AlfaHanne/AlfaHona? - Sidan 4
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #61
    Alfahona i människoriket heter Diktator.
  2. 61
    Alfahona i människoriket heter Diktator.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #62
    Jamen precis, där sa du sanningens ord. En del slåss med _alla_ medel för att bli "ledare" som alla följer hack-i-häl med allt de säger. Speciellt när de vill ha med grupptrycket för att mobba ut någon speciellt.

    Vi måste döpa det fenomenet till något.

    Oj, förlåt Huskors, vi kom OT här lite.
  4. 62
    Jamen precis, där sa du sanningens ord. En del slåss med _alla_ medel för att bli "ledare" som alla följer hack-i-häl med allt de säger. Speciellt när de vill ha med grupptrycket för att mobba ut någon speciellt.

    Vi måste döpa det fenomenet till något.

    Oj, förlåt Huskors, vi kom OT här lite.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #63
    Eller att vissa kvinnor kanske _vill_ se en man som ett djur, för då blir man den dominerande som får bestämma... Fast det kallas väl för något annat???
  6. 63
    Eller att vissa kvinnor kanske _vill_ se en man som ett djur, för då blir man den dominerande som får bestämma... Fast det kallas väl för något annat???
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #64
    Ge vovven en köttbit eller annat gott (inte vanliga hundmaten) så slickas det och vårdas ömt och eventuella medkandidater till maten blir bortmorrade!
  8. 64
    Ge vovven en köttbit eller annat gott (inte vanliga hundmaten) så slickas det och vårdas ömt och eventuella medkandidater till maten blir bortmorrade!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #65
    Är det de som alltid yttrar sig politiskt korrekt? För de är jobbiga.
  10. 65
    Är det de som alltid yttrar sig politiskt korrekt? För de är jobbiga.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #66
    Det finns ingen "renodlad" Alfahona, som går att mäta rent generellt. Vi har helt enkelt för olika sätt att bygga våra samhällen/flockar på.

    En flock lever inte flera flockar i ett samhälle bland djuren, men bland människorna fungerar det ju så. Som exempel bara.

    Dessutom har vi olika sätt när vi resonerar. En hyena och en varg fungera väldigt olika, fast de är djur som saknar "resonemang". Men en människa _resonerar_ och _kalkylerar_ sitt liv. Typ gör en plan inför framtiden, det gör inga djur alls.
  12. 66
    Det finns ingen "renodlad" Alfahona, som går att mäta rent generellt. Vi har helt enkelt för olika sätt att bygga våra samhällen/flockar på.

    En flock lever inte flera flockar i ett samhälle bland djuren, men bland människorna fungerar det ju så. Som exempel bara.

    Dessutom har vi olika sätt när vi resonerar. En hyena och en varg fungera väldigt olika, fast de är djur som saknar "resonemang". Men en människa _resonerar_ och _kalkylerar_ sitt liv. Typ gör en plan inför framtiden, det gör inga djur alls.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #67
    Ja lite sjuka mönster kommer vi in på här. En del tror ju å andra sidan att vi alla är djur och så finns det de som inte märkt att det finns både kvinnor och män utan bara människor. suck.
  14. 67
    Ja lite sjuka mönster kommer vi in på här. En del tror ju å andra sidan att vi alla är djur och så finns det de som inte märkt att det finns både kvinnor och män utan bara människor. suck.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #68
    Ja, det ska jag verkligen testa... och ska jag bli orolig över att bli slickad på benen nu då? Brukar blir mer hundslickad när jag har hudkräm på. *s*
  16. 68
    Ja, det ska jag verkligen testa... och ska jag bli orolig över att bli slickad på benen nu då? Brukar blir mer hundslickad när jag har hudkräm på. *s*
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #69
    Djur lever på styrka. Det gör inte människor. Vi har empati och känslor för de svaga.
  18. 69
    Djur lever på styrka. Det gör inte människor. Vi har empati och känslor för de svaga.
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #70
    Oroa dig inte. Hundar är en korsning av varg och människa
  20. 70
    Oroa dig inte. Hundar är en korsning av varg och människa
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #71
    Eller de som kritiserar andra för vad de yttrar sig PK eller inte, alltså inget eget. Hm, det finns visst flera grupper. *asg*
  22. 71
    Eller de som kritiserar andra för vad de yttrar sig PK eller inte, alltså inget eget. Hm, det finns visst flera grupper. *asg*
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #72
    Den här hunden jag tänker på, är dessutom ett missfoster. Hon är inte ens en hund. *s*
  24. 72
    Den här hunden jag tänker på, är dessutom ett missfoster. Hon är inte ens en hund. *s*
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #73
    Och de som kallas sina sällskapsdjur för sina "barn". *s*
    Min syster kallar mig för moster till sin hund, och jag blir galen...
  26. 73
    Och de som kallas sina sällskapsdjur för sina "barn". *s*
    Min syster kallar mig för moster till sin hund, och jag blir galen...
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #74
    Vad är den blandad av?
  28. 74
    Vad är den blandad av?
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #75
    Absolut Lorena, och det är viktigt att komma ihåg.
  30. 75
    Absolut Lorena, och det är viktigt att komma ihåg.
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #76
    Äh, det är en knäpp tax. *s*
  32. 76
    Äh, det är en knäpp tax. *s*
  33. Medlem sedan
    Jan 2007
    #77
    Det finns en ny grupp; de som talar om för andra vad som är netikett och hur man uppför sig. Och sen säger de till dig att du är si och så... hur nu det går ihop med god netikett?
  34. 77
    Det finns en ny grupp; de som talar om för andra vad som är netikett och hur man uppför sig. Och sen säger de till dig att du är si och så... hur nu det går ihop med god netikett?
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #78
    Aha, människa, varg och knäpp Då förstår jag.
  36. 78
    Aha, människa, varg och knäpp Då förstår jag.
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #79
    Hundens moster? Jisses. Mamma till hunden är väl ok - men moster... Jag kallar mig visserligen inte för mamma till mina hundar men ofta tar jag tag i deras ansikten och säger mjukt att "du är mammas hund och du är fin". Men det är mer i betydelsen av att jag är mamma (till mina barn), det blir ju som ett namn nästan.
  38. 79
    Hundens moster? Jisses. Mamma till hunden är väl ok - men moster... Jag kallar mig visserligen inte för mamma till mina hundar men ofta tar jag tag i deras ansikten och säger mjukt att "du är mammas hund och du är fin". Men det är mer i betydelsen av att jag är mamma (till mina barn), det blir ju som ett namn nästan.
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #80
    Tycker du att det är extra viktigt för mig att komma ihåg? Jag har lätt för att vara snäll med de svaga, men jag blir hård som flinta med de hårda, så missförstå inte Lorena.
  40. 80
    Tycker du att det är extra viktigt för mig att komma ihåg? Jag har lätt för att vara snäll med de svaga, men jag blir hård som flinta med de hårda, så missförstå inte Lorena.
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar