Hur blir man "normal" igen?
Kärlek & relationer
  1. Anonym nu
    #1

    Hur blir man "normal" igen?

    Nu ska skiljas efter mer än 10 år med min man och eftersom han alltid ogillade att kyssas, kramas, hålla handen, att jag sa att jag älskade honom (för det satte ju press på honom att säga samma sak tyckte han) så har jag liksom vant mig av att ta initiativ att göra det spontant...jag "avprogramerade" mig helt enkelt... det är knepigt nu för jag vet inte hur man beter sig, hur ofta man kan kontakta någon, vad man "får" säga och göra - det tar stopp...

    att följa någon annas initiativ verkar tack och lov gå bra - men att klara av det själv? Och om jag träffar någon annan - ska jag berätta att jag har svårt med det här eller?
  2. 1
    Hur blir man "normal" igen? Nu ska skiljas efter mer än 10 år med min man och eftersom han alltid ogillade att kyssas, kramas, hålla handen, att jag sa att jag älskade honom (för det satte ju press på honom att säga samma sak tyckte han) så har jag liksom vant mig av att ta initiativ att göra det spontant...jag "avprogramerade" mig helt enkelt... det är knepigt nu för jag vet inte hur man beter sig, hur ofta man kan kontakta någon, vad man "får" säga och göra - det tar stopp...

    att följa någon annas initiativ verkar tack och lov gå bra - men att klara av det själv? Och om jag träffar någon annan - ska jag berätta att jag har svårt med det här eller?
  3. anonymt namn
    #2
    det kommer gå bra, tror jag. faktiskt känner jag redan för att ge dig en kompiskram bara av de varma öppna orden här. när man är lite äldre, därmed inte sagt att du är jättegammal, din ålder är ju okänd, kan man vara lite ärligare om man vill tycker jag. de flesta har då hunnit känna liknande vid något tillfälle och man känner igen. tänk på att vara försiktig med dina känslor bara, så du inte berättar allt på en gång utan får tillbaka också. lycka till.

    eller jo förresten, prata om det, med någon. om du väljer kompis eller dejt får du välja själv, men det kan nog vara skönt för dig att få "värdera om".
  4. 2
    det kommer gå bra, tror jag. faktiskt känner jag redan för att ge dig en kompiskram bara av de varma öppna orden här. när man är lite äldre, därmed inte sagt att du är jättegammal, din ålder är ju okänd, kan man vara lite ärligare om man vill tycker jag. de flesta har då hunnit känna liknande vid något tillfälle och man känner igen. tänk på att vara försiktig med dina känslor bara, så du inte berättar allt på en gång utan får tillbaka också. lycka till.

    eller jo förresten, prata om det, med någon. om du väljer kompis eller dejt får du välja själv, men det kan nog vara skönt för dig att få "värdera om".
  5. englamandarin
    #3
    Jag tycker att du ska försöka släppa det med vad man "får" säga och göra, för det finns ju inget som är så fint att säga att man älskar den personen man lever med.
    Sen finns det ju många människor som har svårt för närhet och att visa känslor, kanske beroende på hur dom har vuxit upp. Men det är ju viktigt att man kan prata om det.
    Om du träffar någon och känner att du verkligen har svårt att visa känslor så är det inget fel att tala om det. Men om du inte hade svårt för kärlek innan så faller det nog sig naturligt att visa det när du väl får det där "pirret" i magen
  6. 3
    Jag tycker att du ska försöka släppa det med vad man "får" säga och göra, för det finns ju inget som är så fint att säga att man älskar den personen man lever med.
    Sen finns det ju många människor som har svårt för närhet och att visa känslor, kanske beroende på hur dom har vuxit upp. Men det är ju viktigt att man kan prata om det.
    Om du träffar någon och känner att du verkligen har svårt att visa känslor så är det inget fel att tala om det. Men om du inte hade svårt för kärlek innan så faller det nog sig naturligt att visa det när du väl får det där "pirret" i magen
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Ja du du är inte ensam om att ha det som du har det det är likadant för mig fast jag är man.
    det är inte något konstigt med att vilja känna sig älskad och framför allt höra det av sin partner och inte behöva säga att jag älskar dig först alltid.

    så gör precis som du vill göra då vet den din kommande hur du fungerar istället för att sluta dig
    och ha alla dessa ......... tankar i huvet alltid .
    för dat är alla tankar som man bär på som maler ner en människa iallafall mig
  8. 4
    Ja du du är inte ensam om att ha det som du har det det är likadant för mig fast jag är man.
    det är inte något konstigt med att vilja känna sig älskad och framför allt höra det av sin partner och inte behöva säga att jag älskar dig först alltid.

    så gör precis som du vill göra då vet den din kommande hur du fungerar istället för att sluta dig
    och ha alla dessa ......... tankar i huvet alltid .
    för dat är alla tankar som man bär på som maler ner en människa iallafall mig
  9. Anonym nu
    #5
    Problemet att jag numera reagerar så reflexmässigt - och det är det jag måste sluta med...
  10. 5
    Problemet att jag numera reagerar så reflexmässigt - och det är det jag måste sluta med...
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Du kommer att blomma ut igen
  12. 6
    Du kommer att blomma ut igen
  13. Anonym nu
    #7
    där är ju den där avvägningfrågan som jag har så svårt för - att inte bara välla över, det skrämmer ju liksom bort istället, och stannar jag och tänker efter ja då slår den där "reflexen" in och stoppar mig totalt...
  14. 7
    där är ju den där avvägningfrågan som jag har så svårt för - att inte bara välla över, det skrämmer ju liksom bort istället, och stannar jag och tänker efter ja då slår den där "reflexen" in och stoppar mig totalt...
  15. Anonym nu
    #8
    får väl hoppas på det
  16. 8
    får väl hoppas på det
  17. anonymt namn
    #9
    jag känner igen mig. trodde själv man kan fungera med alla, men tror numera att en del har glaset halvt fullt och behöver höra att de inte "är bundna" medan andra har glaset halvt tomt och behöver höra att de är älskade och inte ska bli lämnade. bägge lika stor livslögn, men man vill ju leva med den man mår bra av.

    hur man gör? jag tror man "övar". dvs skäms inte om det "svämmar över" både en och tre gånger; det är bara du som hittar tillbaka till den du var. det kanske inte blir "perfekt" med den första du träffar, men du kommer hitta tillbaka till ett sätt som du trivs att vara på och DÅ kommer du vara redo träffa någon ny på allvar. till dess ha kul och våga ta för dig.
  18. 9
    jag känner igen mig. trodde själv man kan fungera med alla, men tror numera att en del har glaset halvt fullt och behöver höra att de inte "är bundna" medan andra har glaset halvt tomt och behöver höra att de är älskade och inte ska bli lämnade. bägge lika stor livslögn, men man vill ju leva med den man mår bra av.

    hur man gör? jag tror man "övar". dvs skäms inte om det "svämmar över" både en och tre gånger; det är bara du som hittar tillbaka till den du var. det kanske inte blir "perfekt" med den första du träffar, men du kommer hitta tillbaka till ett sätt som du trivs att vara på och DÅ kommer du vara redo träffa någon ny på allvar. till dess ha kul och våga ta för dig.
  19. Anonym nu
    #10
    Men då kommer ju funderingen tänk om någon av de där man träffar "i början" och skrämmer bort är en riktig guldklimp då... då känns det ju lite bortslösat...
  20. 10
    Men då kommer ju funderingen tänk om någon av de där man träffar "i början" och skrämmer bort är en riktig guldklimp då... då känns det ju lite bortslösat...
  21. anonymt namn
    #11
    som tur är, så finns det många guldklimpar du har bara att upptäcka det! rätt man skräms inte så lätt dessutom eller snarare; när du är redo kommer du inte skrämma bort inget är för alltid, ÄR någon en oförglömlig guldklimp kan du dessutom ringa efter ett tag; livet består av möjligheter..... lycka till i alaska
  22. 11
    som tur är, så finns det många guldklimpar du har bara att upptäcka det! rätt man skräms inte så lätt dessutom eller snarare; när du är redo kommer du inte skrämma bort inget är för alltid, ÄR någon en oförglömlig guldklimp kan du dessutom ringa efter ett tag; livet består av möjligheter..... lycka till i alaska
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    i alaska?
    men tack!!
  24. 12
    i alaska?
    men tack!!
  25. anonymt namn
    #13
    för det är väl där man gräver guld?

    nämen allvar, något så ovanligt som någon som längtar efter att GE värme, kan ju inte gå annat än bra
  26. 13
    för det är väl där man gräver guld?

    nämen allvar, något så ovanligt som någon som längtar efter att GE värme, kan ju inte gå annat än bra
  27. Anonym nu
    #14
    aha
  28. 14
    aha
  29. Medlem sedan
    Jan 1998
    #15

    En sanning...

    ...med modifikation; det är itne alla som förmår ta emot värme ju...Men OM det är rätt person så blir det toppen. Man kan aldrig skrämma bort någon "bra" med sin värme - man skrämmer bara bort dem man ändå inte skulle passa ihop med...Ospontana, torra, tråkiga, emotionellt förtvinade och hämmade tråkmånsar vill man väl ändå inte ha nåt ihop med?
  30. 15
    En sanning... ...med modifikation; det är itne alla som förmår ta emot värme ju...Men OM det är rätt person så blir det toppen. Man kan aldrig skrämma bort någon "bra" med sin värme - man skrämmer bara bort dem man ändå inte skulle passa ihop med...Ospontana, torra, tråkiga, emotionellt förtvinade och hämmade tråkmånsar vill man väl ändå inte ha nåt ihop med?
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    Oj -jag skriver nästan aldrig här, men nu bara måste jag. Du har blivit hårt vingklippt under ditt äktenskap, men just de här vingarna är jag säker på kan växa ut igen. Du kommer att veta vem du ska "ömhetsöva" på och vem du skall prata med först. Försök bara lyssna på dig själv, lyssna förbi de hinder din man har byggt upp i dig. Jag önskar dig allt gott!!
  32. 16
    Oj -jag skriver nästan aldrig här, men nu bara måste jag. Du har blivit hårt vingklippt under ditt äktenskap, men just de här vingarna är jag säker på kan växa ut igen. Du kommer att veta vem du ska "ömhetsöva" på och vem du skall prata med först. Försök bara lyssna på dig själv, lyssna förbi de hinder din man har byggt upp i dig. Jag önskar dig allt gott!!
  33. Medlem sedan
    May 2008
    #17
    joo, (byter åsikt) instämmer. man KAN skrämma bort människor som är rädda för närhet. men vill man vara med en sådan? kanske är det något positivt om de man inte passar med försvinner fort? I övrigt säger jag att värme alltid är värme, vid plötslig värmebölja kanske man behöver en matsmältningsdag eller två, men vem blir ledsen av värme? blir du??
  34. 17
    joo, (byter åsikt) instämmer. man KAN skrämma bort människor som är rädda för närhet. men vill man vara med en sådan? kanske är det något positivt om de man inte passar med försvinner fort? I övrigt säger jag att värme alltid är värme, vid plötslig värmebölja kanske man behöver en matsmältningsdag eller två, men vem blir ledsen av värme? blir du??
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18

    Jag tror att det ger sig själv

    är man nyförälskad så brukar det vara en naturlig bit, att ta på, krama och pussa föremålet för känslorna Det gäller nog bara att inte sluta upp med det då . Du fixar det
    Bara måste...... allt....
  36. 18
    Jag tror att det ger sig själv är man nyförälskad så brukar det vara en naturlig bit, att ta på, krama och pussa föremålet för känslorna Det gäller nog bara att inte sluta upp med det då . Du fixar det
  37. LELELELELE
    #19
    I nästa relation ska du VARA dej själv från början! Skit i vad din man tyckte och tänkte! Han är nog rätt så ensam om detta, och att du stått ut så länge är ju synd, men försök backa bandet och "bli dej själv" igen när du träffar någon. Jag tror inte det blir svårt för du har det I dej! Och det flesta män jag träffat ääälskar att bli tagna på och kyssas!!!
  38. 19
    I nästa relation ska du VARA dej själv från början! Skit i vad din man tyckte och tänkte! Han är nog rätt så ensam om detta, och att du stått ut så länge är ju synd, men försök backa bandet och "bli dej själv" igen när du träffar någon. Jag tror inte det blir svårt för du har det I dej! Och det flesta män jag träffat ääälskar att bli tagna på och kyssas!!!
  39. Medlem sedan
    Dec 1998
    #20
    Dom som blir skrämda är inget att ha! Tänk så! Du ska vara DU och om dom blir skrämda så är det ingen kille för dej! Stackars DOM! Tänk så! Försök inte anpassa sönder dej, igen.
  40. 20
    Dom som blir skrämda är inget att ha! Tänk så! Du ska vara DU och om dom blir skrämda så är det ingen kille för dej! Stackars DOM! Tänk så! Försök inte anpassa sönder dej, igen.

Liknande trådar

  1. Missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 21:57
  2. Missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:29
  3. missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum _1107 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 21:22
  4. En halv miljon? Är det en "normal" lön
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 10:15
  5. Hur länge sitter en "normal" förkylning
    By -Camelia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar