Upp och hoppa!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Upp och hoppa!

    Seså, ni har väl inte tänkt sova bort semestern/helgen heller?

    Jaså, jaha. Det hade väl jag också men tydligen fungerade inte storemannens dator så som han hade tänkt sig. Jag vaknade i alla fall och problemen upphörde inte så det var lika bra att kliva upp. NU är det tyst och stilla inifrån hans rum däremot.... *muttrar och sneglar mot kudden igen*

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Upp och hoppa! Seså, ni har väl inte tänkt sova bort semestern/helgen heller?

    Jaså, jaha. Det hade väl jag också men tydligen fungerade inte storemannens dator så som han hade tänkt sig. Jag vaknade i alla fall och problemen upphörde inte så det var lika bra att kliva upp. NU är det tyst och stilla inifrån hans rum däremot.... *muttrar och sneglar mot kudden igen*
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    God Morgon!

    Jag är uppe och påklädd och ska snart ut med jycken. Vaknade redan vid 5-tiden och kunde inte somna om.
  4. 2
    God Morgon! Jag är uppe och påklädd och ska snart ut med jycken. Vaknade redan vid 5-tiden och kunde inte somna om.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Fy f*n för datorer. Hoppas du får lugnt resten av dagen. Här skiner solen, frukosten äten och snart dags att dra ut på sjön, dock bara en av skärgårdsbåtarna som går mellan öarna men ändå ut på sjön.
  6. 3
    Fy f*n för datorer. Hoppas du får lugnt resten av dagen. Här skiner solen, frukosten äten och snart dags att dra ut på sjön, dock bara en av skärgårdsbåtarna som går mellan öarna men ändå ut på sjön.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Okej'rå! I och med att jag sparkade upp både dig och en trave av de andra häromdagen, så får jag väl ta en spark tillbaks idag.

    Även här spelades det dator i morse - klockan 05:38 fick jag frågan om minstingen fick spela. Det är väl bra att de frågar, men ibland önskar man att de var lite mindre väluppfostrade...

    Nu är det i alla fall dags för mig också att sätta igång dagen, typ tre timmar senare än barnen.
    Ha det så gott allihop!
  8. 4
    Okej'rå! I och med att jag sparkade upp både dig och en trave av de andra häromdagen, så får jag väl ta en spark tillbaks idag.

    Även här spelades det dator i morse - klockan 05:38 fick jag frågan om minstingen fick spela. Det är väl bra att de frågar, men ibland önskar man att de var lite mindre väluppfostrade...

    Nu är det i alla fall dags för mig också att sätta igång dagen, typ tre timmar senare än barnen.
    Ha det så gott allihop!
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Uppe sen två timmar

    Här måste städas lite idag, både lägenhet och jag ska bli rena och fina. Lägenheten för att underhållet är eftersatt och jag för att jag ska på fest ikväll.

    Sååå, man kanske skulle ta och logga ur och traska ner i tvättstugan....
  10. 5
    Uppe sen två timmar

    Här måste städas lite idag, både lägenhet och jag ska bli rena och fina. Lägenheten för att underhållet är eftersatt och jag för att jag ska på fest ikväll.

    Sååå, man kanske skulle ta och logga ur och traska ner i tvättstugan....
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6

    Hur högt?

    Jag hoppar ett par deciemeter, annars kan grannen under bli kinkig. Det blir en lugn lördag, lite ryggträning på gym organisera i lillebrors och min gemensamma verkstad. Till kvällen skall jag spela lite bangolf om det inte åskar och regnar för mycket.
    Lättjan är vishetens moder.
  12. 6
    Hur högt? Jag hoppar ett par deciemeter, annars kan grannen under bli kinkig. Det blir en lugn lördag, lite ryggträning på gym organisera i lillebrors och min gemensamma verkstad. Till kvällen skall jag spela lite bangolf om det inte åskar och regnar för mycket.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Har de samma väckarklocka?

    Hon var nämligen mer exakt 05.39 här när min store kom inbrakande på mitt rum med den listiga frågan:
    -"Sover du? Jag tyckte inte att det var lönt att somna om när jag vaknar så nära kl 6!" (Officiell första tillåten tid att stiga upp)

    *suck*

    Därefter drog han igång sin dator men när jag märkte att datorn "fuskade" mot honom, något han hörbarligen hade synpunkter på så till slut insåg jag att han hade rätt och klev upp själv.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Har de samma väckarklocka? Hon var nämligen mer exakt 05.39 här när min store kom inbrakande på mitt rum med den listiga frågan:
    -"Sover du? Jag tyckte inte att det var lönt att somna om när jag vaknar så nära kl 6!" (Officiell första tillåten tid att stiga upp)

    *suck*

    Därefter drog han igång sin dator men när jag märkte att datorn "fuskade" mot honom, något han hörbarligen hade synpunkter på så till slut insåg jag att han hade rätt och klev upp själv.
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8

    Upp och iväg

    borde det vara. Men semestertempot har slagit klorna i mig och jag har packat sedan i går kväll och är fortfarande inte klar (inte ens klädd).

    Ska vara i Värmland en vecka, utan internet!! Får hoppas på bra väder så jag kan vara utomhus mycket, helst i hängmattan (som snabbt ska inköpas) med en bra bok.

    Kram på er!
  16. 8
    Upp och iväg borde det vara. Men semestertempot har slagit klorna i mig och jag har packat sedan i går kväll och är fortfarande inte klar (inte ens klädd).

    Ska vara i Värmland en vecka, utan internet!! Får hoppas på bra väder så jag kan vara utomhus mycket, helst i hängmattan (som snabbt ska inköpas) med en bra bok.

    Kram på er!
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    Jag hoppar inte alls

    Semesterslöar, har inget alls bokat idag. Skulle behöva handla lite men det finns ju inga måsten, tror inte vi svälter ihjäl om jag inte orkar ta mig till Maxi

    I morgon får vi gå upp tidigt, ska hålla väninnan sällskap till flygplatsen i Köpenhamn. Vi ska vinka av hennes två barn som ska fara till Grekland till sin pappa. Hon kan säkert behöva sällskap i bilen hem, lär bli stora krokodiltårar. Mina barn får vara hos sin mormor under tiden.

    Vi ska passa på att köra in om till Netto och handla lite vin. Har en favorit och den är slut.
    Små droppar hopp ger ett hav av möjligheter.
    --------------------------------------------------------------
    Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
  18. 9
    Jag hoppar inte alls Semesterslöar, har inget alls bokat idag. Skulle behöva handla lite men det finns ju inga måsten, tror inte vi svälter ihjäl om jag inte orkar ta mig till Maxi

    I morgon får vi gå upp tidigt, ska hålla väninnan sällskap till flygplatsen i Köpenhamn. Vi ska vinka av hennes två barn som ska fara till Grekland till sin pappa. Hon kan säkert behöva sällskap i bilen hem, lär bli stora krokodiltårar. Mina barn får vara hos sin mormor under tiden.

    Vi ska passa på att köra in om till Netto och handla lite vin. Har en favorit och den är slut.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    He he, ja det var ju ganska välsynkat med tanke på avståndet grabbarna emellan. Låter som någon hemlig konspiration bland datanördar tvärs över landet... Snart kan vi nog läsa i Aftonbladet om hur föreningen Spelande Odågor Väcker Andra (förkortas vanligen till SOVA, passande nog!) sprider sig över landet!
  20. 10
    He he, ja det var ju ganska välsynkat med tanke på avståndet grabbarna emellan. Låter som någon hemlig konspiration bland datanördar tvärs över landet... Snart kan vi nog läsa i Aftonbladet om hur föreningen Spelande Odågor Väcker Andra (förkortas vanligen till SOVA, passande nog!) sprider sig över landet!

Liknande trådar

  1. Jag ska hoppa ..
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 22:19
  2. hoppa av
    By mimmi86 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:16
  3. Upp och hoppa!
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 07:16
  4. nää nu ska jag hoppa ner
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 17:53
  5. Nu ska jag hoppa
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar