Jag vill separera
Separation
  1. KVINNAN
    #1

    Jag vill separera

    men vågar inte.. Maken är väldigt förälskad/tycker om mig. Vi har varit ett par i 12 år och gifta i 3 år snart.

    Alltså jag är bara less på att inte vara fri. Vi har 3 barn på 8, 6 & 2.
    Dem älskar jag högt men är inte kär längre i maken... Jag tycker om maken mycket men känner inget för honom längre. Han vill leva hela livet med mig har han sagt och jag vågar inte säga annat än att jag vill leva med honom oxå.
    Jag vill ha lite nytt sex och känna pirr och vara förälskad..


    Vad ska jag göra?... Har varit otrogen men känner inget ånger.
    "busar" lite men en manlig kollega + att jag har hånglat men min vännina.
  2. 1
    Jag vill separera men vågar inte.. Maken är väldigt förälskad/tycker om mig. Vi har varit ett par i 12 år och gifta i 3 år snart.

    Alltså jag är bara less på att inte vara fri. Vi har 3 barn på 8, 6 & 2.
    Dem älskar jag högt men är inte kär längre i maken... Jag tycker om maken mycket men känner inget för honom längre. Han vill leva hela livet med mig har han sagt och jag vågar inte säga annat än att jag vill leva med honom oxå.
    Jag vill ha lite nytt sex och känna pirr och vara förälskad..


    Vad ska jag göra?... Har varit otrogen men känner inget ånger.
    "busar" lite men en manlig kollega + att jag har hånglat men min vännina.
  3. ambivalent
    #2
    Jag förstår dig. Har varit i liknande situation förutom att mitt förhållande är väldigt destruktivt och dåligt för oss båda. Har dock beslutat att ge det en chans till eftersom det känns fel att slita upp allt som livet innebär. Det mesta är bra förutom att jag inte är kär längre och vi kan inte kommunicera kring någonting. Jag går nu i terapi för att hitta mig själv och för att ge detta en chans till, men det är inte lätt att veta vad man ska göra som är bäst. Det är väl aldrig bra för barnen med skilsmässa men det är inte bra för barnen heller att föräldrarna gör varandra olyckliga... ja jag vet inte....
  4. 2
    Jag förstår dig. Har varit i liknande situation förutom att mitt förhållande är väldigt destruktivt och dåligt för oss båda. Har dock beslutat att ge det en chans till eftersom det känns fel att slita upp allt som livet innebär. Det mesta är bra förutom att jag inte är kär längre och vi kan inte kommunicera kring någonting. Jag går nu i terapi för att hitta mig själv och för att ge detta en chans till, men det är inte lätt att veta vad man ska göra som är bäst. Det är väl aldrig bra för barnen med skilsmässa men det är inte bra för barnen heller att föräldrarna gör varandra olyckliga... ja jag vet inte....
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    skärp er

    era makar förtjänar bättre än så från er

    hur skulle ni känna det om det vore tvärtom, dvs ni som blåögt trodde att era partners var lika trogna som ni?

    Var ärliga - bestäm er hur ni vill ha det

    gå i terapi eller släpp era makar fira

    har själv råkat ut för en fru som gjort liknande saker som det ni beskriver o fattar ni hur ont det kommer att göra era män när de upptäcker ert svek?? Finns flera trådar här att läsa om ni vill vakna upp och inse hur jävla mycket ni sviker era män.

    I ett förhållande går det upp och ner men man belönar inte sin trogne partner genom att ta den enkla lösningen o vänstra, man söker reda på felet och försöker hitta konstruktiva lösningar. Går inte det så är kanske separation det rätta. Men då gör man det ärligt och rakryggat.

    lev väl

    mikael
  6. 3
    skärp er

    era makar förtjänar bättre än så från er

    hur skulle ni känna det om det vore tvärtom, dvs ni som blåögt trodde att era partners var lika trogna som ni?

    Var ärliga - bestäm er hur ni vill ha det

    gå i terapi eller släpp era makar fira

    har själv råkat ut för en fru som gjort liknande saker som det ni beskriver o fattar ni hur ont det kommer att göra era män när de upptäcker ert svek?? Finns flera trådar här att läsa om ni vill vakna upp och inse hur jävla mycket ni sviker era män.

    I ett förhållande går det upp och ner men man belönar inte sin trogne partner genom att ta den enkla lösningen o vänstra, man söker reda på felet och försöker hitta konstruktiva lösningar. Går inte det så är kanske separation det rätta. Men då gör man det ärligt och rakryggat.

    lev väl

    mikael
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    "ambivalent" behöver väl inte få så mycket skäll?
    Hon gör ju massor för att få sitt äktenskap på banan..
    Eller läste jag helt uppåt väggarna?
  8. 4
    "ambivalent" behöver väl inte få så mycket skäll?
    Hon gör ju massor för att få sitt äktenskap på banan..
    Eller läste jag helt uppåt väggarna?
  9. alltid anonyma jag
    #5
    Har du frågat om han råkar tända på även andra former av sex än det vanliga. Det finns ju massor man kan testa och som kanske båda kan få glädje av om det bara är det sexuella som man känner att är trist i nuläget.
  10. 5
    Har du frågat om han råkar tända på även andra former av sex än det vanliga. Det finns ju massor man kan testa och som kanske båda kan få glädje av om det bara är det sexuella som man känner att är trist i nuläget.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Men det finns inte bara ...

    EN lösning. Av det enkla skälet att i stort sett varje förhållande är unikt och hamnar man i den sitsen att komma till den smärtsamma insikten om att det är något i relationen som känns oöverkomligt, då kan man reagera & agera på många sätt, en del bra, en del mindre bra. Men att sätta sig till doms över andras handlande är förmätet anser jag. Och det sista man behöver i den sköra livssituation man då befinner sig i är att höra en massa kommentarer i stil med att man ska skärpa sig!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  12. 6
    Men det finns inte bara ... EN lösning. Av det enkla skälet att i stort sett varje förhållande är unikt och hamnar man i den sitsen att komma till den smärtsamma insikten om att det är något i relationen som känns oöverkomligt, då kan man reagera & agera på många sätt, en del bra, en del mindre bra. Men att sätta sig till doms över andras handlande är förmätet anser jag. Och det sista man behöver i den sköra livssituation man då befinner sig i är att höra en massa kommentarer i stil med att man ska skärpa sig!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Jag går i terapi och har berättat för min man om otroheten.
    Mitt problem är bland annat att jag inte vet vad jag vill. Vi separerade till en början men det var hans förslag att försöka igen i och med att jag började med min terapi. Jag förstår att du är sviken och det är ju min man också men det är hans val att fortsätta med mig trots otroheten som han vet om. Vi vill ge det ett till försök att laga det tioåriga förhållande vi har. Trots att det under långa perioder varit destruktivt med lögner som han stått för så valde vi att kämpa vidare.
  14. 7
    Jag går i terapi och har berättat för min man om otroheten.
    Mitt problem är bland annat att jag inte vet vad jag vill. Vi separerade till en början men det var hans förslag att försöka igen i och med att jag började med min terapi. Jag förstår att du är sviken och det är ju min man också men det är hans val att fortsätta med mig trots otroheten som han vet om. Vi vill ge det ett till försök att laga det tioåriga förhållande vi har. Trots att det under långa perioder varit destruktivt med lögner som han stått för så valde vi att kämpa vidare.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Ja jag är "ambivalent"
  16. 8
    Ja jag är "ambivalent"
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Kan inta annat än att tycka att detta är något av ett lyxproblem. Du har en man som behandlar dig väl och som älskar dig. Du vill ha lite pirr i magen... Och vill separera därför att du inte får det genom din man... Kan man inte få utlopp för detta på annat vis? Prövat att fantisera? Eller att pröva rollekar med din man? Eller bara gå ut tillsammans utan barnen en kväll?
  18. 9
    Kan inta annat än att tycka att detta är något av ett lyxproblem. Du har en man som behandlar dig väl och som älskar dig. Du vill ha lite pirr i magen... Och vill separera därför att du inte får det genom din man... Kan man inte få utlopp för detta på annat vis? Prövat att fantisera? Eller att pröva rollekar med din man? Eller bara gå ut tillsammans utan barnen en kväll?
  19. Medlem sedan
    Jul 2008
    #10
    väl talat

    skärp er med era "lyxproblem"

    lev väl

    m
  20. 10
    väl talat

    skärp er med era "lyxproblem"

    lev väl

    m
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11
    "Skärp er"?
    Vilka er? Vi alla? Eller både "KVINNAN" och "ambivalent"?
    Det är ju fortfarande så att "ambilvalent" HAR "skärpt" sig.
  22. 11
    "Skärp er"?
    Vilka er? Vi alla? Eller både "KVINNAN" och "ambivalent"?
    Det är ju fortfarande så att "ambilvalent" HAR "skärpt" sig.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Min spontana känsla är att du borde skämmas...att vara otrogen och tycka att det är helt ok är så himla taskigt o respektlöst...sluta fega och skilj dig om det är så, men att gå bakom ryggen på den man bor ihop med är fult...mycket fult.
    Att glöden slocknar i ett längre förhållande är mera regel än undantag, men det är bådas skyldighet att försöka kämpa...vilket du inte verkar vara villig att göra, så stå ditt kast och ta tag i skiljsmässan...hoppas att du känner att det är värt det bara....deu märker snart att det inte är så väldigt mycket grönare på andra sidan, tycker att det låter som en liten ålderskris...
  24. 12
    Min spontana känsla är att du borde skämmas...att vara otrogen och tycka att det är helt ok är så himla taskigt o respektlöst...sluta fega och skilj dig om det är så, men att gå bakom ryggen på den man bor ihop med är fult...mycket fult.
    Att glöden slocknar i ett längre förhållande är mera regel än undantag, men det är bådas skyldighet att försöka kämpa...vilket du inte verkar vara villig att göra, så stå ditt kast och ta tag i skiljsmässan...hoppas att du känner att det är värt det bara....deu märker snart att det inte är så väldigt mycket grönare på andra sidan, tycker att det låter som en liten ålderskris...
  25. Anonym
    #13
    Oj, vad du låter omogen. Du är mamma till tre rätt små barn, men du "vill vara fri", busar med en manlig kollega och har hånglat med väninnan... Hur gammal är du? Har du ingen ansvarskänsla alls? Usch, vad jag tycker att vissa faktiskt inte borde sätta barn till världen...när de inte kan ta ansvar för dem. Att strula runt sådär och "vilja vara fri" och hångla lite här och där är ansvarslöst! Du utsätter inte bara din man utan också dina tre barn eftersom mannen du utsätter är pappa till dessa tre barn! Och gör man barnens pappa ledsen/förtvivlad så drar man ner barnen i samma skit! Usch och fy! Stackars barn!
  26. 13
    Oj, vad du låter omogen. Du är mamma till tre rätt små barn, men du "vill vara fri", busar med en manlig kollega och har hånglat med väninnan... Hur gammal är du? Har du ingen ansvarskänsla alls? Usch, vad jag tycker att vissa faktiskt inte borde sätta barn till världen...när de inte kan ta ansvar för dem. Att strula runt sådär och "vilja vara fri" och hångla lite här och där är ansvarslöst! Du utsätter inte bara din man utan också dina tre barn eftersom mannen du utsätter är pappa till dessa tre barn! Och gör man barnens pappa ledsen/förtvivlad så drar man ner barnen i samma skit! Usch och fy! Stackars barn!
  27. KVINNAN
    #14

    Jag kan

    tyck att det är mer synd om barn som har föräldrar som dricker varje helg och är fulla inför barnen eller barn med föräldrar med drogproblem.
    Skärp dig själv
  28. 14
    Jag kan tyck att det är mer synd om barn som har föräldrar som dricker varje helg och är fulla inför barnen eller barn med föräldrar med drogproblem.
    Skärp dig själv
  29. Annan Anonym
    #15
    En fråga bara...
    Är Du nöjd om Dina barn inte har det värst?
  30. 15
    En fråga bara...
    Är Du nöjd om Dina barn inte har det värst?
  31. Medlem sedan
    Jun 2008
    #16
    Varje problem är sitt eget. Du kan inte jämföra eller berättiga dina handlingar genom att jämföra dem med andra. Jag menar att slå ihjäl någon är väl inte så farligt, det finns ju dom som bombar ihjäl tusentals.....kanske du hör det dumma i jämförelsen. Dock det är dina handlingar och de skadar inte barn till andra föräldrar de skadar bara dig själv och dina barn.
    Jag kan känna med dig och din förtvivlan över att livet inte kanske blev som du tänkt.
    Kanske du kommer fram till att du kanske gör lite tokigt med ditt handlande, det är ju inte bara du som lider av att DITT liv inte blev så bra nu, du har fler som är beroende av dig, dra inte med DERAS liv.
    Vill så mycket men vet inte riktigt hur....
  32. 16
    Varje problem är sitt eget. Du kan inte jämföra eller berättiga dina handlingar genom att jämföra dem med andra. Jag menar att slå ihjäl någon är väl inte så farligt, det finns ju dom som bombar ihjäl tusentals.....kanske du hör det dumma i jämförelsen. Dock det är dina handlingar och de skadar inte barn till andra föräldrar de skadar bara dig själv och dina barn.
    Jag kan känna med dig och din förtvivlan över att livet inte kanske blev som du tänkt.
    Kanske du kommer fram till att du kanske gör lite tokigt med ditt handlande, det är ju inte bara du som lider av att DITT liv inte blev så bra nu, du har fler som är beroende av dig, dra inte med DERAS liv.

Liknande trådar

  1. Jag vill separera...
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2022-06-04, 19:20
  2. mannen vill separera och jag
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:31
  3. Jag vill separera.
    By grinolla in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 17:42
  4. Jag vill separera.
    By grinolla in forum Sex & erotik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 07:52
  5. min man vill separera
    By Mamma till 2 godingar in forum _05 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar