Kan man tröttna på sex?
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Kan man tröttna på sex?

    Jag menar ungefär som man kan tröttna på att hålla på med ngn idrott eller annan aktivitet eller är sex ett basalt behov som vi alla har och att när lusten till sex försvinner så är det med automatik en signal på att något är fel och man bör, åtminstone om olusten varar en längre tid, söka hjälp.
    Det är självklart att det inte fungerar att leva i en relation utan sex en längre tid om den ena i förhållandet vill ha sex, men om vi bortser från det - är det sjukligt att inte vilja ha sex eller är det så enkelt som att människor faktiskt kan tröttna på allt vad sex heter och lägga det på hyllan en lång tid eller för gott utan att det behöver vara tecken på en störning, sjukdom och att man ska söka hjälp.
  2. 1
    Kan man tröttna på sex? Jag menar ungefär som man kan tröttna på att hålla på med ngn idrott eller annan aktivitet eller är sex ett basalt behov som vi alla har och att när lusten till sex försvinner så är det med automatik en signal på att något är fel och man bör, åtminstone om olusten varar en längre tid, söka hjälp.
    Det är självklart att det inte fungerar att leva i en relation utan sex en längre tid om den ena i förhållandet vill ha sex, men om vi bortser från det - är det sjukligt att inte vilja ha sex eller är det så enkelt som att människor faktiskt kan tröttna på allt vad sex heter och lägga det på hyllan en lång tid eller för gott utan att det behöver vara tecken på en störning, sjukdom och att man ska söka hjälp.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    menar alltså sex med partner,

    inte självsex.
  4. 2
    menar alltså sex med partner, inte självsex.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Det fattade jag, men eftersom jag är singel så kan jag inte uttala mig om det - om jag får spåna lite så tror jag att det är svårt att leva i ett förhållande HELT utan sex eller tröttna ur, men visst har man toppar o dalar där lusten går både upp och ner.
  6. 3
    Det fattade jag, men eftersom jag är singel så kan jag inte uttala mig om det - om jag får spåna lite så tror jag att det är svårt att leva i ett förhållande HELT utan sex eller tröttna ur, men visst har man toppar o dalar där lusten går både upp och ner.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jag tror att sex är ett behov en drift, men sen finns det ju otaliga orsaker som gör att denna drift kan variera, eller avta eller även öka. Men att det är en drift ngt som "alla" har absolut.

    Om man tar din ursprungsfråga så sure visst kan man tröttna på att HA sex, men då av oliak orsaker tror jag. driften finns där iaf men blir störd av olika orsaker.
  8. 4
    Jag tror att sex är ett behov en drift, men sen finns det ju otaliga orsaker som gör att denna drift kan variera, eller avta eller även öka. Men att det är en drift ngt som "alla" har absolut.

    Om man tar din ursprungsfråga så sure visst kan man tröttna på att HA sex, men då av oliak orsaker tror jag. driften finns där iaf men blir störd av olika orsaker.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Fysiskt normalt i alla fall

    Personligen tror jag det bara är ett problem om det upplevs som ett problem. Å andra sidan kan jag tänka mig att den som är osäker påverkas av andras attityder. Man "ska" ju gilla sex; det framställs som något viktigt i media etc. Om jag skulle säga till andra att jag inte bryr mig om sex har jag en känsla av att jag inte skulle bli tagen på allvar.

    Jag tror inte det är ett regelbundet eller primärt behov på samma sätt som att t.ex. äta. Man överlever ju utan och rent fysiskt går det ju att "avreagera sig" utan en partner. Om det känns normalt och naturligt att vara "sexfri" och man inte har några symptom som tyder på t.ex. hormonstörning borde det inte ses som något fel.
  10. 5
    Fysiskt normalt i alla fall Personligen tror jag det bara är ett problem om det upplevs som ett problem. Å andra sidan kan jag tänka mig att den som är osäker påverkas av andras attityder. Man "ska" ju gilla sex; det framställs som något viktigt i media etc. Om jag skulle säga till andra att jag inte bryr mig om sex har jag en känsla av att jag inte skulle bli tagen på allvar.

    Jag tror inte det är ett regelbundet eller primärt behov på samma sätt som att t.ex. äta. Man överlever ju utan och rent fysiskt går det ju att "avreagera sig" utan en partner. Om det känns normalt och naturligt att vara "sexfri" och man inte har några symptom som tyder på t.ex. hormonstörning borde det inte ses som något fel.

Liknande trådar

  1. Kan man tröttna på vin?
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 23:02
  2. Börjar tröttna nu
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 18:55
  3. Börjar tröttna på
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 22:06
  4. Ni har väl hunnit tröttna
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:06
  5. Börjar tröttna nu..
    By oja39 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar