kompisar av olika kön. - Sidan 4
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #61
    Kan du inte förstå att det alltid uppstår en sexuell spänning?
  2. 61
    Kan du inte förstå att det alltid uppstår en sexuell spänning?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #62
    Du är klipsk du! imt
  4. 62
    Du är klipsk du! imt
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #63
    För att de bara har en sak i huvet. Och människor som bara har en sak i huvet är ofta tråkiga.
    It´s nice to be important,
    but it´s more important to be nice.
  6. 63
    För att de bara har en sak i huvet. Och människor som bara har en sak i huvet är ofta tråkiga.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #64
    Det är ju hans problem och inte ditt. Han får hantera det, inte du.
  8. 64
    Det är ju hans problem och inte ditt. Han får hantera det, inte du.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #65
    De har ju som sagt bägge saker i huvudet och vill ha hela paketet!
  10. 65
    De har ju som sagt bägge saker i huvudet och vill ha hela paketet!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #66
    Nej jag kan inte förstå eller snarare TRO att det ALLTID uppstår en sexuell spänning. Men om så vore, den får man väl tackla på ett lämpligt sätt. Och vara vänner ändå.
    It´s nice to be important,
    but it´s more important to be nice.
  12. 66
    Nej jag kan inte förstå eller snarare TRO att det ALLTID uppstår en sexuell spänning. Men om så vore, den får man väl tackla på ett lämpligt sätt. Och vara vänner ändå.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #67
    Jamen hörni, kan man inte vara kompis med någon ÄVEN om det uppstår en sexuell spänning? Jag kan väl tycka att någon är läcker, men bestämma mig för att hålla mig i skinnet. På jobbet kommer man ofta nära folk av motsatt kön vare sig man vill eller inte, så några killkompisar gör varken till eller ifrån. Tycker jag.
    (Detta inte svar till dig Groen, utan mitt tillägg till debatten)
  14. 67
    Jamen hörni, kan man inte vara kompis med någon ÄVEN om det uppstår en sexuell spänning? Jag kan väl tycka att någon är läcker, men bestämma mig för att hålla mig i skinnet. På jobbet kommer man ofta nära folk av motsatt kön vare sig man vill eller inte, så några killkompisar gör varken till eller ifrån. Tycker jag.
    (Detta inte svar till dig Groen, utan mitt tillägg till debatten)
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #68

    Nää men..

    Du är klipsk du! imt
    är smålänning
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 68
    Nää men..
    Du är klipsk du! imt
    är smålänning
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #69

    Nja...

    För att de bara har en sak i huvet. Och människor som bara har en sak i huvet är ofta tråkiga.
    riktigt så illa tror ja inte att det är eller blir även om de nu drömmer våta drömmar om Lorena eller huskors. Sen kanske det är så att damerna inte riktigt litar på sig själva heller
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 69
    Nja...
    För att de bara har en sak i huvet. Och människor som bara har en sak i huvet är ofta tråkiga.
    riktigt så illa tror ja inte att det är eller blir även om de nu drömmer våta drömmar om Lorena eller huskors. Sen kanske det är så att damerna inte riktigt litar på sig själva heller
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #70
    Ordningsmannen slår till. Jag tror du använder ordet homosocialitet med alltför breda ramar. Det ordet syftar enbart på en speciell samhörighetskänsla mellan män och används ofta för att beskriva hur denna samhörighet utestänger kvinnor. Mig veterligt har ordet dock inget att göra med huruvida man kan ha vänner av motsatt kön eller ej - eller huruvida man blir sexuellt attraherad eller ej.

    I sakfrågan så tror jag det är vanligast bland killar att man har svårt att tänka bort sex och bara se på en tjej som "kompis". Att det är vanligast så innebär dock inte att undantag inte finns. Sen finns det ju också de män som visserligen fantiserar om sex med en kvinnlig kompis men som klarar att lägga band på sig för att inte förstöra kompis-relationen.
  20. 70
    Ordningsmannen slår till. Jag tror du använder ordet homosocialitet med alltför breda ramar. Det ordet syftar enbart på en speciell samhörighetskänsla mellan män och används ofta för att beskriva hur denna samhörighet utestänger kvinnor. Mig veterligt har ordet dock inget att göra med huruvida man kan ha vänner av motsatt kön eller ej - eller huruvida man blir sexuellt attraherad eller ej.

    I sakfrågan så tror jag det är vanligast bland killar att man har svårt att tänka bort sex och bara se på en tjej som "kompis". Att det är vanligast så innebär dock inte att undantag inte finns. Sen finns det ju också de män som visserligen fantiserar om sex med en kvinnlig kompis men som klarar att lägga band på sig för att inte förstöra kompis-relationen.
  21. Förvirrade jag
    #71

    Jag anser att

    man kan ha vänner av det motsatta könet om man är rak och inte hemlighåller saker om kompisarna,förut har tom jag haft killkompisar som även blivit goda vänner med min man.
  22. 71
    Jag anser att man kan ha vänner av det motsatta könet om man är rak och inte hemlighåller saker om kompisarna,förut har tom jag haft killkompisar som även blivit goda vänner med min man.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #72

    Inte alls

    jag har inte läst neråt så jag har säkert missat något... jag förstår inte riktigt ditt påstående där. Du får gärna förtydliga.

    JAg är helt enkelt en smula svartsjuk av naturen och eftersom jag är tämligen säker på att just han inte är intresserad av män så känner jag mig tämligen säker där.
    Bara måste...... allt....
  24. 72
    Inte alls jag har inte läst neråt så jag har säkert missat något... jag förstår inte riktigt ditt påstående där. Du får gärna förtydliga.

    JAg är helt enkelt en smula svartsjuk av naturen och eftersom jag är tämligen säker på att just han inte är intresserad av män så känner jag mig tämligen säker där.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #73

    Poletten på plats

    efter lite läsning och rent generellt så har vi inte samma intressen/ samtalsämnen jag och de män jag känner.

    Och jag tror eg det är samma för maken..

    Jag vill inte diskutera alltför djupt med nån annan än de riktigt nära, i princip maken, syrran och bästa väninnan.
    Bara måste...... allt....
  26. 73
    Poletten på plats efter lite läsning och rent generellt så har vi inte samma intressen/ samtalsämnen jag och de män jag känner.

    Och jag tror eg det är samma för maken..

    Jag vill inte diskutera alltför djupt med nån annan än de riktigt nära, i princip maken, syrran och bästa väninnan.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #74
    diggar dig, eliza.
  28. 74
    diggar dig, eliza.
  29. Medlem sedan
    Feb 2004
    #75
    ok, det blir säkert bra *IMT*
  30. 75
    ok, det blir säkert bra *IMT*
  31. Medlem sedan
    Feb 2004
    #76
    Jo, det har du helt rätt i!
  32. 76
    Jo, det har du helt rätt i!
  33. Medlem sedan
    Jan 1998
    #77

    Kul! ;)

    .
  34. 77
    Kul! ;) .
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #78
    Oj oj, med dig smålandspappa. Ja, du vet ju hur det är med en chokladbit framför näsan, bäst att inte ens ha den där...
  36. 78
    Oj oj, med dig smålandspappa. Ja, du vet ju hur det är med en chokladbit framför näsan, bäst att inte ens ha den där...
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #79
    Och detta var ju inte alls riktat till mig, men nu svarar jag också ändå!

    Tror du inte, är det handlar om sexualitet, att det andlar mer om "riktning" än "storlek"? jag är inte säker på att du är mer sexuell än jag är, men dina signaler når fler personer än vad mina gör. Jag är oerhört exklusiv, eller monogam, om man så vill, både i tankemönster och kommunikation, och som ett resultat av det också i mitt sexuella beteende. Men med min man är jag sexuell!
  38. 79
    Och detta var ju inte alls riktat till mig, men nu svarar jag också ändå!

    Tror du inte, är det handlar om sexualitet, att det andlar mer om "riktning" än "storlek"? jag är inte säker på att du är mer sexuell än jag är, men dina signaler når fler personer än vad mina gör. Jag är oerhört exklusiv, eller monogam, om man så vill, både i tankemönster och kommunikation, och som ett resultat av det också i mitt sexuella beteende. Men med min man är jag sexuell!
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande trådar

  1. olika kurser, samma prov olika betyg...
    By Catty in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:11
  2. Olika jeans till olika rumpor?
    By ejjvi in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 07:18
  3. Olika regler hos kompisar..
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 13:26
  4. olika antal stenar betyder olika saker??
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar