Högstadiet
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Högstadiet

    Då vet jag att den här snurrade på vinyl hemma.
    http://www.youtube.com/watch?v=Qodyk...re=relatedeatu
    Av princip åt vi inte på MCdonalds,gick i kängor,tajta stuprörsjeans som naturligtvis var trasiga.Kedja runt halsen,militärgrön rock av tunn bomull.Den skulle klara ett atomkrig!!??jösses vad de lovade mycket,överlevde inte ens ett års användning hehe.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Högstadiet Då vet jag att den här snurrade på vinyl hemma.
    http://www.youtube.com/watch?v=Qodyk...re=relatedeatu
    Av princip åt vi inte på MCdonalds,gick i kängor,tajta stuprörsjeans som naturligtvis var trasiga.Kedja runt halsen,militärgrön rock av tunn bomull.Den skulle klara ett atomkrig!!??jösses vad de lovade mycket,överlevde inte ens ett års användning hehe.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Fanns mcdonalds då? Joo det kanske det gjorde.
  4. 2
    Fanns mcdonalds då? Joo det kanske det gjorde.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Hde du varit min dotter

    hade du fått onda ögat nu!Alltså det låter som jag äe jääääättegammal.det fanns till och med något som hette Clock,köptes senare upp och försvann.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Hde du varit min dotter hade du fått onda ögat nu!Alltså det låter som jag äe jääääättegammal.det fanns till och med något som hette Clock,köptes senare upp och försvann.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Ja, Clock på Kungsgatan minns jag precis....ser skylten framför mig
  8. 4
    Ja, Clock på Kungsgatan minns jag precis....ser skylten framför mig
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Men du får tänka på var han bor... Smedjebacken var nog inte ett av de första ställena McDonalds etablerade sig på i Sverige! Har de kommit dit än, Scoutis?!
  10. 5
    Men du får tänka på var han bor... Smedjebacken var nog inte ett av de första ställena McDonalds etablerade sig på i Sverige! Har de kommit dit än, Scoutis?!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Clock? Blev det Max? Lr köpte max upp dem?
    Här fanns inget mc donalds men när jag var vid mormor i "storstan" så fanns det. Och Kebab! Jättekonstigt men gott:-)
  12. 6
    Clock? Blev det Max? Lr köpte max upp dem?
    Här fanns inget mc donalds men när jag var vid mormor i "storstan" så fanns det. Och Kebab! Jättekonstigt men gott:-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Aldeles riktigt:-) Det kommer nog aldrig hit heller:-) Tackar jag för. Vi har kurres korvmoj. Så himla mycket bättre än Mc!!!
  14. 7
    Aldeles riktigt:-) Det kommer nog aldrig hit heller:-) Tackar jag för. Vi har kurres korvmoj. Så himla mycket bättre än Mc!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Inser det nu

    Bortskämd 08 är jag
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  16. 8
    Inser det nu Bortskämd 08 är jag
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9

    Clock minns

    jag också.

    Även om varken det ena eller det andra etablerade sej här mitt ute i ingenstans, vi var en vit fläck på macdonaldskartan fram till 97 eller 98, nåt sånt. Tänka sej.

    För övrigt var jag nog 14 första gången jag åt en pizza. Ett elände att växa upp utanför storstan, det märker ni va? *S*
  18. 9
    Clock minns jag också.

    Även om varken det ena eller det andra etablerade sej här mitt ute i ingenstans, vi var en vit fläck på macdonaldskartan fram till 97 eller 98, nåt sånt. Tänka sej.

    För övrigt var jag nog 14 första gången jag åt en pizza. Ett elände att växa upp utanför storstan, det märker ni va? *S*
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Närmsta "donken" finns ca två mil därifrån; i Ludvika.
  20. 10
    Närmsta "donken" finns ca två mil därifrån; i Ludvika.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Pizza har jag ingen riktig koll på. Konstigt att sådana självklarheter inte är så gamla igentligen?
  22. 11
    Pizza har jag ingen riktig koll på. Konstigt att sådana självklarheter inte är så gamla igentligen?
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Jepp. 1.4 mil men inget att sträva efter. Smakar inget vidare iaf. Och jummen dessutom!
  24. 12
    Jepp. 1.4 mil men inget att sträva efter. Smakar inget vidare iaf. Och jummen dessutom!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Och det var inte tänkt som något elakt mot Smedjebacken, men jag bodde i Kalmar 1990-93, och inte ens då fanns det McD där. Däremot var alla jätteglada när vi skulle på något stuidebesök i Växjö, för där fanns det minsann McD. Jag har inget som helst minne av vad det var för studiebesök, men McDonalds minns jag!
  26. 13
    Och det var inte tänkt som något elakt mot Smedjebacken, men jag bodde i Kalmar 1990-93, och inte ens då fanns det McD där. Däremot var alla jätteglada när vi skulle på något stuidebesök i Växjö, för där fanns det minsann McD. Jag har inget som helst minne av vad det var för studiebesök, men McDonalds minns jag!
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14

    Det mesta av

    "överflödet" är inte så gammalt, egentligen. Lösgodis/plockgodis på det sätt vi är vana vid idag fanns inte förrän nånstans in på mitten av 80-talet. Utbudet av snacks (som det finns mer variation av än mycket annan mat) och storleken på drickaflaskorna är också en oerhörd skillnad mot "inte så länge sedan".

    Och folk säger att "det var bättre förr" Ha!
  28. 14
    Det mesta av "överflödet" är inte så gammalt, egentligen. Lösgodis/plockgodis på det sätt vi är vana vid idag fanns inte förrän nånstans in på mitten av 80-talet. Utbudet av snacks (som det finns mer variation av än mycket annan mat) och storleken på drickaflaskorna är också en oerhörd skillnad mot "inte så länge sedan".

    Och folk säger att "det var bättre förr" Ha!
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Nejdå:-) Tracka på bara. Jag åkte till mormor i Västerås:-) Men det är inget vidare på donken så nu är man nästan aldrig där:-) Jo och köper mcflurry med dajm och kolasås!
  30. 15
    Nejdå:-) Tracka på bara. Jag åkte till mormor i Västerås:-) Men det är inget vidare på donken så nu är man nästan aldrig där:-) Jo och köper mcflurry med dajm och kolasås!
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    vet....det där stället har riktigt dåligt rykte - håll dig du till din korvmoj.....
    sorry att jag är så dålig på avståndet (kanske det har krympt sen jag bodde där), men jag får väl skylla på närsyntheten då
  32. 16
    vet....det där stället har riktigt dåligt rykte - håll dig du till din korvmoj.....
    sorry att jag är så dålig på avståndet (kanske det har krympt sen jag bodde där), men jag får väl skylla på närsyntheten då
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    Du är en himla klok kvinna du:-) massor med tok blir det med åren och värre blir det är jag rädd för.
  34. 17
    Du är en himla klok kvinna du:-) massor med tok blir det med åren och värre blir det är jag rädd för.
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18

    Bästa sättet att bli av

    med en frestelse är att falla för den? (inte jag som kom på det kloka i det citatet *S*)

    Klok kvinna? Jadå. Nåt ska man väl ha lärt sej under resan hit?
  36. 18
    Bästa sättet att bli av med en frestelse är att falla för den? (inte jag som kom på det kloka i det citatet *S*)

    Klok kvinna? Jadå. Nåt ska man väl ha lärt sej under resan hit?
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Öppnade -73

    Jag vill minnas att Sveriges första McD öppnades -73 i Stockholm. Gamle storsimmaren Gunnar Larsson var inblandad har jag för mig bl.a., han hade ju studerat i USA.

    Nej, jag var inte på plats när det hände...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Öppnade -73 Jag vill minnas att Sveriges första McD öppnades -73 i Stockholm. Gamle storsimmaren Gunnar Larsson var inblandad har jag för mig bl.a., han hade ju studerat i USA.

    Nej, jag var inte på plats när det hände...

Liknande trådar

  1. Högstadiet?
    By Mactilda in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 08:47
  2. Högstadiet
    By eli70 in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 13:12
  3. Högstadiet
    By * Ia * in forum _96 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 10:54
  4. Högstadiet.
    By ar72 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:37
  5. Eng för högstadiet
    By marib in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar