Kommer med 110 % att hamna här
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Kommer med 110 % att hamna här

    väntar trillingar och är idag i vecka 21+1 hur tidigt rä era barn födda och hur mådde dom då hur länge fick ni stanna på sjukhus o hur stora va bebisarna?
  2. 1
    Kommer med 110 % att hamna här väntar trillingar och är idag i vecka 21+1 hur tidigt rä era barn födda och hur mådde dom då hur länge fick ni stanna på sjukhus o hur stora va bebisarna?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Hej, spännande med trillingar men jag gissar att det är lite extra nervöst... Elina föddes i v 23+6 (juni 2004) så hon är 4 år nu.
    Hon klarade sin prematur bra, behövde bara respirator i knappt 2 dygn, sedan klarade hon sig med cpap. Vi kom hem då hon var 39+1 v. Tyvärr så åkte hon på en rejäl infektion efter några dagar hemma och blev riktigt dåligt så hon behandlades med syrgas i några år men nu är hon fri från den också. Hon har inga "men" från sin prematur idag, förutom en måttlig BPD (lungsjukdom som många prematurer får) som gör att hon behöver inhalationer när hon blir förkyld.

    Lycka till med allt och hoppas att bebisarna stannar i magen många veckor till!

    Hlsn Marie o Elina
  4. 2
    Hej, spännande med trillingar men jag gissar att det är lite extra nervöst... Elina föddes i v 23+6 (juni 2004) så hon är 4 år nu.
    Hon klarade sin prematur bra, behövde bara respirator i knappt 2 dygn, sedan klarade hon sig med cpap. Vi kom hem då hon var 39+1 v. Tyvärr så åkte hon på en rejäl infektion efter några dagar hemma och blev riktigt dåligt så hon behandlades med syrgas i några år men nu är hon fri från den också. Hon har inga "men" från sin prematur idag, förutom en måttlig BPD (lungsjukdom som många prematurer får) som gör att hon behöver inhalationer när hon blir förkyld.

    Lycka till med allt och hoppas att bebisarna stannar i magen många veckor till!

    Hlsn Marie o Elina
  5. Väntar 4:e
    #3
    Grattis till trillingarna. Vad spännande med 3 på en gång.
    Jag har tvillingar som idag är 4,5 år. De föddes v 29 efter 3 veckor av komplikationer.
    De fick en ganska tuff start eftersom lungorna inte var mogna. Cirka 1,5 vecka låg de på neointensiven med cpap och lungmediciner.
    Efter det så låg vi på neo i ca 4,5 vecka då handlade det mest om att de skulle växa till sig för att kunna hålla värmen, sola mot gulsot och lära sig äta själva.

    Oscar vägde 1445 g och var 39 cm lång, Hanna vägde 1390 g och var 39 cm lång när de föddes. de var stora för att vara tvillingar födda i den veckan.

    vi var som sagt 6 veckor på Neo och därefter hade vi hemsjukvård i ca 4-5 veckor. En stor befrielse att komma hem.
    Idag mår de hur bra som helst.

    Lycka till. Har en bekant som fick trillingar i slutet på förra året eller om det var i början på detta. hennes tre kom i v 31-32 tror jag. Vi har flyttat ifrån den kommunen så jag har inte träffat på dem efteråt.

    Är det era första barn eller har ni fler??
  6. 3
    Grattis till trillingarna. Vad spännande med 3 på en gång.
    Jag har tvillingar som idag är 4,5 år. De föddes v 29 efter 3 veckor av komplikationer.
    De fick en ganska tuff start eftersom lungorna inte var mogna. Cirka 1,5 vecka låg de på neointensiven med cpap och lungmediciner.
    Efter det så låg vi på neo i ca 4,5 vecka då handlade det mest om att de skulle växa till sig för att kunna hålla värmen, sola mot gulsot och lära sig äta själva.

    Oscar vägde 1445 g och var 39 cm lång, Hanna vägde 1390 g och var 39 cm lång när de föddes. de var stora för att vara tvillingar födda i den veckan.

    vi var som sagt 6 veckor på Neo och därefter hade vi hemsjukvård i ca 4-5 veckor. En stor befrielse att komma hem.
    Idag mår de hur bra som helst.

    Lycka till. Har en bekant som fick trillingar i slutet på förra året eller om det var i början på detta. hennes tre kom i v 31-32 tror jag. Vi har flyttat ifrån den kommunen så jag har inte träffat på dem efteråt.

    Är det era första barn eller har ni fler??

Liknande trådar

  1. Kommer nog hamna här ist :-)
    By Jasmine_A in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 11:04
  2. Kommer förmodligen att hamna här...
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 17:59
  3. Här kommer jag att hamna..
    By Pricken in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 18:01
  4. Kommer jag att hamna här??
    By Knoddens mamma?? in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 22:58
  5. Här kommer jag nog hamna...
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar