Sväljer luft.
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Sväljer luft.

    Min gosse är 4 v . Han drar i sig otroliga mängder luft vid amning. Varför? Känns som att han har rätt tag. Mina andra barn gjorde aldrig såhär. Måste rapa honom jätteofta. Pruttar även som värsta maskinen.
    Tips,snälla!!!!!!!!!!
    pella
  2. 1
    Sväljer luft. Min gosse är 4 v . Han drar i sig otroliga mängder luft vid amning. Varför? Känns som att han har rätt tag. Mina andra barn gjorde aldrig såhär. Måste rapa honom jätteofta. Pruttar även som värsta maskinen.
    Tips,snälla!!!!!!!!!!
  3. Anonym
    #2
    Jag tänker att han kanske kommer för långt från tutten, så att han måste ta nya grepp ofta, och på så sätt får i sej onödigt mkt luft? Kanske hjälper att försöka få honom att ta ett stadigt grepp från början?
    Kram
  4. 2
    Jag tänker att han kanske kommer för långt från tutten, så att han måste ta nya grepp ofta, och på så sätt får i sej onödigt mkt luft? Kanske hjälper att försöka få honom att ta ett stadigt grepp från början?
    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Vi hade samma problem och jag testade att hålla bäbisen mer upprätt när han åt. Nästan sittande i mitt knä,man kan lägga en kudde i knät om bäbin inte når upp. Jag tycker att det hjälpte lite. Jag fick också avbryta amningen och rapa emellanåt. Nu är min min bäbi 7 veckor och problemet är borta så du kan säkert också hoppas på att det går över av sig själv.
  6. 3
    Vi hade samma problem och jag testade att hålla bäbisen mer upprätt när han åt. Nästan sittande i mitt knä,man kan lägga en kudde i knät om bäbin inte når upp. Jag tycker att det hjälpte lite. Jag fick också avbryta amningen och rapa emellanåt. Nu är min min bäbi 7 veckor och problemet är borta så du kan säkert också hoppas på att det går över av sig själv.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Tack för det tipset. Ska testa mer upprätt läge vid nästa amning.
  8. 4
    Tack för det tipset. Ska testa mer upprätt läge vid nästa amning.

Liknande trådar

  1. Om bebis sväljer mycket luft...
    By Alven in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 10:40
  2. han sväljer så mycket luft!
    By gräddnos in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 15:39
  3. Lillan sväljer så mkt luft
    By Kajsa med Elsa 4 veckor in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 14:12
  4. luft-luft-värmepump
    By kmcb in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 20:36
  5. Sväljer mängder av luft!
    By Anna m M & S05 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 14:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar