Kräks upp mjölken direkt efter måltid
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Kräks upp mjölken direkt efter måltid

    Lilla S har ätit med god aptit under sina 7 veckor och velat ligga vid bröstet ofta och länge. Den senaste veckan har han dock börjat sova lite mer och äta lite mindre. Men i takt med det har han också börjat få upp mat. I regel kräks han några minuter efter varje måltid och det är ju helt ok. Men de senaste dagarna har han kräkts flera gånger och mycket, så mycket att han fort vill äta igen och så börjar visan om igen.

    Någon som har något tips? Är det något att oroa sig över? Varför kräks han så mycket plötsligt? Han verkar också ha kämpigt med att bajsa. Bajsar mycket, men får kämpa för att få ut det, vilket verkar jobbigt för honom. Tacksam för råd!
  2. 1
    Kräks upp mjölken direkt efter måltid Lilla S har ätit med god aptit under sina 7 veckor och velat ligga vid bröstet ofta och länge. Den senaste veckan har han dock börjat sova lite mer och äta lite mindre. Men i takt med det har han också börjat få upp mat. I regel kräks han några minuter efter varje måltid och det är ju helt ok. Men de senaste dagarna har han kräkts flera gånger och mycket, så mycket att han fort vill äta igen och så börjar visan om igen.

    Någon som har något tips? Är det något att oroa sig över? Varför kräks han så mycket plötsligt? Han verkar också ha kämpigt med att bajsa. Bajsar mycket, men får kämpa för att få ut det, vilket verkar jobbigt för honom. Tacksam för råd!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag har inte så mycket erfarenhet av kräkiga bebisar (turligt nog) men ngr saker tänker jag mig kan påverka.
    Inget som ändrats i hans matvanor? Eller i dina? Kanske äter du ngt han inte tål så bra? Har han ont i magen?
    Hoppas det är tillfälligt och ordnar sig snart!!
  4. 2
    Jag har inte så mycket erfarenhet av kräkiga bebisar (turligt nog) men ngr saker tänker jag mig kan påverka.
    Inget som ändrats i hans matvanor? Eller i dina? Kanske äter du ngt han inte tål så bra? Har han ont i magen?
    Hoppas det är tillfälligt och ordnar sig snart!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Det kan...

    ...ju helt enkelt vara så att han just nu har ändrat sitt amningsmönster till att äta mera åt gången, eftersom du skriver att han tidigare ammade oftare. Och då tar det antagligen lite tid för hans lilla mage att vänja sig vid "nyordningen".

    Ge det lite tid - så länge han är pigg, kissar som vanligt och ökar i vikt så är det ingen fara.
  6. 3
    Det kan... ...ju helt enkelt vara så att han just nu har ändrat sitt amningsmönster till att äta mera åt gången, eftersom du skriver att han tidigare ammade oftare. Och då tar det antagligen lite tid för hans lilla mage att vänja sig vid "nyordningen".

    Ge det lite tid - så länge han är pigg, kissar som vanligt och ökar i vikt så är det ingen fara.

Liknande trådar

  1. Snabbare/hårdare puls efter måltid?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 22:38
  2. Ont i magen efter måltid
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 21:30
  3. Kräks upp mjölken direkt efter måltid
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 17:05
  4. Äl direkt efter mens???
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:16
  5. Hjärtklappning efter måltid?
    By Undrande in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 09:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar