Folke??
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Folke??

    Hej!

    Vad tror ni om Folke? Vi är på jakt efter ett äldre svenskt namn. Inte för långt, inte för tungt. Synd att Hugo har blivit så vansinnigt populärt för det är fint men här heter var annan nyfödd kille Hugo. Det skall passa till Edvin.
  2. 1
    Folke?? Hej!

    Vad tror ni om Folke? Vi är på jakt efter ett äldre svenskt namn. Inte för långt, inte för tungt. Synd att Hugo har blivit så vansinnigt populärt för det är fint men här heter var annan nyfödd kille Hugo. Det skall passa till Edvin.
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Personligen tycker jag Folke är hemskt fult, men smaken är ju som baken. Huvudsaken är ju att NI gillar namnet, och kanske inte jag i första hand.

    Min son hade en pedagog på sitt förra dagis som hette Folke, han var typ 60 år och jätteskäggig och seg... Man refererar till olika saker.
  4. 2
    Personligen tycker jag Folke är hemskt fult, men smaken är ju som baken. Huvudsaken är ju att NI gillar namnet, och kanske inte jag i första hand.

    Min son hade en pedagog på sitt förra dagis som hette Folke, han var typ 60 år och jätteskäggig och seg... Man refererar till olika saker.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Folke är ett namn jag hade sagt tvärnej til för tio år sedan. Nu tycker jag det är rätt rart, och jag tror det är ett sådant namn som kommer, lagom mycket, framöver. Väljer ni det nu kanske ni blir först på namntrenden

    Passar jättefint till Edvin.
  6. 3
    Folke är ett namn jag hade sagt tvärnej til för tio år sedan. Nu tycker jag det är rätt rart, och jag tror det är ett sådant namn som kommer, lagom mycket, framöver. Väljer ni det nu kanske ni blir först på namntrenden

    Passar jättefint till Edvin.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Ganska fint, passar till Edvin - men är på uppgång tror jag. Fast det kommer nog inte bli lika poppis som Hugo!
  8. 4
    Ganska fint, passar till Edvin - men är på uppgång tror jag. Fast det kommer nog inte bli lika poppis som Hugo!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Folke e fint! Jag gillar också andra pojknamn som slutar på E: Ebbe Malte Lage Svante Ove Ture
    Eller vad tycks om ett mindre vanligt slutar-på-O-namn än Hugo, nämligen Otto?
    Andra gamla svenska namn som jag gillar e Torgny och Torgil, Harald, Sigfrid, Sigvard.
  10. 5
    Folke e fint! Jag gillar också andra pojknamn som slutar på E: Ebbe Malte Lage Svante Ove Ture
    Eller vad tycks om ett mindre vanligt slutar-på-O-namn än Hugo, nämligen Otto?
    Andra gamla svenska namn som jag gillar e Torgny och Torgil, Harald, Sigfrid, Sigvard.
  11. S-mamman
    #6
    Vet faktiskt två syskon som heter just Edvin och Folke!
    Folke är ett riktigt coolt namn tycker jag.
  12. 6
    Vet faktiskt två syskon som heter just Edvin och Folke!
    Folke är ett riktigt coolt namn tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Jag är både för och emot Folke personligen.
    Vet en alkolist som heter det, så jag förknippar det nog med honom.
    Sedan har jag släktingar som heter det i efternamn, och på så sätt så gillar jag namnet.
    Men i det stora hela så gillar jag namnet.
  14. 7
    Jag är både för och emot Folke personligen.
    Vet en alkolist som heter det, så jag förknippar det nog med honom.
    Sedan har jag släktingar som heter det i efternamn, och på så sätt så gillar jag namnet.
    Men i det stora hela så gillar jag namnet.
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Heter min son

    på 3 månader i andranamn. Efter min goa och härliga farfar.

    W.....Folke Mikael

    Folke heter dessutom kungen, så jag tycker att det är ett ståtligt namn!

    Tror att det är på lite uppgång, men det kommer nog aldrig att ligga på topp 30 tror jag. Passar jättebra med storebrors namn!
  16. 8
    Heter min son på 3 månader i andranamn. Efter min goa och härliga farfar.

    W.....Folke Mikael

    Folke heter dessutom kungen, så jag tycker att det är ett ståtligt namn!

    Tror att det är på lite uppgång, men det kommer nog aldrig att ligga på topp 30 tror jag. Passar jättebra med storebrors namn!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag tycker att det är jättefint. Det färgar dessutom av sig på Edvin, så att det känns mer traditionellt än om det kombineras med innenamnet Hugo...

    Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att kombinera mina Carl och Astrid med en Folke (eller för den delen Olof eller Herman)...
  18. 9
    Jag tycker att det är jättefint. Det färgar dessutom av sig på Edvin, så att det känns mer traditionellt än om det kombineras med innenamnet Hugo...

    Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att kombinera mina Carl och Astrid med en Folke (eller för den delen Olof eller Herman)...
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    jag är tokkär i Folke. Önskar att han kunde bli min son nån dag
  20. 10
    jag är tokkär i Folke. Önskar att han kunde bli min son nån dag
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Folke tycker jag lite både och om..för mycket gubbe på ett vis men ändå coolt...annars kanske Edvin och Volter?

    Lycka till!
  22. 11
    Folke tycker jag lite både och om..för mycket gubbe på ett vis men ändå coolt...annars kanske Edvin och Volter?

    Lycka till!
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    Folke är jättefint!
  24. 12
    Folke är jättefint!
  25. anonymt namn
    #13
    Edvin och Valter vad det första som poppade upp, men vist funkar Folke med! Andra förslag:
    Vilgot
    Alvar
    Olof
    Axel
    Ossian
    Hjalmar
    Ture
    Arvid
    Olle
  26. 13
    Edvin och Valter vad det första som poppade upp, men vist funkar Folke med! Andra förslag:
    Vilgot
    Alvar
    Olof
    Axel
    Ossian
    Hjalmar
    Ture
    Arvid
    Olle

Liknande trådar

  1. Nu är Folke här!
    By Ann74 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 07:09
  2. Folke är här!
    By mej76 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 15:44
  3. Folke är här!
    By lutten23 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:22
  4. Folke
    By Stina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 01:19
  5. Folke...
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar