Varningssignaler? - Sidan 5
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #81
    Och jag tycker att det är roligt när man kan få skriva med humor och ta ut svängarna lite och inte alltid vara så allvarligt korrekt!
  2. 81
    Och jag tycker att det är roligt när man kan få skriva med humor och ta ut svängarna lite och inte alltid vara så allvarligt korrekt!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #82
    Calm down? Om jag blir lugnare somnar jag, lite väl tidigt för det
  4. 82
    Calm down? Om jag blir lugnare somnar jag, lite väl tidigt för det
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #83
    Utan att här värdera Eliza på något sätt håller jag med dig om körkortslöshet, vegetarianism, skönlitteratur och pacifism.
    Själv har jag körkort, äter kött och har gjort lumpen, men skulle absolut bli nyfiken på folk som aktivt gjort andra val än jag i de fallen.
    It´s nice to be important,
    but it´s more important to be nice.
  6. 83
    Utan att här värdera Eliza på något sätt håller jag med dig om körkortslöshet, vegetarianism, skönlitteratur och pacifism.
    Själv har jag körkort, äter kött och har gjort lumpen, men skulle absolut bli nyfiken på folk som aktivt gjort andra val än jag i de fallen.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #84

    Pacifister...

    ...har jag nu inget emot, borde väl ha preciserats med att jag menar dem som pliktverket inte ville ha. Jodå, jag har försökt ha relationer med några såna - var t.o.m. gift med en - och såhär i efterhand fattar jag mycket väl varför plikverket nobbade dem...
  8. 84
    Pacifister... ...har jag nu inget emot, borde väl ha preciserats med att jag menar dem som pliktverket inte ville ha. Jodå, jag har försökt ha relationer med några såna - var t.o.m. gift med en - och såhär i efterhand fattar jag mycket väl varför plikverket nobbade dem...
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #85
    Jag tror inte du har något emot pacifister och jag tror inte du bockar av eventuella känslor mot en checkinglista.
    Jag tror du hittat gemensamma nämnare bland män du blivit besviken på. Och den listan är väldigt kul att läsa.
    Undrar hur min lista skulle se ut. Kanske så här:
    Kvinnor som...
    ..röstar borgerligt,
    ...tror på reinkarnation,
    ...MÅSTE sminka sig varje morgon,
    ...inte kan tänka sig att sova i tält,
    ...säger "ja, se karlar",
    är nog inget för mig.
    It´s nice to be important,
    but it´s more important to be nice.
  10. 85
    Jag tror inte du har något emot pacifister och jag tror inte du bockar av eventuella känslor mot en checkinglista.
    Jag tror du hittat gemensamma nämnare bland män du blivit besviken på. Och den listan är väldigt kul att läsa.
    Undrar hur min lista skulle se ut. Kanske så här:
    Kvinnor som...
    ..röstar borgerligt,
    ...tror på reinkarnation,
    ...MÅSTE sminka sig varje morgon,
    ...inte kan tänka sig att sova i tält,
    ...säger "ja, se karlar",
    är nog inget för mig.
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #86

    Ha ha...

    ...jag precis så skulle min lista se ut, om jag var man!

    Innan jag träffade mit ex hade jag en "lista" där det viktigaste var att Min Tillkommande inte skulle snusa, inte säga "morsan och farsan" samt hålla sig i god fysisk trim - och mitt ex var redan när jag träffade honom en storsnusare, sa "morsan och farsan och tränade aldrig...
  12. 86
    Ha ha... ...jag precis så skulle min lista se ut, om jag var man!

    Innan jag träffade mit ex hade jag en "lista" där det viktigaste var att Min Tillkommande inte skulle snusa, inte säga "morsan och farsan" samt hålla sig i god fysisk trim - och mitt ex var redan när jag träffade honom en storsnusare, sa "morsan och farsan och tränade aldrig...
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #87
    Det där var en kul lista, jag passar in på några av raderna
  14. 87
    Det där var en kul lista, jag passar in på några av raderna
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #88
    Det där med trosorna håller jag med om
  16. 88
    Det där med trosorna håller jag med om
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #89
    Och själv tyckte jag annat var vanligt bland många män, men skulle också reagera på att dricka båda dagarna..
  18. 89
    Och själv tyckte jag annat var vanligt bland många män, men skulle också reagera på att dricka båda dagarna..
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #90
    En man som inte läser skulle jag tycka var oändligt mer avskräckande än en som läser "för mycket". Smaken är som rôven klôven...
  20. 90
    En man som inte läser skulle jag tycka var oändligt mer avskräckande än en som läser "för mycket". Smaken är som rôven klôven...
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #91
    Att gilla att läsa, fack- eller skönlitteratur, behöver väl på intet sätt betyda att man har svårare att leva ut känslor i verkliga livet?! Nästan tvärtom skulle jag säga, då är man bekant med vad känslor är och hur de kan te sig. Det finns massor med folk som är så begränsade att de bara gör skillnad på skönt och inte skönt, bra och inte bra osv, och många av dem har inte läst en bok. En sån karl skulle jag inte vilja ha om det så var sista karln på jorden.
  22. 91
    Att gilla att läsa, fack- eller skönlitteratur, behöver väl på intet sätt betyda att man har svårare att leva ut känslor i verkliga livet?! Nästan tvärtom skulle jag säga, då är man bekant med vad känslor är och hur de kan te sig. Det finns massor med folk som är så begränsade att de bara gör skillnad på skönt och inte skönt, bra och inte bra osv, och många av dem har inte läst en bok. En sån karl skulle jag inte vilja ha om det så var sista karln på jorden.
  23. Medlem sedan
    Feb 2008
    #92
    Bästa råden so far...
  24. 92
    Bästa råden so far...
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #93
    Så kan man ju också förklara bort saker och ting. Har du ingen humor, liksom, istället för att stå för det man säger.
  26. 93
    Så kan man ju också förklara bort saker och ting. Har du ingen humor, liksom, istället för att stå för det man säger.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #94
    Och jag är ändå upptagen
  28. 94
    Och jag är ändå upptagen
  29. Medlem sedan
    Oct 2008
    #95
    Jag invänder inte emot dig, jag bara tycker att Elizas inlägg är roliga att läsa för hon håller sig inte till att vara torrt seriös.
  30. 95
    Jag invänder inte emot dig, jag bara tycker att Elizas inlägg är roliga att läsa för hon håller sig inte till att vara torrt seriös.
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande trådar

  1. varningssignaler när man nätdejtar
    By mjAnonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 07:27
  2. varningssignaler
    By donatella in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 22:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar