Knölar i bröst vid amning
Bebissnack
  1. Mamma+ bebis 2 mån
    #1

    Knölar i bröst vid amning

    Jag vet att det kan bli lite knölar i brösten vid amning, men hur pass stora och/eller hur länge på samma ställe?
    Jag har en knöl i vänster bröst som varit på samma plats i ca 3 veckor. Kände mig orolig och ska nu få den kollad.
    Skulle dock vilja veta hur andra haft det med knölar vid amning!
  2. 1
    Knölar i bröst vid amning Jag vet att det kan bli lite knölar i brösten vid amning, men hur pass stora och/eller hur länge på samma ställe?
    Jag har en knöl i vänster bröst som varit på samma plats i ca 3 veckor. Kände mig orolig och ska nu få den kollad.
    Skulle dock vilja veta hur andra haft det med knölar vid amning!
  3. Anonym
    #2
    Jag har en knöl som är 3 cm lång och ca 1 cm bred, som jag har fått under amning. Det är troligtvis en knöl som kommit till pga amningen. Den är kollad och har inte förändrat sig under de åren jag har haft den.

    Vad bra att du ska kolla den!
  4. 2
    Jag har en knöl som är 3 cm lång och ca 1 cm bred, som jag har fått under amning. Det är troligtvis en knöl som kommit till pga amningen. Den är kollad och har inte förändrat sig under de åren jag har haft den.

    Vad bra att du ska kolla den!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jag har fått en knöl i bröstet under amningen av Matteo, c:a 2x3 cm. Har varit hos husläkaren som remitterade mig vidare, och sen fått den kollad vidare. Skönt att få den kollad, och knölar i bröstet bör ju alltid kollas upp - hellre en gång för mycket än för lite..
    Som en bonus fick jag också massor med uppmuntran i min långtidsamning, eftersom det ju minskar bröstcancerrisken.
  6. 3
    Jag har fått en knöl i bröstet under amningen av Matteo, c:a 2x3 cm. Har varit hos husläkaren som remitterade mig vidare, och sen fått den kollad vidare. Skönt att få den kollad, och knölar i bröstet bör ju alltid kollas upp - hellre en gång för mycket än för lite..
    Som en bonus fick jag också massor med uppmuntran i min långtidsamning, eftersom det ju minskar bröstcancerrisken.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    jag fick en knöl när jag ammade min son, en mjölkstockningsknöl som blev kvar. jag hade den i flera månader, kanske ett år tom. men nu är den borta. jag kollade upp den på vårdcentralen för jag blev orolig men det var ofarligt,.
  8. 4
    jag fick en knöl när jag ammade min son, en mjölkstockningsknöl som blev kvar. jag hade den i flera månader, kanske ett år tom. men nu är den borta. jag kollade upp den på vårdcentralen för jag blev orolig men det var ofarligt,.

Liknande trådar

  1. Amning/Bröst Problem
    By ameliarun in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 05:42
  2. Knölar mellan bröst och armhåla...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 12:25
  3. bröst o amning
    By toktroll in forum Kroppsideal
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 08:51
  4. Amning och bröst
    By Mmmmmm in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 20:41
  5. Ett bröst per amning?
    By Freja med Alma 060730 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 06:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar