Namm till lillasyster
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Namm till lillasyster

    Lillasyster har hunnit bli 4 veckor och heter - lillaysyster! Börjar känna panik över vår beslutsångest.

    Just nu funderar vi på
    Inez
    Nike
    Vida

    Namnet får gärna vara ovanligt, men inte för "krångligt", ska gå att uttala på engelska och fungera även på finska. Tyck till om manmen ovan, har ni några förslag?
  2. 1
    Namm till lillasyster Lillasyster har hunnit bli 4 veckor och heter - lillaysyster! Börjar känna panik över vår beslutsångest.

    Just nu funderar vi på
    Inez
    Nike
    Vida

    Namnet får gärna vara ovanligt, men inte för "krångligt", ska gå att uttala på engelska och fungera även på finska. Tyck till om manmen ovan, har ni några förslag?
  3. Anonym
    #2
    Jag gillar vida! Men mer förslag har jag nog inte.. sitter i samma sits tyvärr..!
  4. 2
    Jag gillar vida! Men mer förslag har jag nog inte.. sitter i samma sits tyvärr..!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Gillar alla dina förslag, med Vida och Nike fungerar ju sämre på engelska. Andra:

    Annie
    Eira (hette min barnmorska-finska)
    Irma
    Hedda
    Selma
    Iris
  6. 3
    Gillar alla dina förslag, med Vida och Nike fungerar ju sämre på engelska. Andra:

    Annie
    Eira (hette min barnmorska-finska)
    Irma
    Hedda
    Selma
    Iris
  7. Sara m 2
    #4

    Tycker till

    Inez - tycker jag är jättefint, både sött o tufft på samma gång, på min lista
    Nike - har en Mika själv, låter lite lika, fint (fast Mika blir väl kille i Finand!)
    Vida - fint, men passar bättre på en tkek med utländsk härkomst enligt min smak

    Andra förslag:

    Ilse
    Indra
    Isa
    Niki
    Nilla
    Juli
    Minou
    Kira
    Zelda (har jag en själv!)
    Lovis
    Disa
    Kaya
  8. 4
    Tycker till Inez - tycker jag är jättefint, både sött o tufft på samma gång, på min lista
    Nike - har en Mika själv, låter lite lika, fint (fast Mika blir väl kille i Finand!)
    Vida - fint, men passar bättre på en tkek med utländsk härkomst enligt min smak

    Andra förslag:

    Ilse
    Indra
    Isa
    Niki
    Nilla
    Juli
    Minou
    Kira
    Zelda (har jag en själv!)
    Lovis
    Disa
    Kaya
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Inez funkar kalas på finska och engelska, det namnet väljer jag
  10. 5
    Inez funkar kalas på finska och engelska, det namnet väljer jag
  11. stina2
    #6
    Inez var väldigt fint tycker jag
  12. 6
    Inez var väldigt fint tycker jag
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Båda Inez och Vida är väldigt vackra. Siri och Svea är lite i samma stil, vad tycker du om dem?
  14. 7
    Båda Inez och Vida är väldigt vackra. Siri och Svea är lite i samma stil, vad tycker du om dem?
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Vet ju inte vad syskonet/syskonen heter men Vida tycker jag är finast! Nike e fint men för mig e de skomärket...Inez e fint i sig men har själv svårt med det pga personer i omgivningen...

    Lycka till!
  16. 8
    Vet ju inte vad syskonet/syskonen heter men Vida tycker jag är finast! Nike e fint men för mig e de skomärket...Inez e fint i sig men har själv svårt med det pga personer i omgivningen...

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. En lillasyster till!
    By TTUK in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 11:23
  2. En till lillasyster är här!
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 21:56
  3. Lillasyster till
    By Smilla... in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 10:18
  4. Lillasyster till T & N
    By Aina F in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:29
  5. judiska namm..
    By j in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar