resa till värmen
Bebiskläder
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    resa till värmen

    Vi ska resa om en månad till Grand Cannaria! Hur lätt klädd ska min 4 mån dotter vara?
  2. 1
    resa till värmen Vi ska resa om en månad till Grand Cannaria! Hur lätt klädd ska min 4 mån dotter vara?
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2

    Åh så härligt!

    Ta med tunna mjuka bomullsplagg med långa ärmar och ben (skyddar mot solen). Glöm inte solhatten! Sen hade jag haft med någon sweatshirtkofta eller tunn fleecejacka, strumpor o skor, och ev en tunn bomullsmössa till kvällen.

    Vi var på Tenerife i februari för två år sedan och då var vår dotter ca 4-5 mån. Det är ju behagligt varmt dagtid, men faktiskt lite svalt på kvällskvisten. Inte kallt, men lite svalt. Vädret kan ju ibland vara lite nyckfyllt på Kanarieöarna.


    Gud så härligt med sooool! Trevlig resa!
  4. 2
    Åh så härligt! Ta med tunna mjuka bomullsplagg med långa ärmar och ben (skyddar mot solen). Glöm inte solhatten! Sen hade jag haft med någon sweatshirtkofta eller tunn fleecejacka, strumpor o skor, och ev en tunn bomullsmössa till kvällen.

    Vi var på Tenerife i februari för två år sedan och då var vår dotter ca 4-5 mån. Det är ju behagligt varmt dagtid, men faktiskt lite svalt på kvällskvisten. Inte kallt, men lite svalt. Vädret kan ju ibland vara lite nyckfyllt på Kanarieöarna.


    Gud så härligt med sooool! Trevlig resa!
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Hej!
    Vi var på Tenerife i Januari med vår dotter som då var 9 månader.
    Hon hade kortärmad klänning och trosa på dagarna, på kvällarna hade hon leggins, en lite tjockare tröja och strumpor, och en gosig filt såklart.

    Jag tror inte du behöver bylta på henne massa långbyxor och långärmat på dagarna om det är varmt, hon kommer ju vara i skuggan hela tiden ändå. Man glöm inte en solhatt, ifall du måste ta ut henne i solen.

    Ha en trevlig resa!
  6. 3
    Hej!
    Vi var på Tenerife i Januari med vår dotter som då var 9 månader.
    Hon hade kortärmad klänning och trosa på dagarna, på kvällarna hade hon leggins, en lite tjockare tröja och strumpor, och en gosig filt såklart.

    Jag tror inte du behöver bylta på henne massa långbyxor och långärmat på dagarna om det är varmt, hon kommer ju vara i skuggan hela tiden ändå. Man glöm inte en solhatt, ifall du måste ta ut henne i solen.

    Ha en trevlig resa!

Liknande trådar

  1. Resa till värmen
    By snuttsnutt in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 21:17
  2. Resa till sol/värmen i januari??
    By evwa in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 12:06
  3. resa med barn-värmen
    By diana1981 in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 09:53
  4. Resa med 2-3 mån bebis till värmen?
    By Eva76 in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 07:24
  5. Resa i vinter, till värmen.
    By Kulan in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 18:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar