Varningssignaler? - Sidan 3
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #41

    Jag är heterosexuell,

    så jag bryr mig inte om hur kvinnor är :-)
  2. 41
    Jag är heterosexuell, så jag bryr mig inte om hur kvinnor är :-)
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #42

    Tar ju lika mkt tid i anspråk.

    att hänga här och babbla som att hänga på en dejtingsajt och babbla. Fördelen med en dejtingsajt är ju att man förhoppningsvis får mer valuta än just bara babbel (ja det kan man ju få här också i och för sig om man ger sig in i de intressanta diskussionerna av lite djupare slag).
    Nätdejting handlar ju inte om att man, åtminstone inte för mig, håller på att maila i ett halvår och sedan träffas. Träffas man efter ngn vecka så märker man ju fort om kemin stämmer eller inte. Gör den inte det så är det ju bara att säga tack för fikan och ha ett bra liv och så tar man itu med näste man.
    Visst man kan träffa en partner genom arbetet t ex och då kan kemin vara slående från första början, men det förutsätter ju att man känner varandra ganska bra, annars är det ju ändå bara yta precis som på nätet.
    Tror det är skit samma var man träffas. Kemin kan f ö vara fantastisk från början men när passionen lagt sig finns det inget kvar.
  4. 42
    Tar ju lika mkt tid i anspråk. att hänga här och babbla som att hänga på en dejtingsajt och babbla. Fördelen med en dejtingsajt är ju att man förhoppningsvis får mer valuta än just bara babbel (ja det kan man ju få här också i och för sig om man ger sig in i de intressanta diskussionerna av lite djupare slag).
    Nätdejting handlar ju inte om att man, åtminstone inte för mig, håller på att maila i ett halvår och sedan träffas. Träffas man efter ngn vecka så märker man ju fort om kemin stämmer eller inte. Gör den inte det så är det ju bara att säga tack för fikan och ha ett bra liv och så tar man itu med näste man.
    Visst man kan träffa en partner genom arbetet t ex och då kan kemin vara slående från första början, men det förutsätter ju att man känner varandra ganska bra, annars är det ju ändå bara yta precis som på nätet.
    Tror det är skit samma var man träffas. Kemin kan f ö vara fantastisk från början men när passionen lagt sig finns det inget kvar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #43

    Haft veg vänner

    o de var ej nykterister..de drack mer än mig

    Och hon drog paralellen åt andra hållet,att nykterister var veggisar
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 43
    Haft veg vänner o de var ej nykterister..de drack mer än mig

    Och hon drog paralellen åt andra hållet,att nykterister var veggisar
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #44
    Så bokläsande är detsamma som att vara feminim?

    Eller är det ok som man att läsa Tom Clancy, Jan Guillou och MacLean?

    Men inte om man gillar Dostojevski, Dagerman eller Kihlgård.

    När det blir för mkt är en sak, men smak en helt annan.
    Eller är det ok om det blir för mkt av en typisk manlig åkomma, meka med bilen eller liknande. Men inte för mkt läsande, fel läsande. Då är det illa.

    Nån roman då och då, är 1 per månad för mkt eller gäller det 1 per halvår.

    För mig är det precis tvärt om, läsande är en avkoppling från vardagen. Precis som att se en bra film eller ta en skön promenad. Ett hem utan rikligt med litteratur är för mig ett fattigt hem. Inte fattigt i pengar men på annat, bildning, öppenhet och vishet.

    Fast alla är vi olika, kanske tur det för tänk vad hemskt tråkig världen vore om alla tyckte lika.
  8. 44
    Så bokläsande är detsamma som att vara feminim?

    Eller är det ok som man att läsa Tom Clancy, Jan Guillou och MacLean?

    Men inte om man gillar Dostojevski, Dagerman eller Kihlgård.

    När det blir för mkt är en sak, men smak en helt annan.
    Eller är det ok om det blir för mkt av en typisk manlig åkomma, meka med bilen eller liknande. Men inte för mkt läsande, fel läsande. Då är det illa.

    Nån roman då och då, är 1 per månad för mkt eller gäller det 1 per halvår.

    För mig är det precis tvärt om, läsande är en avkoppling från vardagen. Precis som att se en bra film eller ta en skön promenad. Ett hem utan rikligt med litteratur är för mig ett fattigt hem. Inte fattigt i pengar men på annat, bildning, öppenhet och vishet.

    Fast alla är vi olika, kanske tur det för tänk vad hemskt tråkig världen vore om alla tyckte lika.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #45
    Nämen nu blir jag nyfiken
    På vilket sätt menar du att det här exemplet är en varning? Varning för vad? Jag har själv en kille som starkt påminner om den här typen nämligen hehe

    "Män 40+ som fortfarande betecknar sig som "sökare", letar en ny inriktning i livet, ägnar sig intensivt åt yoga och personlig utveckling och fortfarande läser Herman Hesse med behållning"
  10. 45
    Nämen nu blir jag nyfiken
    På vilket sätt menar du att det här exemplet är en varning? Varning för vad? Jag har själv en kille som starkt påminner om den här typen nämligen hehe

    "Män 40+ som fortfarande betecknar sig som "sökare", letar en ny inriktning i livet, ägnar sig intensivt åt yoga och personlig utveckling och fortfarande läser Herman Hesse med behållning"
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #46
    Fast då faller din checklista. För tänk om kemin stämmer men inte det andra. Vad gör du då?

    Annars håller jag med om att nätdejting börjar i fel ände. Fast jag har provat lite och jag tycker att det relativt snabbt går att avgöra om det finns något som kan vara intressant hos den andre. Oftast redan före första träffen ens har diskuterat.s
  12. 46
    Fast då faller din checklista. För tänk om kemin stämmer men inte det andra. Vad gör du då?

    Annars håller jag med om att nätdejting börjar i fel ände. Fast jag har provat lite och jag tycker att det relativt snabbt går att avgöra om det finns något som kan vara intressant hos den andre. Oftast redan före första träffen ens har diskuterat.s
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #47
    Man bör ju försöka förstå djupare bakgrunden. Fredde kan ju t ex vara en prakt-kille ÄVEN om han gillar lyrik t ex
    Klart jag är, jag är DEN perfekta mannen. Kan både citera Dagerman som bygga väggar. Även om jag bröt stortån förra gången.

    Jag byggde vägg alltså

    Du kanske också är ok, trots att du inte släptes in i Kungliga Försvarsmakten

    Det är väl den där djupare förståelsen som man bör eftersträva. Och inte gå efter checklistan, för ärligt talat. Den perfekte kvinnan eller mannen finns inte.
    Förutom jag då
  14. 47
    Man bör ju försöka förstå djupare bakgrunden. Fredde kan ju t ex vara en prakt-kille ÄVEN om han gillar lyrik t ex
    Klart jag är, jag är DEN perfekta mannen. Kan både citera Dagerman som bygga väggar. Även om jag bröt stortån förra gången.

    Jag byggde vägg alltså

    Du kanske också är ok, trots att du inte släptes in i Kungliga Försvarsmakten

    Det är väl den där djupare förståelsen som man bör eftersträva. Och inte gå efter checklistan, för ärligt talat. Den perfekte kvinnan eller mannen finns inte.
    Förutom jag då
  15. MammaMia :)
    #48
    Hahahaha.... det där tänker jag ofta... om jag hittar en man så ska det banne mig vara en som gjort värnplikt! (Har ett långt förhållande bakom mig med en som inte gjort värnplikt och ärligt talat... det hade gjort honom gott att få gå i lite grönkläder!!!)
  16. 48
    Hahahaha.... det där tänker jag ofta... om jag hittar en man så ska det banne mig vara en som gjort värnplikt! (Har ett långt förhållande bakom mig med en som inte gjort värnplikt och ärligt talat... det hade gjort honom gott att få gå i lite grönkläder!!!)
  17. anonymt namn
    #49

    been there, done that

    fast det är jäkligt tröttsamt med en partner som så fort h*n har en stund över börjar läsa... oavsett tid på dygnet
  18. 49
    been there, done that fast det är jäkligt tröttsamt med en partner som så fort h*n har en stund över börjar läsa... oavsett tid på dygnet
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #50
    "En mans förhållande till sina barn" tycker jag faktiskt har oerhört lite att göra med att veta klädstorlekar eller hur dags dagis stänger. Min man vet nog inte vilken storlek vår son har eller hur lång han är, trots att det var han som var med honom på BVC sist och därmed den som fick veta längden.. Han har själv bestämt att sonen ska vara så lite som möjligt i barnomsorgen och hämtar och lämnar därför på eget bevåg kl. 9 och kl. 16, trots att sonen har rätt att vara där från 7:30 till 17:30..

    Han märker ju på morgonen om kläderna inte passar pyret, och då tar han något annat. När det finns för lite kläder som passar så inser han ju att det är dags att köpa nytt..

    Han läser på tvättrådslapparna om han ska tvätta, så det bör ju bli rätt.

    Han glömmer mängder med viktiga grejer och det kan reta mig till vansinne, men han går med sonen till skogen och de funderar tillsammans kring vilka sagoväsen och djur som kan ha varit i kojan sen sist. Han vet vad sonens kompisar heter, eftersom de pratar mycket med varandra när han hämtat sonen på dagis. De läser sagor, badar tillsammans och spelar fotboll på gräsmattan.

    Min man är genuint intresserad av sitt barn, älskar sitt barn över allt annat och vill sitt barns bästa i alla lägen. Mycket av hans tankeverksamhet ägnas åt sonens framtid, hans mående, hans förmågor, etc. Min man är en helt fantastisk pappa, men en mycket ostrukturerad och oorganiserad man.

    Visst ska man se till en mans pappaförmåga när man bedömer om han skulle kunna vara något att satsa på, men man ska nog bestämma sig för vilka delar av pappaförmågorna som är de viktiga. Jag väljer tio gånger hellre mina barns pappa som man än en man som har stenkoll på prylar och tider men inte har knutit an känslomässigt (därmed inte sagt att de utesluter varandra.).
  20. 50
    "En mans förhållande till sina barn" tycker jag faktiskt har oerhört lite att göra med att veta klädstorlekar eller hur dags dagis stänger. Min man vet nog inte vilken storlek vår son har eller hur lång han är, trots att det var han som var med honom på BVC sist och därmed den som fick veta längden.. Han har själv bestämt att sonen ska vara så lite som möjligt i barnomsorgen och hämtar och lämnar därför på eget bevåg kl. 9 och kl. 16, trots att sonen har rätt att vara där från 7:30 till 17:30..

    Han märker ju på morgonen om kläderna inte passar pyret, och då tar han något annat. När det finns för lite kläder som passar så inser han ju att det är dags att köpa nytt..

    Han läser på tvättrådslapparna om han ska tvätta, så det bör ju bli rätt.

    Han glömmer mängder med viktiga grejer och det kan reta mig till vansinne, men han går med sonen till skogen och de funderar tillsammans kring vilka sagoväsen och djur som kan ha varit i kojan sen sist. Han vet vad sonens kompisar heter, eftersom de pratar mycket med varandra när han hämtat sonen på dagis. De läser sagor, badar tillsammans och spelar fotboll på gräsmattan.

    Min man är genuint intresserad av sitt barn, älskar sitt barn över allt annat och vill sitt barns bästa i alla lägen. Mycket av hans tankeverksamhet ägnas åt sonens framtid, hans mående, hans förmågor, etc. Min man är en helt fantastisk pappa, men en mycket ostrukturerad och oorganiserad man.

    Visst ska man se till en mans pappaförmåga när man bedömer om han skulle kunna vara något att satsa på, men man ska nog bestämma sig för vilka delar av pappaförmågorna som är de viktiga. Jag väljer tio gånger hellre mina barns pappa som man än en man som har stenkoll på prylar och tider men inte har knutit an känslomässigt (därmed inte sagt att de utesluter varandra.).
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #51
    Killar/tjejer som inte håller det de lovar eller kommer överens om.
    Som försvinner ibland utan förklaring.
    Som blir alltför glada så fort spriten nämns....
  22. 51
    Killar/tjejer som inte håller det de lovar eller kommer överens om.
    Som försvinner ibland utan förklaring.
    Som blir alltför glada så fort spriten nämns....
  23. Medlem sedan
    Jan 1998
    #52

    Ja och som...

    ...den där jag försökte ha en relation med, i början av detta året, som inte gjorde nåt annat än plöjde Barthes, Derrida och Chomsky på fritiden. Så jag var inte så förvånad över det svar jag fick när han en gång, efter en herdestund, låg tyst och jag frågade honom vad han tänkte på. Och då sa han namnet på en jättepretentiös och obegriplig fransk filosof som jag inte vill nämna här (eftersom den där grabben är ungefär den ende i Sverige som läser honom...). Är det man vll höra? Inte jag...

    Fredde, det är HELT OK att läsa Dostojevskij, ta inte åt dig så förfärligt. Men du kanske har några andra intressen också? Men jag jobbar med folk som läser sånt professionellt och jag lovar, det finns vissa gränser. De har lixom snöat in på Skönlitteratur. Supernördar som i somliga fall dessutom förlorat förmågan att ge sig hän utan bara analyserar teeoretiskt. Guillou? Tja han skriver som en kratta men att ALDRIG ha läst Guillou är väl också en form av o-bildning.
  24. 52
    Ja och som... ...den där jag försökte ha en relation med, i början av detta året, som inte gjorde nåt annat än plöjde Barthes, Derrida och Chomsky på fritiden. Så jag var inte så förvånad över det svar jag fick när han en gång, efter en herdestund, låg tyst och jag frågade honom vad han tänkte på. Och då sa han namnet på en jättepretentiös och obegriplig fransk filosof som jag inte vill nämna här (eftersom den där grabben är ungefär den ende i Sverige som läser honom...). Är det man vll höra? Inte jag...

    Fredde, det är HELT OK att läsa Dostojevskij, ta inte åt dig så förfärligt. Men du kanske har några andra intressen också? Men jag jobbar med folk som läser sånt professionellt och jag lovar, det finns vissa gränser. De har lixom snöat in på Skönlitteratur. Supernördar som i somliga fall dessutom förlorat förmågan att ge sig hän utan bara analyserar teeoretiskt. Guillou? Tja han skriver som en kratta men att ALDRIG ha läst Guillou är väl också en form av o-bildning.
  25. Medlem sedan
    Jan 1998
    #53

    Jamen...

    ...då har du också dispens - precis som Sportbil har fått värnpliksdispens av mig...;D
  26. 53
    Jamen... ...då har du också dispens - precis som Sportbil har fått värnpliksdispens av mig...;D
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #54
    Men frangi? detta kan man vända med? Många kvinnor som har barn med flera fäder? Sex vill de ha direkt? Dricker? Det är skitsvårt. Många singlar är "vild och skild"? Men såklart inte alla. Det tror jag iaf.
  28. 54
    Men frangi? detta kan man vända med? Många kvinnor som har barn med flera fäder? Sex vill de ha direkt? Dricker? Det är skitsvårt. Många singlar är "vild och skild"? Men såklart inte alla. Det tror jag iaf.
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #55
    Generaliseringar? Varför inte partners? Varför bara män? Jag skulle vara orolig om alkohol då jag har testat att bo ihop med en alkoholist. Inte en lek direkt!
  30. 55
    Generaliseringar? Varför inte partners? Varför bara män? Jag skulle vara orolig om alkohol då jag har testat att bo ihop med en alkoholist. Inte en lek direkt!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #56
    Haha. Kul. Träningsnarkomaner skulle jag akta mig för då jag har svårt att ta mig i kragen med träning. Men lite träning skulle jag gärna bli medsläpad på. Jag skulle också gärna slippa veganer. Inte för att de har fel men alltid få laga två maträtter?
  32. 56
    Haha. Kul. Träningsnarkomaner skulle jag akta mig för då jag har svårt att ta mig i kragen med träning. Men lite träning skulle jag gärna bli medsläpad på. Jag skulle också gärna slippa veganer. Inte för att de har fel men alltid få laga två maträtter?
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #57
    Jag vill gärna ha en flickvän som kan köpa en sådan jacka till mig i julklapp:-)
  34. 57
    Jag vill gärna ha en flickvän som kan köpa en sådan jacka till mig i julklapp:-)
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #58
    Vi kanske ska ha en vända där vi diskuterar varningssignaler på värdelösa kvinnor? Fast svaren blir nästan, likadana Men Eliza hittar nog några kryddiga svar på våp och fjantiga kvinnor också
  36. 58
    Vi kanske ska ha en vända där vi diskuterar varningssignaler på värdelösa kvinnor? Fast svaren blir nästan, likadana Men Eliza hittar nog några kryddiga svar på våp och fjantiga kvinnor också
  37. Medlem sedan
    Oct 2008
    #59
    Män som har barn med flera kvinnor som de INTE haft förhållanden med, det är lite "ho ho! Varning", tycker du inte? Och det verkar vara många här som vill diskutera värdelösa kvinnor...
  38. 59
    Män som har barn med flera kvinnor som de INTE haft förhållanden med, det är lite "ho ho! Varning", tycker du inte? Och det verkar vara många här som vill diskutera värdelösa kvinnor...
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #60
    Nu har jag hittat en massa bättre saker till listan.

    Hon ska inte:
    Ha tantiga stora trosor
    inte dricka alkohol (hon ska däremot ha körkort för att skjutsa mig när jag är onykter)
    Ha barn, och då av medicinska skäl
    ha problem med leder eller knän
    vara vegetarian
    vara en novis i köket
    vara oskuld (hon ska ha haft massor av partners mao erfaren)
    vara fattig utan väldigt rik och ge mig pengar hela tiden.
    vara rökare
    vara kass bilförare
    ha kösnsjukdomar. (även fast hon varit aktiv så ska hon ha skyddat sig såklart)

    Jag vet en korkad lista. Ironiserade massor:-)
  40. 60
    Nu har jag hittat en massa bättre saker till listan.

    Hon ska inte:
    Ha tantiga stora trosor
    inte dricka alkohol (hon ska däremot ha körkort för att skjutsa mig när jag är onykter)
    Ha barn, och då av medicinska skäl
    ha problem med leder eller knän
    vara vegetarian
    vara en novis i köket
    vara oskuld (hon ska ha haft massor av partners mao erfaren)
    vara fattig utan väldigt rik och ge mig pengar hela tiden.
    vara rökare
    vara kass bilförare
    ha kösnsjukdomar. (även fast hon varit aktiv så ska hon ha skyddat sig såklart)

    Jag vet en korkad lista. Ironiserade massor:-)
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande trådar

  1. varningssignaler när man nätdejtar
    By mjAnonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 07:27
  2. varningssignaler
    By donatella in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 22:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar