hur länga varvade ni
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    hur länga varvade ni

    undrar hur länge ni varvade amning och ersättning? Min son är 3 1/2 mån och har fått ers sen han var ca 2 veckor plus att jag ammar allt vad han vill,trots det äter han full ranson enligt paketet nan1,förstår att jag inte har så mycket att erbjuda från brösten egentligen men både han och jag gillar amningen jätte mycket. Däremot märker jag mer och mer att han använder mig som napp,han tar inte vanlig napp,kräver bröstet för att kunna somna,alltid.När han vaknar på natten kan han amma i flera timmar men vill sedan ha täta mål från flaska för att äta ikapp sig,hungrig då.Nån som känner igen sig?
    ibland känns det som om jag fejk ammar eftersom han aldrig blivit mätt på mig men jag vill ändå inte sluta,kunde inte amma mitt första barn så nu känns det extra viktigt att ändå fortsätta.Min tanke är att kanske hålla på tills han är ca 6mån,jag tycker inte att det är jobbigt att amma men hade helst sluppit flaska,tycker det är mer jobb med alla flaskor och vatten och pulver bla.
  2. 1
    hur länga varvade ni undrar hur länge ni varvade amning och ersättning? Min son är 3 1/2 mån och har fått ers sen han var ca 2 veckor plus att jag ammar allt vad han vill,trots det äter han full ranson enligt paketet nan1,förstår att jag inte har så mycket att erbjuda från brösten egentligen men både han och jag gillar amningen jätte mycket. Däremot märker jag mer och mer att han använder mig som napp,han tar inte vanlig napp,kräver bröstet för att kunna somna,alltid.När han vaknar på natten kan han amma i flera timmar men vill sedan ha täta mål från flaska för att äta ikapp sig,hungrig då.Nån som känner igen sig?
    ibland känns det som om jag fejk ammar eftersom han aldrig blivit mätt på mig men jag vill ändå inte sluta,kunde inte amma mitt första barn så nu känns det extra viktigt att ändå fortsätta.Min tanke är att kanske hålla på tills han är ca 6mån,jag tycker inte att det är jobbigt att amma men hade helst sluppit flaska,tycker det är mer jobb med alla flaskor och vatten och pulver bla.
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Det där kunde jag

    loika gärna skrivit!
    Kunde inte amma min första. Ammade tvåan helt i två veckor, sedan varvade vi... Mer och mer flaska mot slutet. Vi slitade amma helt när han var 5½ månad och det kändes ok.

    Mattis använde dock inte mig som napp då han tog napp, men visst snuttade han för nöjes skull emellanåt. Han kunde ligga och snutta på ett tomt bröst i 20 minuter bra för han tyckte det var mysigt...
    Amma på du, så länge det känns bra! Det han får i sig är ju bra!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Det där kunde jag loika gärna skrivit!
    Kunde inte amma min första. Ammade tvåan helt i två veckor, sedan varvade vi... Mer och mer flaska mot slutet. Vi slitade amma helt när han var 5½ månad och det kändes ok.

    Mattis använde dock inte mig som napp då han tog napp, men visst snuttade han för nöjes skull emellanåt. Han kunde ligga och snutta på ett tomt bröst i 20 minuter bra för han tyckte det var mysigt...
    Amma på du, så länge det känns bra! Det han får i sig är ju bra!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    med första sonen ammade vi tills han var 3 månader, sen vägrade han att ta bröstet. Förmodligen tyckte han att flaskan gav ett snabbare resultat Han fick ersättning i kombination från v 1.
  6. 3
    med första sonen ammade vi tills han var 3 månader, sen vägrade han att ta bröstet. Förmodligen tyckte han att flaskan gav ett snabbare resultat Han fick ersättning i kombination från v 1.
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Har det likadant med min dotter som är snart 3 månader, började med tillägg efter 2 veckor då hon inte gick upp som hon skulle i vikt och har fortsatt att först amma och sedan får hon flaskan. Funderar som du på om amningen kan ge henne nåt eftersom hon kräver mycket tillägg för att bli nöjd men det är mysigt att ha de stunderna vid bröstet. Ammar dock inte så länge var gång då hon gärna bara använder bröstet som napp och somnar efter en stund. Hon tar iofs napp så det funkar bra.
  8. 4
    Har det likadant med min dotter som är snart 3 månader, började med tillägg efter 2 veckor då hon inte gick upp som hon skulle i vikt och har fortsatt att först amma och sedan får hon flaskan. Funderar som du på om amningen kan ge henne nåt eftersom hon kräver mycket tillägg för att bli nöjd men det är mysigt att ha de stunderna vid bröstet. Ammar dock inte så länge var gång då hon gärna bara använder bröstet som napp och somnar efter en stund. Hon tar iofs napp så det funkar bra.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Sonen delammade jag i 4 mån, dottern i 6 mån. I båda fallen var det barnen som valde att sluta. Sonen blev arg över att inte få någon mat via bröstet, så han slutade nog av den anledningen. Dottern ville ut och upptäcka världen och var inte intresserad av att bli ammad längre.

    Jag tycker det låter som du fungerar som napp. OM DU gillar det är det väl OK, men annars kanske det är dags att bryta det. Vore ju skönt att sova ordentligt på nätterna.
  10. 5
    Sonen delammade jag i 4 mån, dottern i 6 mån. I båda fallen var det barnen som valde att sluta. Sonen blev arg över att inte få någon mat via bröstet, så han slutade nog av den anledningen. Dottern ville ut och upptäcka världen och var inte intresserad av att bli ammad längre.

    Jag tycker det låter som du fungerar som napp. OM DU gillar det är det väl OK, men annars kanske det är dags att bryta det. Vore ju skönt att sova ordentligt på nätterna.
  11. Anonym
    #6
    -
  12. 6
    -

Liknande trådar

  1. nu är vi varvade
    By smamma in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 07:11
  2. Folsyra hur länga ska man äta?
    By Salt brud in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 08:02
  3. Länga, ja, det kommer vesen...
    By Liolmi in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar