Låtar
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Låtar

    Jag har fortfarande inte kommit på några bra låtar till dopet! Frågar lite desperat här om ni har några tips, gärna låtar som kan framföras med gitarr och sång. Kram!
  2. 1
    Låtar Jag har fortfarande inte kommit på några bra låtar till dopet! Frågar lite desperat här om ni har några tips, gärna låtar som kan framföras med gitarr och sång. Kram!
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    Tipsar om...

    samma som jag alltid tipsar om: Bob Dylans "Forever Young", tror inte att det finns en vackrare text någonstans!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  4. 2
    Tipsar om... samma som jag alltid tipsar om: Bob Dylans "Forever Young", tror inte att det finns en vackrare text någonstans!
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    På Z:s och W:s dop

    hade vi solosång med gitarr. Gemensam låt för dem båda barnen är "Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco. Världens finaste text. Tror att våra solosångare tog bort sista versen. Kolla youtube!

    Vår äldsta (Theodor) sons dop var ett bröllop också, så hans låt blev vår också.

    På Zackarias dop hade vi även en till solosång, "Handens fem fingrar" med Lisa Nilsson. Tyvärr inte vald av oss, utan av solosångaren.

    Men lyssna på Mauro Scoccos låt en gång....perfekt! Sen skulle vi även ha haft en till låt till Winston, men dopets solosångare var för nervös och ville bara ha en. Den heter "I´m already there" med Lonestar. Till den har jag dansat många tryckare med våra barn.
  6. 3
    På Z:s och W:s dop hade vi solosång med gitarr. Gemensam låt för dem båda barnen är "Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco. Världens finaste text. Tror att våra solosångare tog bort sista versen. Kolla youtube!

    Vår äldsta (Theodor) sons dop var ett bröllop också, så hans låt blev vår också.

    På Zackarias dop hade vi även en till solosång, "Handens fem fingrar" med Lisa Nilsson. Tyvärr inte vald av oss, utan av solosångaren.

    Men lyssna på Mauro Scoccos låt en gång....perfekt! Sen skulle vi även ha haft en till låt till Winston, men dopets solosångare var för nervös och ville bara ha en. Den heter "I´m already there" med Lonestar. Till den har jag dansat många tryckare med våra barn.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Lonestars låt

    är lite mycket kärlekssång också, så den går nog bort om man inte har en speciell relation till låten (som vi har).

    Lycka till!
  8. 4
    Lonestars låt är lite mycket kärlekssång också, så den går nog bort om man inte har en speciell relation till låten (som vi har).

    Lycka till!
  9. anonymt namn
    #5
    "Älskade barn" och "Du vet väl om att du är värdefull" är fina dopsånger Kolla på dopguiden.se där finns både psalmer och andra fina förslag på dopsånger, de flesta låtar kan man även lyssna på!

    Lycka till!
  10. 5
    "Älskade barn" och "Du vet väl om att du är värdefull" är fina dopsånger Kolla på dopguiden.se där finns både psalmer och andra fina förslag på dopsånger, de flesta låtar kan man även lyssna på!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Upp-låtar!
    By -Milou- in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 15:49
  2. Dop låtar!!
    By Jollanta in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 07:03
  3. Bra låtar
    By ankieb in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:54
  4. Låtar
    By happy83 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 11:20
  5. Tre låtar..
    By JmedNochM in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 09:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar