Flirt
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    Flirt

    Vilket bakslag det var ju inte alls menat så
    Känner mig mycket glad och pigg sedan några månader kanske är det för att vintern släpper sitt grepp det blir ljusare m.m. men mycket går just nu min väg i livet
    Det här har gjort att jag återigen börjat prata med vem som på bussen, kommenterar ger komplimanger ,är artig, närvarande och så vidare
    Så får jag höra på jobbet bakom ryggen att jag är flirtig och någon undrade om jag har problem med min sambo
    Hur artig och trevlig får man vara utan att bli betraktad som flirtig? Jag särbehandlar verkligen ingen av det motsatta könet så ingen kan säga att jag skjutit in mig på någon viss person. Är jag knäpp eller är omvärlden trångsynt?
  2. 1
    Flirt Vilket bakslag det var ju inte alls menat så
    Känner mig mycket glad och pigg sedan några månader kanske är det för att vintern släpper sitt grepp det blir ljusare m.m. men mycket går just nu min väg i livet
    Det här har gjort att jag återigen börjat prata med vem som på bussen, kommenterar ger komplimanger ,är artig, närvarande och så vidare
    Så får jag höra på jobbet bakom ryggen att jag är flirtig och någon undrade om jag har problem med min sambo
    Hur artig och trevlig får man vara utan att bli betraktad som flirtig? Jag särbehandlar verkligen ingen av det motsatta könet så ingen kan säga att jag skjutit in mig på någon viss person. Är jag knäpp eller är omvärlden trångsynt?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Troligen alternativ 2,

    d v s omvärlden är trångsynt. Tror dessutom att det anses mycket mer okey om en snygg tjej flirtar än om en 50-årig man gör det, då blir man kallad gubbsjuk.
  4. 2
    Troligen alternativ 2, d v s omvärlden är trångsynt. Tror dessutom att det anses mycket mer okey om en snygg tjej flirtar än om en 50-årig man gör det, då blir man kallad gubbsjuk.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3

    Världen

    (eller en del av den) är trångsynt. Troligen någon som är avensjuk! Jag råkar ut för det hela tiden att folk tror att jag flörtar (utom när jag verkligen flörtar för då blir jag så blyg så ingen fattar - typiskt). Men det är ungefär samma slags personer som tar det så - de som är missnöjda med sitt eget förhållande och önskar sig bort och därför tror att alla andra är ute efter att ragga.

    Just nu är jag iofs nyseparerad, men inte stöter jag på vem som helst bara därför och absolut ingen som är upptagen! Lite roligare kan man ju ha eller hur? ;-)

    Fortsätt som du är. De som är nöjda kanske inte säger något utan det är bara gnällisarna du hör - varför bry dig om dom. Jag älskar när folk är öppna och "flörtiga" på ett skämtsamt inte raggigt sätt! Inte tror jag att de vill hoppa isäng med mig bara därför.....
    Ha det gott!
  6. 3
    Världen (eller en del av den) är trångsynt. Troligen någon som är avensjuk! Jag råkar ut för det hela tiden att folk tror att jag flörtar (utom när jag verkligen flörtar för då blir jag så blyg så ingen fattar - typiskt). Men det är ungefär samma slags personer som tar det så - de som är missnöjda med sitt eget förhållande och önskar sig bort och därför tror att alla andra är ute efter att ragga.

    Just nu är jag iofs nyseparerad, men inte stöter jag på vem som helst bara därför och absolut ingen som är upptagen! Lite roligare kan man ju ha eller hur? ;-)

    Fortsätt som du är. De som är nöjda kanske inte säger något utan det är bara gnällisarna du hör - varför bry dig om dom. Jag älskar när folk är öppna och "flörtiga" på ett skämtsamt inte raggigt sätt! Inte tror jag att de vill hoppa isäng med mig bara därför.....
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Vad gör det om man är flirtig? Vissa är flirtiga och charmerande men det betyder inte att man har sex med alla på bussen
  8. 4
    Vad gör det om man är flirtig? Vissa är flirtiga och charmerande men det betyder inte att man har sex med alla på bussen
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Om en "snygg tjej" flirtar för mycket är hon lösaktig förstås. Femtioåriga män som flirtar är inte gubbsjuka, de är kåtbockar. Femtioåriga män som _bara_ flirtar med unga tjejer är gubbsjuka.
  10. 5
    Om en "snygg tjej" flirtar för mycket är hon lösaktig förstås. Femtioåriga män som flirtar är inte gubbsjuka, de är kåtbockar. Femtioåriga män som _bara_ flirtar med unga tjejer är gubbsjuka.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Det finns ju alltid folk som tala illa om andra och är man lite utöver normen så fastnar de på det förstås. Men i längden lär ju alla normalfuntade ändå förstå att du bara råkar vara en charmerande person och att det inte betyder nåt mer än det.

    Envis vinner i längden
  12. 6
    Det finns ju alltid folk som tala illa om andra och är man lite utöver normen så fastnar de på det förstås. Men i längden lär ju alla normalfuntade ändå förstå att du bara råkar vara en charmerande person och att det inte betyder nåt mer än det.

    Envis vinner i längden
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7

    Haha

    du har fattat ordlistan!
  14. 7
    Haha du har fattat ordlistan!
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    imt
  16. 8
    imt
  17. Anonym
    #9
    Varför är man så snabb att kalla andra avundsjuka när de är kritiska till nånting undrar jag? Är det verkligen så, eller är det en grov förenkling? Jag undrar alltså på riktigt, det är inte ett direkt ifrågasättande av ditt inlägg.

    Det är lite samma sak som att all svartsjuka nästan alltid skylls på att den svartsjuka har "dålig självkänsla". Visst förekommer avundsjuka, och onödig svartsjuka, och dålig självkänsla, men de überförenklade förklaringsmodeller är trist. Som om saker bara kunde vara på ett sätt liksom.

    Alla som av vissa kallas flörtiga är inte bara öppna och trevliga och sociala. Klart det finns folk som är flörtiga för att boosta sitt ego och sola sig i glansen av andras uppmärksamhet till exempel.

    Nu säger jag inte att det här gäller trådstartaren. Jag vänder mig bara emot de där tokförenklande resonemangen. Fram för nyanser och lite eftertanke tack.
  18. 9
    Varför är man så snabb att kalla andra avundsjuka när de är kritiska till nånting undrar jag? Är det verkligen så, eller är det en grov förenkling? Jag undrar alltså på riktigt, det är inte ett direkt ifrågasättande av ditt inlägg.

    Det är lite samma sak som att all svartsjuka nästan alltid skylls på att den svartsjuka har "dålig självkänsla". Visst förekommer avundsjuka, och onödig svartsjuka, och dålig självkänsla, men de überförenklade förklaringsmodeller är trist. Som om saker bara kunde vara på ett sätt liksom.

    Alla som av vissa kallas flörtiga är inte bara öppna och trevliga och sociala. Klart det finns folk som är flörtiga för att boosta sitt ego och sola sig i glansen av andras uppmärksamhet till exempel.

    Nu säger jag inte att det här gäller trådstartaren. Jag vänder mig bara emot de där tokförenklande resonemangen. Fram för nyanser och lite eftertanke tack.
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Här kan jag hålla med. Jag tror att skitsnack mer sällan beror på avundsjuka (förutom när det helt tydligt handlar om ägodelar eller dylikt) men däremot har många ett enormt behov av att snacka skit om andra för att "må bättre" själva.
  20. 10
    Här kan jag hålla med. Jag tror att skitsnack mer sällan beror på avundsjuka (förutom när det helt tydligt handlar om ägodelar eller dylikt) men däremot har många ett enormt behov av att snacka skit om andra för att "må bättre" själva.
  21. Medlem sedan
    Mar 2009
    #11
    Vänta lite
    Jag läser och läser TS men inte kan jag avgöra varken ålder eller kön på den som skrivit men jag tycker att alla utgår igrån att det är en 50+ man som bara har yngre kvinnor omkring sig
    Tycker lite synd om skrivaren som oförtjänt!? fått en snyting för sitt goda humör
  22. 11
    Vänta lite
    Jag läser och läser TS men inte kan jag avgöra varken ålder eller kön på den som skrivit men jag tycker att alla utgår igrån att det är en 50+ man som bara har yngre kvinnor omkring sig
    Tycker lite synd om skrivaren som oförtjänt!? fått en snyting för sitt goda humör
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12
    Svar: Världen är trångsynt och fantasilös...eller fantasifull!
  24. 12
    Svar: Världen är trångsynt och fantasilös...eller fantasifull!
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13
    En femtiårig snygg kvinna då???
  26. 13
    En femtiårig snygg kvinna då???
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14
    Inte??? Neheeeee...........Bra att du sa det....
  28. 14
    Inte??? Neheeeee...........Bra att du sa det....
  29. Medlem sedan
    Oct 2008
    #15
    Som... flirtar med vaddå?
  30. 15
    Som... flirtar med vaddå?
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    Mmm, sånt behöver förtydliggöras för de som gillar att prata skit om en flirtig kvinna har fula tankar i bakfickan
  32. 16
    Mmm, sånt behöver förtydliggöras för de som gillar att prata skit om en flirtig kvinna har fula tankar i bakfickan
  33. Medlem sedan
    Oct 2008
    #17
    Nä, det handlar inte om en man, vi bara råkar anknyta till tidigare diskussioner också
  34. 17
    Nä, det handlar inte om en man, vi bara råkar anknyta till tidigare diskussioner också
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18
    Hela bussen!!!
  36. 18
    Hela bussen!!!
  37. Medlem sedan
    Dec 1998
    #19
    ...eller så är det DERAS fantasi som är alldeles för....snuskig!
  38. 19
    ...eller så är det DERAS fantasi som är alldeles för....snuskig!
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20

    Instämmer och.....,

    dina tankar avspeglas också erhört tydligt i diskussionen nedan om gubbsjuka.
    Alla män i 50-årsåldern som blir förälskade i en 25-30-årig kvinna är gubbsjuka. Om en 50-årig dam däremot blir kär i en 25-30-årig yngling så är det döhäftigt och hon är en hjältinna!
  40. 20
    Instämmer och....., dina tankar avspeglas också erhört tydligt i diskussionen nedan om gubbsjuka.
    Alla män i 50-årsåldern som blir förälskade i en 25-30-årig kvinna är gubbsjuka. Om en 50-årig dam däremot blir kär i en 25-30-årig yngling så är det döhäftigt och hon är en hjältinna!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad är flirt för er då?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 15:53
  2. Flirt på jobbet.
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 18:34
  3. sms-flirt
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 14:05
  4. Flirt på jobbet!
    By dilemma in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 22:32
  5. Vad är flirt?
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar