra sånt, det är onyttigt. Skippa arbetet. :P
  18. 9
    Fy på dig, man ska inte göra sånt, det är onyttigt. Skippa arbetet. :P
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10

    du missa en sak

    storhelg= mycket pengar
    Storhelg= jobb= med mcket pengar
    Storhelg= den som ringer ut mig för jobb= pojkvännen som jobbar natt

    Så ja det är värt att jobba
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  20. 10
    du missa en sak storhelg= mycket pengar
    Storhelg= jobb= med mcket pengar
    Storhelg= den som ringer ut mig för jobb= pojkvännen som jobbar natt

    Så ja det är värt att jobba
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    snubbla på orden lite

    som vanligt

    Storhelg betyder mycket pengar och om dom ringer ut en betyder det ännumer pengar men det fatta ni nog .
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  22. 11
    snubbla på orden lite som vanligt

    Storhelg betyder mycket pengar och om dom ringer ut en betyder det ännumer pengar men det fatta ni nog .

Liknande trådar

  1. äntligen måndag
    By Oxymara in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 18:43
  2. Äntligen Måndag!
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:18
  3. Äntligen måndag :-)
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 13:27
  4. äntligen måndag:-)
    By Kajsa å Valter in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 10:57
  5. Äntligen är det måndag!
    By Carina m H03 & E05 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar