Ho-hooo???
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Ho-hooo???

    Var är alla? Det klart, det är jobbtorsdag... Men jag är hemma idag, brist på sömn & magproblem stavas det. Så TRÖTT på det här nu! Att gå till dr känns som en onödig sak, "ryck upp dig, det går över!" känns det som jag skulle få höra. Tur att jag har en förstående chef & semester etc att ta till då kroppen går i baklås. Samtidigt vet jag att situationen i längden är ohållbar... Många tankar är det.

    Önskar er en bra torsdag, här på min fagra ö flödar solen så vackert utanför köksfönstret, mysigt!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  2. 1
    Ho-hooo??? Var är alla? Det klart, det är jobbtorsdag... Men jag är hemma idag, brist på sömn & magproblem stavas det. Så TRÖTT på det här nu! Att gå till dr känns som en onödig sak, "ryck upp dig, det går över!" känns det som jag skulle få höra. Tur att jag har en förstående chef & semester etc att ta till då kroppen går i baklås. Samtidigt vet jag att situationen i längden är ohållbar... Många tankar är det.

    Önskar er en bra torsdag, här på min fagra ö flödar solen så vackert utanför köksfönstret, mysigt!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Här skiner solen med...
    och jag hoppas på lite "hockey-action" ikväll
  4. 2
    Här skiner solen med...
    och jag hoppas på lite "hockey-action" ikväll
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    *skratt*

    Håller tummarna för dig!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    *skratt* Håller tummarna för dig!!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    jag är här så länge... hehe.. tills jag far till sthlm.. ska lämna tillbaka katten pga allergi..
    Solen skiner här.. jag är sjukskriven nu en månad.. skönt.. ska på miljöombyte tänkte jag en stund.. allt är en enda röra på marken här.. älskar höstluften.. kramar.
  8. 4
    jag är här så länge... hehe.. tills jag far till sthlm.. ska lämna tillbaka katten pga allergi..
    Solen skiner här.. jag är sjukskriven nu en månad.. skönt.. ska på miljöombyte tänkte jag en stund.. allt är en enda röra på marken här.. älskar höstluften.. kramar.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Du verkar ha det mer än lovligt jobbigt! Vad gör din chef för att underlätta mer än att stöta dig med semester och ledighet? Finns det någon som kan dela din arbetsbörda? Min kollega hade det så för nåt år sedan och då fick hon ta in en vikarie på halvtid som skötte hennes alla hembesök i princip så hon själv kunde ägna sig åt sina diabetespatienter och mottagning för dem... Till hon var i fatt och hon kunde ta allt i normal takt igen...
    Är det något som skulle kunna hjälpa dig? Nån som gjorde "det enklaste" ett tag så du får ta tag i det verkliga?? Eller nån som delar allt 50/50
  10. 5
    Du verkar ha det mer än lovligt jobbigt! Vad gör din chef för att underlätta mer än att stöta dig med semester och ledighet? Finns det någon som kan dela din arbetsbörda? Min kollega hade det så för nåt år sedan och då fick hon ta in en vikarie på halvtid som skötte hennes alla hembesök i princip så hon själv kunde ägna sig åt sina diabetespatienter och mottagning för dem... Till hon var i fatt och hon kunde ta allt i normal takt igen...
    Är det något som skulle kunna hjälpa dig? Nån som gjorde "det enklaste" ett tag så du får ta tag i det verkliga?? Eller nån som delar allt 50/50
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    JIPPIII KAYJEY M...F...
    Här är Torsdag i full galloppppp
    Brottom brottom rally rally....
    Och måste hinna med det och det och ....
    Ikväll ska jag träna Aikido och bara njuta av att få koppla bort hjärnan från allt annat...
  12. 6
    JIPPIII KAYJEY M...F...
    Här är Torsdag i full galloppppp
    Brottom brottom rally rally....
    Och måste hinna med det och det och ....
    Ikväll ska jag träna Aikido och bara njuta av att få koppla bort hjärnan från allt annat...
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7

    Här är jag, vindan!

    Men jag gör inte så många knop... flyttar mej sakta och försiktigt från säng till dator, till kök osv... långsamt går det. Men - långsamt leder också framåt.

    Bättre idag än igår, det som är lite sämre är att påsen med "lyckopiller" jag fick med hem från sjukan är slut, och det är nog för att det -ska- vara bättre idag men iom att jag är starkpiller-tom så känns det lite mera... Men vafan, what doesn't kill me makes me stranger eller hur var det nu?

    Lite TLC hade varit najs. Min uppassare tycker jag är lite väl tjatig, tror jag? Men hon sköter sej med den äran.

    Innan hon åker till faderskapet för helgen så tror jag att hon ska få handla en massa "krya på mej-saker" som mörk choklad med chili, och liknande?
  14. 7
    Här är jag, vindan! Men jag gör inte så många knop... flyttar mej sakta och försiktigt från säng till dator, till kök osv... långsamt går det. Men - långsamt leder också framåt.

    Bättre idag än igår, det som är lite sämre är att påsen med "lyckopiller" jag fick med hem från sjukan är slut, och det är nog för att det -ska- vara bättre idag men iom att jag är starkpiller-tom så känns det lite mera... Men vafan, what doesn't kill me makes me stranger eller hur var det nu?

    Lite TLC hade varit najs. Min uppassare tycker jag är lite väl tjatig, tror jag? Men hon sköter sej med den äran.

    Innan hon åker till faderskapet för helgen så tror jag att hon ska få handla en massa "krya på mej-saker" som mörk choklad med chili, och liknande?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Jag är här! I alla fall fysiskt, mentalt vete sjuttsingen ibland... Nu är det i alla fall äntligen helg för mig, i och med att jag är ledig i morgon. Är rätt less på jobbet och allt som händer där, så en tredagarshelg är mer än välkommet. Ska försöka få iväg ett par jobbansökningar i helgen, för det blir inte bättre där jag är nu.

    Nu ska jag i alla fall fixa middag, och sen ut och springa en runda. Sedan blir det luuuuuugn kväll, antagligen ett bad. Egentligen är det klassfest i lillebrors klass i kväll, men han vill inte gå, så jag har avsagt mig min bit av organiserandet jag också. Skäms nästan lite, men bara nästan.

    Ta det lugnt nu, Vindan - ordentligt!!
  16. 8
    Jag är här! I alla fall fysiskt, mentalt vete sjuttsingen ibland... Nu är det i alla fall äntligen helg för mig, i och med att jag är ledig i morgon. Är rätt less på jobbet och allt som händer där, så en tredagarshelg är mer än välkommet. Ska försöka få iväg ett par jobbansökningar i helgen, för det blir inte bättre där jag är nu.

    Nu ska jag i alla fall fixa middag, och sen ut och springa en runda. Sedan blir det luuuuuugn kväll, antagligen ett bad. Egentligen är det klassfest i lillebrors klass i kväll, men han vill inte gå, så jag har avsagt mig min bit av organiserandet jag också. Skäms nästan lite, men bara nästan.

    Ta det lugnt nu, Vindan - ordentligt!!
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    Ja, en massa sådant ska du ha!

    Å kan hon inte bege sig t pilleraffären så du slipper ha så ont? *kramar om*

    Här ska det hållas middag hemma så jag önskar dig & alla andra goa SM-are en fin torsdagskväll!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  18. 9
    Ja, en massa sådant ska du ha! Å kan hon inte bege sig t pilleraffären så du slipper ha så ont? *kramar om*

    Här ska det hållas middag hemma så jag önskar dig & alla andra goa SM-are en fin torsdagskväll!!!
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Mmmm, skicka iväg dem bara!

    Större chans att få ett nytt jobb då, menar jag *ler*.

    Vila nu upp dig du med & så hörs vi om nästa vecka?

    Jag ska ha middag hemma i kväll (gemensam matlagning) & lite vin, det blir väl bra??? Å hade jordens tur, ringde farbror dr som hade en tid kl 08 i morgon bitti! Så jag har meddelat min underbare chef att jag kommer till jobbet i morgon (*vågen*) men senare. *klappar mig själv på axeln att jag fick rumpan ur & ringde*
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  20. 10
    Mmmm, skicka iväg dem bara! Större chans att få ett nytt jobb då, menar jag *ler*.

    Vila nu upp dig du med & så hörs vi om nästa vecka?

    Jag ska ha middag hemma i kväll (gemensam matlagning) & lite vin, det blir väl bra??? Å hade jordens tur, ringde farbror dr som hade en tid kl 08 i morgon bitti! Så jag har meddelat min underbare chef att jag kommer till jobbet i morgon (*vågen*) men senare. *klappar mig själv på axeln att jag fick rumpan ur & ringde*
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Wow!

    Då ska man inte bråka med dig då??? Med tanke på kampsporten, menar jag...
    Skönt att få tömma hjärnan på det mesta, det behöver man!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  22. 11
    Wow! Då ska man inte bråka med dig då??? Med tanke på kampsporten, menar jag...
    Skönt att få tömma hjärnan på det mesta, det behöver man!
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Jo då, det hjälps till

    Nackdelen är ju att det här är en poststresssituation... Det värsta är över, då kommer allt jobbigt fram. Så egentligen har jag inte lika mycket nu att göra. Men jag tål ju ingen stress alls... Får se vad farbror dr säger i mrogon, ringde idag, fick tid i morgon, heeeelt suveränt!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  24. 12
    Jo då, det hjälps till Nackdelen är ju att det här är en poststresssituation... Det värsta är över, då kommer allt jobbigt fram. Så egentligen har jag inte lika mycket nu att göra. Men jag tål ju ingen stress alls... Får se vad farbror dr säger i mrogon, ringde idag, fick tid i morgon, heeeelt suveränt!
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    Ta hand om Dig!

    Tråkigt att du inte kan behålla katten pga allergi men det kan man ju tyvärr inte göra något åt. Stor kram!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  26. 13
    Ta hand om Dig! Tråkigt att du inte kan behålla katten pga allergi men det kan man ju tyvärr inte göra något åt. Stor kram!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Jodå, jag ska skicka iväg dem - måste bara skriva dem först! En gick ut häromdagen i alla fall. Men det är kärvt därute - det är trots inte så många olika företag som behöver en molekylärbiolog... Man skulle ha blivit ekonom eller nåt istället!

    Jag har barnvakt från lördag till torsdag nästa vecka, och har inga andra större planer än att jobba på dagarna och sova på nätterna. Och några timmar finns ju emellan de två, om än inte så många. Vi får höras!

    Gemensam matlagning & middag låter trevligt. Jag skulle har varit iväg på en liknande grej på söndag, men det blev just inställt pga dödsfall i värdens familj.

    Nej, nu är det träningskläderna på som gäller, för annars kommer jag aldrig ut!
  28. 14
    Jodå, jag ska skicka iväg dem - måste bara skriva dem först! En gick ut häromdagen i alla fall. Men det är kärvt därute - det är trots inte så många olika företag som behöver en molekylärbiolog... Man skulle ha blivit ekonom eller nåt istället!

    Jag har barnvakt från lördag till torsdag nästa vecka, och har inga andra större planer än att jobba på dagarna och sova på nätterna. Och några timmar finns ju emellan de två, om än inte så många. Vi får höras!

    Gemensam matlagning & middag låter trevligt. Jag skulle har varit iväg på en liknande grej på söndag, men det blev just inställt pga dödsfall i värdens familj.

    Nej, nu är det träningskläderna på som gäller, för annars kommer jag aldrig ut!
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    Ok då förstår jag bättre. Hoppas han har något klokt att komma med, det låter som du behöver tid att hämta igen dig och komma på fötter helt enkelt.
  30. 15
    Ok då förstår jag bättre. Hoppas han har något klokt att komma med, det låter som du behöver tid att hämta igen dig och komma på fötter helt enkelt.
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16

    stor kram till dig

    skönt att du fått tid hos läkaren och hoppas att du blir tagen på allvar.

    Här är det full rulle, letar runt och försöker bestämma vilka vinterdäck jag ska ha, varför finns det inte bara en sort att välja på vore mycket enklare då ju .

    Sen hade jag en att göra lista i huvudet som dock försvann lika fort som jag fick in den.

    Tidig sänggående blir det nog, pigg och allert bör jag vara imorgon när jag ska med grabbarna boys till uppsala och lära mig om säkerhetsutrustning på höga höjder
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  32. 16
    stor kram till dig skönt att du fått tid hos läkaren och hoppas att du blir tagen på allvar.

    Här är det full rulle, letar runt och försöker bestämma vilka vinterdäck jag ska ha, varför finns det inte bara en sort att välja på vore mycket enklare då ju .

    Sen hade jag en att göra lista i huvudet som dock försvann lika fort som jag fick in den.

    Tidig sänggående blir det nog, pigg och allert bör jag vara imorgon när jag ska med grabbarna boys till uppsala och lära mig om säkerhetsutrustning på höga höjder
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    hållå och godkväll
    Tråkigt att inte ha full fart i kroppen. Hoppas det löser sig till det bästa i morgon hos doktorn.

    Här är man nyss hemkommen. Jobbat till 20:30 Fullt upp idag. Sedan ledig i morgon. Barnfri helg, skulle till stugan men det blev inställt. Så i stället så har man en helt oplanerad helg utan barn? Mnn, vad göra? Lata sig? Fest? Höstjobba i trädgården? Alla dessa frågor;-)
  34. 17
    hållå och godkväll
    Tråkigt att inte ha full fart i kroppen. Hoppas det löser sig till det bästa i morgon hos doktorn.

    Här är man nyss hemkommen. Jobbat till 20:30 Fullt upp idag. Sedan ledig i morgon. Barnfri helg, skulle till stugan men det blev inställt. Så i stället så har man en helt oplanerad helg utan barn? Mnn, vad göra? Lata sig? Fest? Höstjobba i trädgården? Alla dessa frågor;-)

Liknande trådar

  1. hooo hooo
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:15
  2. HOOO hooo!
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 14:39
  3. WOOOO-HOOO!!!!
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:30
  4. Wi hooo!!
    By -LillaMy- in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 10:21
  5. Hooo hoooo!!!
    By -Lena- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 16:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar