Luna
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Luna

    hej jag har en dotter som heter Luna. läste på svenska namn att det är 335 personer i sverige som har det namnet, men har ännu inte träffat på någon annan som heter så. någon härinne? hon är snart 2 år gammal, och vi hade inte hört det namnet innan vi bestämde att ge henne det, utan valde det för att det är måne på spanska och vi träffades i spanien och därför ville ha ett spanskt namn.
  2. 1
    Luna hej jag har en dotter som heter Luna. läste på svenska namn att det är 335 personer i sverige som har det namnet, men har ännu inte träffat på någon annan som heter så. någon härinne? hon är snart 2 år gammal, och vi hade inte hört det namnet innan vi bestämde att ge henne det, utan valde det för att det är måne på spanska och vi träffades i spanien och därför ville ha ett spanskt namn.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Min bonusdotter som är 10 år heter Luna. Fint namn! Har inte träffat någon annan, men vet att det finns åtminstone en till här på aff med en dotter som heter Luna
  4. 2
    Min bonusdotter som är 10 år heter Luna. Fint namn! Har inte träffat någon annan, men vet att det finns åtminstone en till här på aff med en dotter som heter Luna
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vet tre till

    Min dotter, som fyller 5 på tisdag, heter Luna. I vår ankomstgrupp här på aff finns en Luna till. Och sen fanns det faktiskt en Luna som bodde i samma område som oss förut, vi råkade på varandra på bussen en gång. Hon var ett par år äldre än min tjej.
  6. 3
    Vet tre till Min dotter, som fyller 5 på tisdag, heter Luna. I vår ankomstgrupp här på aff finns en Luna till. Och sen fanns det faktiskt en Luna som bodde i samma område som oss förut, vi råkade på varandra på bussen en gång. Hon var ett par år äldre än min tjej.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Har aldrig träffat någon Luna, bara sett serien "Barnen på Luna" på TV Men de e väldigt fint och visste inte att det betyder måne på spanska, då blev de ännu finare tycker jag
  8. 4
    Har aldrig träffat någon Luna, bara sett serien "Barnen på Luna" på TV Men de e väldigt fint och visste inte att det betyder måne på spanska, då blev de ännu finare tycker jag
  9. anonymt namn
    #5
    Luna är underbart! Funderar på det till lillasyster som kommer i början av nästa år
  10. 5
    Luna är underbart! Funderar på det till lillasyster som kommer i början av nästa år
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Hej tack för alla svar! så roligt att höra om andra "lunor". När vi valde namnet, hade ni hört det förut någonstans, eller hur kom ni fram till det? Kul om det blir flera som heter så..kanske kan äras med en namnsdag så småningom...Jenny
  12. 6
    Hej tack för alla svar! så roligt att höra om andra "lunor". När vi valde namnet, hade ni hört det förut någonstans, eller hur kom ni fram till det? Kul om det blir flera som heter så..kanske kan äras med en namnsdag så småningom...Jenny
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    För oss var det så

    att jag råkade zappa förbi serien Sailor Moon (http://sv.wikipedia.org/wiki/Sailor_Moon) på tv och fastnade en stund eftersom jag haft en kär vän på gymnasiet som gillade den serien. Sailor Moon har en hjälpare, en katt som heter Luna och jag blev kär i det namnet. Det var långt innan barn ens var planerat, men vi behöll namnet på "lagret" och det blev synonymt med "vårt eventuella framtida barn". Turligt nog blev det en tjej och det var självklart att det skulle bli en Luna!
  14. 7
    För oss var det så att jag råkade zappa förbi serien Sailor Moon (http://sv.wikipedia.org/wiki/Sailor_Moon) på tv och fastnade en stund eftersom jag haft en kär vän på gymnasiet som gillade den serien. Sailor Moon har en hjälpare, en katt som heter Luna och jag blev kär i det namnet. Det var långt innan barn ens var planerat, men vi behöll namnet på "lagret" och det blev synonymt med "vårt eventuella framtida barn". Turligt nog blev det en tjej och det var självklart att det skulle bli en Luna!

Liknande trådar

  1. Luna är här
    By Lenna in forum _0806 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 11:47
  2. Luna just nu
    By aviga ellen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 06:43
  3. Luna?
    By soja71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 09:07
  4. Luna?
    By acand in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 01:17
  5. Luna!!
    By Miss I in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 23:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar