Varningssignaler? - Sidan 2
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #21

    Män som hela tiden...

    vill ha bekräftelse genom att man ringer dem dagligen, sms:ar och dylikt, och hänger mig i hasorna och vill tillbringa all ledig tid med mig är en varningssignal för mig! Jag vill ha en självständig karl som har ett liv utanför relationen med mig.
  2. 21
    Män som hela tiden... vill ha bekräftelse genom att man ringer dem dagligen, sms:ar och dylikt, och hänger mig i hasorna och vill tillbringa all ledig tid med mig är en varningssignal för mig! Jag vill ha en självständig karl som har ett liv utanför relationen med mig.
  3. anonymt namn
    #22
    Gud vad skönt det var att läsa alla varningssignalerna, jag skrev precis inlägget som ett slag i ansiktet....nu när jag kunde bocka av mycket på dessa listor, vet jag att jag gör rätt i att inte fortsätta!
  4. 22
    Gud vad skönt det var att läsa alla varningssignalerna, jag skrev precis inlägget som ett slag i ansiktet....nu när jag kunde bocka av mycket på dessa listor, vet jag att jag gör rätt i att inte fortsätta!
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #23

    Fast jag...

    ...jag var ett kort tag ihop med en sån kille; en som visste precis allt om barnens kläder, tidpunkter för aktiviteter, skostorlek, om de hade skridskor inför vintern eller inte - och han var visserligen en bra kille på många sätt men trååååkig och pedant.

    Nåt jag INTE skrev i min cheklista ovan var sånt som har med städning att göra - fastän jag absolut inte vill ha en lika grisig man som mitt ex. Men jag inser också att många män helt enkelt har en större tolerans för stökighet och prickiga badrumsspeglar och om jag skulle ha sånt som bort-bort-kriterium så skulle det inte bli så många andra än pedanterna kvar.

    Kanske?

    Fast jag vill ju gärna att han byter lakan hyggligt ofta (men inte varje gång vi haft sex, som pedanten ovan!) och nån gång ibland använder mirakeltrasan jag givit honom att använda till badrumsspegeln och fönstren (jodå, har hänt några gånger...). Det är också fint om han ine har möglig mat i kylskåpet och en brun hinna i toaletten.
  6. 23
    Fast jag... ...jag var ett kort tag ihop med en sån kille; en som visste precis allt om barnens kläder, tidpunkter för aktiviteter, skostorlek, om de hade skridskor inför vintern eller inte - och han var visserligen en bra kille på många sätt men trååååkig och pedant.

    Nåt jag INTE skrev i min cheklista ovan var sånt som har med städning att göra - fastän jag absolut inte vill ha en lika grisig man som mitt ex. Men jag inser också att många män helt enkelt har en större tolerans för stökighet och prickiga badrumsspeglar och om jag skulle ha sånt som bort-bort-kriterium så skulle det inte bli så många andra än pedanterna kvar.

    Kanske?

    Fast jag vill ju gärna att han byter lakan hyggligt ofta (men inte varje gång vi haft sex, som pedanten ovan!) och nån gång ibland använder mirakeltrasan jag givit honom att använda till badrumsspegeln och fönstren (jodå, har hänt några gånger...). Det är också fint om han ine har möglig mat i kylskåpet och en brun hinna i toaletten.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #24

    Just...

    ...waiting! DDD
  8. 24
    Just... ...waiting! DDD
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #25
    TS frågade ju snarare om kriterier för vilka man ska UNDVIKA. Det är ju inte samma sak som motsatsen...

    Jag tycker nog många varningsklockor bör ringa om mannen inte kan ett smack basics om sina barn.
    Det tyder framförallt på att mannen inte gör något men även på bristande intresse.

    Däremot som du säger så behöver inte att kunna allt detta vara en garanti för kärlek - självklart.
    Jag tror rent allmänt att det är svårare att göra en lista på saker som är positiva och att man "matchar" - det handlar trots allt om känslor och personkemi. Däremot är det lättare att göra listor på sådant man bör undvika.

    Det borde vara en affärsidé för nätdejtingsajter att ha en klurig varnings-modell där man ska få hjälpa att undvika fel, att komma på saker som man nätdejtarna ska berätta om sig själva i ett formulär (utan att lyckas ljuga) som kan hjälpa en partner att veta om någon varningsklocka ringer.
  10. 25
    TS frågade ju snarare om kriterier för vilka man ska UNDVIKA. Det är ju inte samma sak som motsatsen...

    Jag tycker nog många varningsklockor bör ringa om mannen inte kan ett smack basics om sina barn.
    Det tyder framförallt på att mannen inte gör något men även på bristande intresse.

    Däremot som du säger så behöver inte att kunna allt detta vara en garanti för kärlek - självklart.
    Jag tror rent allmänt att det är svårare att göra en lista på saker som är positiva och att man "matchar" - det handlar trots allt om känslor och personkemi. Däremot är det lättare att göra listor på sådant man bör undvika.

    Det borde vara en affärsidé för nätdejtingsajter att ha en klurig varnings-modell där man ska få hjälpa att undvika fel, att komma på saker som man nätdejtarna ska berätta om sig själva i ett formulär (utan att lyckas ljuga) som kan hjälpa en partner att veta om någon varningsklocka ringer.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #26
    Du är full av visdom Eliza
  12. 26
    Du är full av visdom Eliza
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #27
    Jag tycker inte att det är viktigt att mannen vet barnens klädstorlekar
  14. 27
    Jag tycker inte att det är viktigt att mannen vet barnens klädstorlekar
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #28

    Är det viktigt att kvinnan vet

    annars kan det ju bli problem om man står där i affären tillsammans och ska köpa en canada goose-jacka i julklapp till lilleman.
  16. 28
    Är det viktigt att kvinnan vet annars kan det ju bli problem om man står där i affären tillsammans och ska köpa en canada goose-jacka i julklapp till lilleman.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #29
    Det där med körkort undrar jag?! Varför är det en varningssignal?

    Är det samma "misstänksamhet" mot kvinnor som inte har det?
  18. 29
    Det där med körkort undrar jag?! Varför är det en varningssignal?

    Är det samma "misstänksamhet" mot kvinnor som inte har det?
  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #30

    Nätdejting...

    ...är åtm. för mig fel ände att börja i. För mig är det mycket viktigt just med den där kemin - och finns den så kan jag ha överseende med annat, som jag kanske skulle bocka i som viktigt på en dejtingsajt. Jag tror helt enkelt inte att det GÅR att på nån slags vetenskaplig (om ens det) väg försöka hitta en partner. Det är nåt annat och f.a. MER än att man har liknande intressen och värderingar och gillar varandras utseende, som ska till.

    Att träffa Sin Tillkommande är nåt helt annat än att handla ingredienser till middaden på ICA - typ...

    Och för att ö.h.t. idas hänga på en dejtingsajt så måste man f.ö. vara åtm. halvt desperat och det är inte precis någon bra utgångspunkt för att träffa nån...
  20. 30
    Nätdejting... ...är åtm. för mig fel ände att börja i. För mig är det mycket viktigt just med den där kemin - och finns den så kan jag ha överseende med annat, som jag kanske skulle bocka i som viktigt på en dejtingsajt. Jag tror helt enkelt inte att det GÅR att på nån slags vetenskaplig (om ens det) väg försöka hitta en partner. Det är nåt annat och f.a. MER än att man har liknande intressen och värderingar och gillar varandras utseende, som ska till.

    Att träffa Sin Tillkommande är nåt helt annat än att handla ingredienser till middaden på ICA - typ...

    Och för att ö.h.t. idas hänga på en dejtingsajt så måste man f.ö. vara åtm. halvt desperat och det är inte precis någon bra utgångspunkt för att träffa nån...
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #31
    Mina varningssignaler jag reagerar på:

    Om den potentielle partnern:

    - äter medicin för psykiska besvär.. (obs! inledningsvis, om min partner sedan lång tid får problem skulle jag ställa upp och stötta för allt i världen)

    - är träningsfreak och fixerad vid sitt utseende

    - blir för full typ varje gång det är alkohol inblandat

    - skyller på tidsbrist (upprepade gånger)då han sagt att han skulle göra något (kan innefatta städning, inhandling av mat inför att han ska bjuda på middag osv.)

    - får "hjälp" nästintill dagligen av mamma/pappa att sköta vardagssysslor

    - är väldigt uppvaktande och bekräftande inledningsvis men att det klingar av snabbt....
  22. 31
    Mina varningssignaler jag reagerar på:

    Om den potentielle partnern:

    - äter medicin för psykiska besvär.. (obs! inledningsvis, om min partner sedan lång tid får problem skulle jag ställa upp och stötta för allt i världen)

    - är träningsfreak och fixerad vid sitt utseende

    - blir för full typ varje gång det är alkohol inblandat

    - skyller på tidsbrist (upprepade gånger)då han sagt att han skulle göra något (kan innefatta städning, inhandling av mat inför att han ska bjuda på middag osv.)

    - får "hjälp" nästintill dagligen av mamma/pappa att sköta vardagssysslor

    - är väldigt uppvaktande och bekräftande inledningsvis men att det klingar av snabbt....
  23. Medlem sedan
    Jan 1998
    #32

    Du menar...

    ...om jag inte heller skulle vilja vara ihop med en kvinna som inte har körkort ?

    Män som inte har körkort har enligt mina erfarenheter alltid varit mesproppar som inte fått ändan ur vagnen och ö.h.t. haft svårt att ta itu med sitt liv. Såna som JAG får åka hem till med min verktygslåda och borrmaskin och fixa saker som gått sönder, skruva upp hyllor OCH skjutsa till IKEA. Man blir som nån slags mix av moderssubstitut, hantverkare och privatchaffis i en sån relation. Inte mycket till sex blir det heller, eftersom körkortslösa män tenderar att ha svag libido (hey; han inte nån forska på detta? jag kanske är nåt på spåret? ).

    Kvinnor som inte har körkort har tenderat att vara obeslutsamma våp med en mycket traditionell syn på manliga resp. kvinnliga uppgifter. Mest är det dock körkortslösa tanter jag känner till...

    Allt utifrån mina egna fördomsfulla iakttagelser...
  24. 32
    Du menar... ...om jag inte heller skulle vilja vara ihop med en kvinna som inte har körkort ?

    Män som inte har körkort har enligt mina erfarenheter alltid varit mesproppar som inte fått ändan ur vagnen och ö.h.t. haft svårt att ta itu med sitt liv. Såna som JAG får åka hem till med min verktygslåda och borrmaskin och fixa saker som gått sönder, skruva upp hyllor OCH skjutsa till IKEA. Man blir som nån slags mix av moderssubstitut, hantverkare och privatchaffis i en sån relation. Inte mycket till sex blir det heller, eftersom körkortslösa män tenderar att ha svag libido (hey; han inte nån forska på detta? jag kanske är nåt på spåret? ).

    Kvinnor som inte har körkort har tenderat att vara obeslutsamma våp med en mycket traditionell syn på manliga resp. kvinnliga uppgifter. Mest är det dock körkortslösa tanter jag känner till...

    Allt utifrån mina egna fördomsfulla iakttagelser...
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #33

    skitsnack ärligt talat

    Jag dricker i princip inget o det är nu på senare tid som jag börjat "dricka" kanske en baileys 3-4 gånger om året...inte fan räcker jag ut några böcker om än det ena än det andra...ingen yoga heller...och kött det äter jag
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 33
    skitsnack ärligt talat Jag dricker i princip inget o det är nu på senare tid som jag börjat "dricka" kanske en baileys 3-4 gånger om året...inte fan räcker jag ut några böcker om än det ena än det andra...ingen yoga heller...och kött det äter jag
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #34
    Ett fel och fyra rätt kan man väl leva med om man gillar det man ser i övrigt. Men om du vet att ett jämställt förhållande är viktigt för dig, kan du då leva med fem fel och noll rätt - i längden?

    Den dagen den blinda förälskelsen ska övergå i djup kärlek och respekt, är det då lika roligt att SJÄLV vara familjens hushållerska, städerska, barnskötare, sjuksyster och verkställande direktör samtidigt som mannen är ute och spelar innebandy med sina polare?
  28. 34
    Ett fel och fyra rätt kan man väl leva med om man gillar det man ser i övrigt. Men om du vet att ett jämställt förhållande är viktigt för dig, kan du då leva med fem fel och noll rätt - i längden?

    Den dagen den blinda förälskelsen ska övergå i djup kärlek och respekt, är det då lika roligt att SJÄLV vara familjens hushållerska, städerska, barnskötare, sjuksyster och verkställande direktör samtidigt som mannen är ute och spelar innebandy med sina polare?
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #35
    Ha ha!! Du och jag har ingen chans med andra ord

    Jag definierar mig varken som tant, könstraditionell eller våp - men körkortslös är jag (liksom exxet som jag har barn med!!)..
  30. 35
    Ha ha!! Du och jag har ingen chans med andra ord

    Jag definierar mig varken som tant, könstraditionell eller våp - men körkortslös är jag (liksom exxet som jag har barn med!!)..
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #36
    och dito kvinnor hoppas jag du menar...
  32. 36
    och dito kvinnor hoppas jag du menar...
  33. Medlem sedan
    Feb 2008
    #37
    Ajdå... män som har barn med flera... värre då med kvinnor som har barn med flera män som de inte haft något regelrätt förhållande med tycker jag, med risk att få på tafsen... Menar inte att män inte har ansvar för pmedel, men när kvinnan väl blivit gravid, vilket kan se både pga trasiga kondomer och uteblivna utlovade ppiller, så är männen rätt maktlösa.
    Däremot så bör de männen gjort vad de kan för att ha en relation med sina barn! Annars går de bort för min del.
  34. 37
    Ajdå... män som har barn med flera... värre då med kvinnor som har barn med flera män som de inte haft något regelrätt förhållande med tycker jag, med risk att få på tafsen... Menar inte att män inte har ansvar för pmedel, men när kvinnan väl blivit gravid, vilket kan se både pga trasiga kondomer och uteblivna utlovade ppiller, så är männen rätt maktlösa.
    Däremot så bör de männen gjort vad de kan för att ha en relation med sina barn! Annars går de bort för min del.
  35. Medlem sedan
    Feb 2008
    #38
    Fullast på festen typer. De som är avvaktande och kalla mot mina barn (behöver inte vara översvallande heller, men mänskligt pratsam bara).
    De som pratar illa om allt och alla och inte har jobb och är nöjd med att inte ha det.
    De som bara vill prata sex och inte lära känna...
  36. 38
    Fullast på festen typer. De som är avvaktande och kalla mot mina barn (behöver inte vara översvallande heller, men mänskligt pratsam bara).
    De som pratar illa om allt och alla och inte har jobb och är nöjd med att inte ha det.
    De som bara vill prata sex och inte lära känna...
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #39

    En viss ironi,

    får du nog läsa in mellan raderna i Elizas inlägg, men visst ligger det en stor sanning i att dom flesta veganer är nykterister och att ett inte så ringa antal vegetarianer också är nykterister. Alkoholister är sällan veganer eller vegetarianer men det förekommer självklart det också.
    Veganism har ett starkt samband med att stå och dela ut flummiga böcker eller blommor på stan och ta tillbaka dem om man inte får ett öre av mottagaren.
  38. 39
    En viss ironi, får du nog läsa in mellan raderna i Elizas inlägg, men visst ligger det en stor sanning i att dom flesta veganer är nykterister och att ett inte så ringa antal vegetarianer också är nykterister. Alkoholister är sällan veganer eller vegetarianer men det förekommer självklart det också.
    Veganism har ett starkt samband med att stå och dela ut flummiga böcker eller blommor på stan och ta tillbaka dem om man inte får ett öre av mottagaren.
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #40

    Grrrr!

    Jag är körkortslös tant och jag anser mig inte vara ett obeslutsamt våp; jo möjligen när det gäller kärleken då, där har jag svårt att bestämma mig för stanna eller gå. Annars har jag väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och är ganska duktig på typiskt manliga sysslor, dock ej bilmek. Anledningen till att jag inte har körkort är att jag har en störning som innebär att jag känner mig instängd inuti bilar och dessutom har svårt att dra i en spak och titta bakåt samtidigt (har samma problem i kärlekslivet).
  40. 40
    Grrrr! Jag är körkortslös tant och jag anser mig inte vara ett obeslutsamt våp; jo möjligen när det gäller kärleken då, där har jag svårt att bestämma mig för stanna eller gå. Annars har jag väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och är ganska duktig på typiskt manliga sysslor, dock ej bilmek. Anledningen till att jag inte har körkort är att jag har en störning som innebär att jag känner mig instängd inuti bilar och dessutom har svårt att dra i en spak och titta bakåt samtidigt (har samma problem i kärlekslivet).
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. varningssignaler när man nätdejtar
    By mjAnonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 07:27
  2. varningssignaler
    By donatella in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 22:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar