Tips på plockmat
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Tips på plockmat

    Jag skulle vilja ha lite tips på plockmat till en 8 mån bebis. Han har ätit pure i ca 1 månad och är fortfarande ganska ovan med att äta och tugga. Själv tycker jag dock att det är så himla trist att skedmata, tänkte det vore kul för oss båda två om han kunde sitta och knapra själv lite. Han har testat majskrokar och det funkar bra. Vad kan man ge mer och hur stora ska bitarna vara?
  2. 1
    Tips på plockmat Jag skulle vilja ha lite tips på plockmat till en 8 mån bebis. Han har ätit pure i ca 1 månad och är fortfarande ganska ovan med att äta och tugga. Själv tycker jag dock att det är så himla trist att skedmata, tänkte det vore kul för oss båda två om han kunde sitta och knapra själv lite. Han har testat majskrokar och det funkar bra. Vad kan man ge mer och hur stora ska bitarna vara?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Ost, blodpudding, leverpastej, mjuka kokta grönsaker, pasta. Allt i plockvänliga små bitar såklart. Fler tips hittar du nog på barnmat-snacket!
  4. 2
    Ost, blodpudding, leverpastej, mjuka kokta grönsaker, pasta. Allt i plockvänliga små bitar såklart. Fler tips hittar du nog på barnmat-snacket!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    När barnet kan sitta så får de sitta med vid matbordet och det blir naturligt att smaka av allt som den övriga familjen kan äta. Snart får de favoriter och snart börjar de peka på allt de vill smaka på!
  6. 3
    När barnet kan sitta så får de sitta med vid matbordet och det blir naturligt att smaka av allt som den övriga familjen kan äta. Snart får de favoriter och snart börjar de peka på allt de vill smaka på!

Liknande trådar

  1. Tips på plockmat?
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 20:45
  2. Tips på plockmat
    By sandra & co in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 16:20
  3. Tips på plockmat?
    By ullisp in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:08
  4. Tips på plockmat?
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 14:18
  5. Tips på plockmat/kex?
    By mavan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 07:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar