Ångrar skilsmässa?
Separation
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Ångrar skilsmässa?

    Jag är lite nyfiken på det här med skilsmässa. Är själv iensamstående utan att vara skild, har aldrig levt med mitt barns pappa. Hur vanligt är det att man ångrar en skilsmässa, tro? Är det någon här som i efterhand ångrat det och önskat att ni hade försökt lite till?
  2. 1
    Ångrar skilsmässa? Jag är lite nyfiken på det här med skilsmässa. Är själv iensamstående utan att vara skild, har aldrig levt med mitt barns pappa. Hur vanligt är det att man ångrar en skilsmässa, tro? Är det någon här som i efterhand ångrat det och önskat att ni hade försökt lite till?
  3. Anonym
    #2
    För egen del känner jag att jag aldrig kommer att ångra skilsmässan. Det var han som ville skiljas, ville inte försöka mer fast vi inte ens försökt nåt alls. Jag visste inte att han tyckte att vi hade det dåligt, men när han ville skiljas var jag beredd att försöka göra allt för att det skulle bli bra, men han ville inte.
    Så jag känner att det inte finns mer jag kunnat göra för vårt äktenskap. Jag gjorde allt JAG kunde göra, sen att han inte gjorde det...... ja det är ju inte något som jag har kontroll över. Möjligt att han ångrar sig i framtiden, men för mig finns inget att ångra.
  4. 2
    För egen del känner jag att jag aldrig kommer att ångra skilsmässan. Det var han som ville skiljas, ville inte försöka mer fast vi inte ens försökt nåt alls. Jag visste inte att han tyckte att vi hade det dåligt, men när han ville skiljas var jag beredd att försöka göra allt för att det skulle bli bra, men han ville inte.
    Så jag känner att det inte finns mer jag kunnat göra för vårt äktenskap. Jag gjorde allt JAG kunde göra, sen att han inte gjorde det...... ja det är ju inte något som jag har kontroll över. Möjligt att han ångrar sig i framtiden, men för mig finns inget att ångra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Det förstår jag! Tack för ditt svar!
  6. 3
    Det förstår jag! Tack för ditt svar!
  7. *************
    #4
    Näe, jag kämpade så länge med att försöka "lappa och laga"...Jag är nu så glad över att slippa leva med hans dåliga humör och surhet...och lynnighet! Tyvärr är han ju pappa till mina barn så DOM är fortfarande drabbade!
  8. 4
    Näe, jag kämpade så länge med att försöka "lappa och laga"...Jag är nu så glad över att slippa leva med hans dåliga humör och surhet...och lynnighet! Tyvärr är han ju pappa till mina barn så DOM är fortfarande drabbade!
  9. A. No. Nym
    #5

    Njaä

    Njaä inte ångrar direkt men jag har en kompis som gift om sig med sin fd man och de är hur lyckliga som helst. Jag är riktigt avundsjuk faktiskt. De är ett bevis på att det faktisk går att hitta tillbaka till varandra.

    Men jag tror faktiskt inte att de ångrar skilsmässan . Den var en process de var tvugna att gå igenom för att få insikter och växa som människor. Nu när de är gifta igen så har de INTE sortsatt i samma "fotspår" som de gjorde förra gången de var gifta och det är nog helt avgörande för att de är lyckliga nu.
  10. 5
    Njaä Njaä inte ångrar direkt men jag har en kompis som gift om sig med sin fd man och de är hur lyckliga som helst. Jag är riktigt avundsjuk faktiskt. De är ett bevis på att det faktisk går att hitta tillbaka till varandra.

    Men jag tror faktiskt inte att de ångrar skilsmässan . Den var en process de var tvugna att gå igenom för att få insikter och växa som människor. Nu när de är gifta igen så har de INTE sortsatt i samma "fotspår" som de gjorde förra gången de var gifta och det är nog helt avgörande för att de är lyckliga nu.
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Vilken underbar historia! Tack för att du delade med dig!
  12. 6
    Vilken underbar historia! Tack för att du delade med dig!
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7

    Precis så

    Var det för mig och min man, lite distans, personlig utveckling och ett liv som "bara" vänner gjorde susen! Nu flyttar vi ihop igen, med nya insikter och ny energi :-)
  14. 7
    Precis så Var det för mig och min man, lite distans, personlig utveckling och ett liv som "bara" vänner gjorde susen! Nu flyttar vi ihop igen, med nya insikter och ny energi :-)
  15. Medlem sedan
    Feb 2009
    #8
    Nu plockar jag av intresse upp en gammal preskriberad tråd...

    Circe - hur gick det, lyckades ni med er återförening, eller föll ni tillbaka i det gamla? Vore väldigt intressant att få en liten rapport...
  16. 8
    Nu plockar jag av intresse upp en gammal preskriberad tråd...

    Circe - hur gick det, lyckades ni med er återförening, eller föll ni tillbaka i det gamla? Vore väldigt intressant att få en liten rapport...

Liknande trådar

  1. ångrar mej....
    By mette36 in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 06:17
  2. Vad jag ångrar mig!
    By lavender_world in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 09:36
  3. Ångrar mig
    By litenljuv in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 13:55
  4. ångrar,..
    By haggstrom in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 23:01
  5. Om man ångrar sej
    By jagad in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar