Ringa?
Kärlek & relationer
  1. MinVärld
    #1

    Ringa?

    Suck. Han ringer inte. Jag blir sur. Vi sågs härom kvällen. Sov ihop. Känner varandra sen länge eg. Jag vill ringa. Kanske. Och isåfall fråga varför han inte hör av sig. Vet inte, är det barnsligt? Men vi har setts lite under en period nu och jag upplever att det är jag som tar kontakten. Mmm, okej, man kan säga att jag borde fatta vinken då. Jaa, men jag vet inte. Om det är ngt annat också. Situationen är iofs mycket komplexare, med all historia etc mellan oss. Förstår att det är lite destruktivt att ringa och anklaga honom. Men det är så jag känner. Jag tycker han har ett ansvar i att förklara sig. Eller .. Några råd till mig?
  2. 1
    Ringa? Suck. Han ringer inte. Jag blir sur. Vi sågs härom kvällen. Sov ihop. Känner varandra sen länge eg. Jag vill ringa. Kanske. Och isåfall fråga varför han inte hör av sig. Vet inte, är det barnsligt? Men vi har setts lite under en period nu och jag upplever att det är jag som tar kontakten. Mmm, okej, man kan säga att jag borde fatta vinken då. Jaa, men jag vet inte. Om det är ngt annat också. Situationen är iofs mycket komplexare, med all historia etc mellan oss. Förstår att det är lite destruktivt att ringa och anklaga honom. Men det är så jag känner. Jag tycker han har ett ansvar i att förklara sig. Eller .. Några råd till mig?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Jag skulle avvakta och se. Vad han gör eller inte gör bör vara svaret på din undran.
  4. 2
    Jag skulle avvakta och se. Vad han gör eller inte gör bör vara svaret på din undran.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Jag tycker alltid att man ska göra det man vill göra, för det är sånt slöseri med tid och slöseri på energi att sitta och vänta på att någon annan ska göra nåt.

    Om du vill ringa - Ring!
  6. 3
    Jag tycker alltid att man ska göra det man vill göra, för det är sånt slöseri med tid och slöseri på energi att sitta och vänta på att någon annan ska göra nåt.

    Om du vill ringa - Ring!
  7. MinV%u00E4rld
    #4
    Ja, tack.
    Jo, det är ju ingen 24/42-timmars-regel jag gör anspråk på eller så. Jag håller med MaWe om tid, slöseri med tid, man ska göra det man vill.

    Det jag tänker på är väl, att om jag ringer, så är mitt budskap typ "du är dum". Ja, jag är förbannad på att Han inte hör av sig. Och om han inte vill ha mer tillsammans med mig, eller har annan anledning till att inte träffas, så tycker jag starkt att han har skyldighet att berätta det för mig. Vi har känt varandra länge.
  8. 4
    Ja, tack.
    Jo, det är ju ingen 24/42-timmars-regel jag gör anspråk på eller så. Jag håller med MaWe om tid, slöseri med tid, man ska göra det man vill.

    Det jag tänker på är väl, att om jag ringer, så är mitt budskap typ "du är dum". Ja, jag är förbannad på att Han inte hör av sig. Och om han inte vill ha mer tillsammans med mig, eller har annan anledning till att inte träffas, så tycker jag starkt att han har skyldighet att berätta det för mig. Vi har känt varandra länge.
  9. MinV%u00E4rld
    #5
    Ja, tack.
    Jo, det är ju ingen 24/42-timmars-regel jag gör anspråk på eller så. Jag håller med MaWe om tid, slöseri med tid, man ska göra det man vill.

    Det jag tänker på är väl, att om jag ringer, så är mitt budskap typ "du är dum". Ja, jag är förbannad på att Han inte hör av sig. Och om han inte vill ha mer tillsammans med mig, eller har annan anledning till att inte träffas, så tycker jag starkt att han har skyldighet att berätta det för mig. Vi har känt varandra länge.
  10. 5
    Ja, tack.
    Jo, det är ju ingen 24/42-timmars-regel jag gör anspråk på eller så. Jag håller med MaWe om tid, slöseri med tid, man ska göra det man vill.

    Det jag tänker på är väl, att om jag ringer, så är mitt budskap typ "du är dum". Ja, jag är förbannad på att Han inte hör av sig. Och om han inte vill ha mer tillsammans med mig, eller har annan anledning till att inte träffas, så tycker jag starkt att han har skyldighet att berätta det för mig. Vi har känt varandra länge.
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Men tänk såhär:
    Du vill veta.
    Han bryr sig kanske inte.
    Hur ska du DÅ kunna få veta?

    Och ditt buskap (vilket det än är) är ju upp till honom att tolka. Är han positiv till dig tolkar han det poistivt... och vice versa.
  12. 6
    Men tänk såhär:
    Du vill veta.
    Han bryr sig kanske inte.
    Hur ska du DÅ kunna få veta?

    Och ditt buskap (vilket det än är) är ju upp till honom att tolka. Är han positiv till dig tolkar han det poistivt... och vice versa.
  13. MinVärld
    #7
    Ja, jo. Jag ska ringa, när läggningen är klar.
    Jag känner mig som en barnunge. Dumma han!
    Kände av en distans när vi sågs, och jag vill inte det.
    F-n, jag vill ha honom
  14. 7
    Ja, jo. Jag ska ringa, när läggningen är klar.
    Jag känner mig som en barnunge. Dumma han!
    Kände av en distans när vi sågs, och jag vill inte det.
    F-n, jag vill ha honom
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Go for him, then!
    Lycka till!
  16. 8
    Go for him, then!
    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Ring INTE! Det är mitt råd. Han behöver känna efter, få andrum och tankeutrymme, han behöver längta. Det finns inget som hindrar en man att söka upp sin kvinna om han anser sig behöva henne
  18. 9
    Ring INTE! Det är mitt råd. Han behöver känna efter, få andrum och tankeutrymme, han behöver längta. Det finns inget som hindrar en man att söka upp sin kvinna om han anser sig behöva henne
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    "Skyldighet att berätta det för mig" låter som att du ställer upp kraven.

    Tänk på att man kan säga vad det är man vill genom andra metoder än att uttrycka det med ord i ett telefonsamtal. Kärlek är vad man GÖR. Gör han inte kärlek, så är det inte kärlek.

    Och kärlek frodas inte i en miljö av krav och "skyldigheter".

    Slappna av och se vart vägen tar er. Dina chanser är större om du tar ett steg bakåt och ger kärleken sina egna förutsättningar.
  20. 10
    "Skyldighet att berätta det för mig" låter som att du ställer upp kraven.

    Tänk på att man kan säga vad det är man vill genom andra metoder än att uttrycka det med ord i ett telefonsamtal. Kärlek är vad man GÖR. Gör han inte kärlek, så är det inte kärlek.

    Och kärlek frodas inte i en miljö av krav och "skyldigheter".

    Slappna av och se vart vägen tar er. Dina chanser är större om du tar ett steg bakåt och ger kärleken sina egna förutsättningar.
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11
    Han, han, han?
    Men HON då?
    Ska hon stå tillbaka med SINA behov bara för att MANNEN har sina?
  22. 11
    Han, han, han?
    Men HON då?
    Ska hon stå tillbaka med SINA behov bara för att MANNEN har sina?
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Ska man tvinga sina behov på den andra...?
  24. 12
    Ska man tvinga sina behov på den andra...?
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Alltså, jag ser kärleken som en öppen famn. Inte som händer som klänger sig efter en kram.
  26. 13
    Alltså, jag ser kärleken som en öppen famn. Inte som händer som klänger sig efter en kram.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Jag håller med MaWe! Det är ju två (!!!) parter inblandade i leken, och då måste man ta hänsyn till vad den andre också vill och inte bara tänka på sig själv och sina egna behov.
    Ring honom alltså för att få klarhet i saken, annars kommer du alltid att få leva i ovisshet........
  28. 14
    Jag håller med MaWe! Det är ju två (!!!) parter inblandade i leken, och då måste man ta hänsyn till vad den andre också vill och inte bara tänka på sig själv och sina egna behov.
    Ring honom alltså för att få klarhet i saken, annars kommer du alltid att få leva i ovisshet........
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #15

    klart du ska ringa!

    Om du känner för det. Men att vara arg över att han inte har ringt - kanske ska du fundera över om du har fog att vara arg - har han lovat? Vad är det som säger att han skulle ha ringt?

    Jag tycker det är larvigt att vänta och spela spel om man vill ringa någon. Samtidigt måste en relation alltid ha en viss ömsesidighet - man ringer inte 7 ggr samma dag om den andra inte ringer lika mycket. Man måste förstå den andra personens signaler är samtalet uppskattat eller ej.

    Att han inte har ringt kan vara ett tecken på att han behöver tid eller att han har tröttnat. Det kan också vara ett tecken på att han tycker ni känner varandra så väl att han inte ska behöva ringa hela tiden.

    kram Erika
    Ha det gott!
  30. 15
    klart du ska ringa! Om du känner för det. Men att vara arg över att han inte har ringt - kanske ska du fundera över om du har fog att vara arg - har han lovat? Vad är det som säger att han skulle ha ringt?

    Jag tycker det är larvigt att vänta och spela spel om man vill ringa någon. Samtidigt måste en relation alltid ha en viss ömsesidighet - man ringer inte 7 ggr samma dag om den andra inte ringer lika mycket. Man måste förstå den andra personens signaler är samtalet uppskattat eller ej.

    Att han inte har ringt kan vara ett tecken på att han behöver tid eller att han har tröttnat. Det kan också vara ett tecken på att han tycker ni känner varandra så väl att han inte ska behöva ringa hela tiden.

    kram Erika
  31. Medlem sedan
    Jan 2009
    #16

    jag håller med dig!

    Varför hålla på och spela larviga spel. Ni är väl vuxna?
    Ha det gott!
  32. 16
    jag håller med dig! Varför hålla på och spela larviga spel. Ni är väl vuxna?
  33. Medlem sedan
    Jan 2009
    #17

    fast om båda tänker så

    då kan ingen ringa. Eftersom den som ringer tvingar sina behov på den andra. Eller gäller det bara kvinnor?
    Ha det gott!
  34. 17
    fast om båda tänker så då kan ingen ringa. Eftersom den som ringer tvingar sina behov på den andra. Eller gäller det bara kvinnor?
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18
    Han tvingar ju sina på henne?
  36. 18
    Han tvingar ju sina på henne?
  37. Medlem sedan
    Jan 1998
    #19

    Om du...

    ...är intresserad av en man där du kanske alltid får ta de mesta initiativen och ringa mest, så ska shoot; ring!

    Om du är intresserad av en man som är litet mer handlingskraftig och "på" så ska du INTE ringa.
  38. 19
    Om du... ...är intresserad av en man där du kanske alltid får ta de mesta initiativen och ringa mest, så ska shoot; ring!

    Om du är intresserad av en man som är litet mer handlingskraftig och "på" så ska du INTE ringa.
  39. MinVarld
    #20
    Oj, spännande läsning här. Jag ringde iallafall igår, men vi var på ngt sätt i helt olika lägen / mod. Han firade lördagkväll mkt mer än jag, så det blev inget vidare samtal ändå. Jag tyckte vi kunde höras senare.

    Åh, sen är det ju mycket mer komplext än bara ringa. Kanske får jag anledning att skriva igen kanske inte .... Vi träffades för 10 år sen när vi båda var gifta (utan barn). Jag blev betagen / slagen av honom med en kraft jag inte kunde ana. Han också och vi hade en stark, hemlig slags passion, utan att riktigt leva ut den ordentligt. Efter 2 år skiljde jag mig, hade velat fortsätta med honom, jag ställde inga som helst slags krav på honom. I efterhand kunde jag nog ha efterfrågat lite mer handling av honom. Så som han sa att han älskade mig hela tiden. Nu är det många år senare, vi har haft kontakt sådär 1-2 ggr per år, mejl-ledes eller setts, var, vartannat år. För någon månad sen har han nu flyttat till en egen lägenhet. Och tja, där sågs vi nu i veckan ... Så det är så mycket historia. Han har också varit _på i många omgångar (fast aldrig tagit steget).

    Men jag tycker nog att det är något om man ses och sover ihop, att det är schysst att bekräfta varann efter det. Åandrasidan så betyder det väl något att man (han) inte gör det.

    Det låter fint, att man ska låta kärleken komma till en. Inte begära. Och självklart, ingen kan begära riktig, äkta kärlek. En sådan kan ju bara komma av sig själv.
    Min åsikt är ändå att, om man har en (lite uppbyggd) relation till en annan människa, så finns det ett ansvar i detta. Att vara ärlig, att inte ducka obehagliga sanningar, etc Människor som tar det ansvaret ser jag som starka, mänskliga individer. Me like.
  40. 20
    Oj, spännande läsning här. Jag ringde iallafall igår, men vi var på ngt sätt i helt olika lägen / mod. Han firade lördagkväll mkt mer än jag, så det blev inget vidare samtal ändå. Jag tyckte vi kunde höras senare.

    Åh, sen är det ju mycket mer komplext än bara ringa. Kanske får jag anledning att skriva igen kanske inte .... Vi träffades för 10 år sen när vi båda var gifta (utan barn). Jag blev betagen / slagen av honom med en kraft jag inte kunde ana. Han också och vi hade en stark, hemlig slags passion, utan att riktigt leva ut den ordentligt. Efter 2 år skiljde jag mig, hade velat fortsätta med honom, jag ställde inga som helst slags krav på honom. I efterhand kunde jag nog ha efterfrågat lite mer handling av honom. Så som han sa att han älskade mig hela tiden. Nu är det många år senare, vi har haft kontakt sådär 1-2 ggr per år, mejl-ledes eller setts, var, vartannat år. För någon månad sen har han nu flyttat till en egen lägenhet. Och tja, där sågs vi nu i veckan ... Så det är så mycket historia. Han har också varit _på i många omgångar (fast aldrig tagit steget).

    Men jag tycker nog att det är något om man ses och sover ihop, att det är schysst att bekräfta varann efter det. Åandrasidan så betyder det väl något att man (han) inte gör det.

    Det låter fint, att man ska låta kärleken komma till en. Inte begära. Och självklart, ingen kan begära riktig, äkta kärlek. En sådan kan ju bara komma av sig själv.
    Min åsikt är ändå att, om man har en (lite uppbyggd) relation till en annan människa, så finns det ett ansvar i detta. Att vara ärlig, att inte ducka obehagliga sanningar, etc Människor som tar det ansvaret ser jag som starka, mänskliga individer. Me like.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ringa eller inte ringa?
    By Vet inte in forum Pappasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 21:35
  2. ringa eller inte ringa
    By den beljugna frun in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 09:15
  3. Ringa eller inte ringa...?
    By -sus- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 22:13
  4. ringa, ringa o åter ringa...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 09:53
  5. När ska man ringa/inte ringa?
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 07:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar