Redo efter separation
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Redo efter separation

    Ni som separerat , hur lång tid tog det innan ni kände att ni var redo för ett nytt förhållande? Har det hänt att ni inlett något som ni sedan för kände att ni ej var redo, hur hanterade ni det i sådana fall?
  2. 1
    Redo efter separation Ni som separerat , hur lång tid tog det innan ni kände att ni var redo för ett nytt förhållande? Har det hänt att ni inlett något som ni sedan för kände att ni ej var redo, hur hanterade ni det i sådana fall?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Kände och kände, jag blev så förälskad så det var ingen tvekan. Det var nästan ett år efter vi gjort slut.
    Innan dess var jag mest som usch jag vet inte vad. Jag vet att det finns en hel del förbittrade män som jag gjort illa iallafall, genom att jag trodde att jag var redo för nåt jag inte var, fick panik och gjorde dem illa eftersom jag bara såg till mig själv. Göra slut eller nobb anån är ju en sak, men man kan göra det på ett snyggt sätt såklart.
  4. 2
    Kände och kände, jag blev så förälskad så det var ingen tvekan. Det var nästan ett år efter vi gjort slut.
    Innan dess var jag mest som usch jag vet inte vad. Jag vet att det finns en hel del förbittrade män som jag gjort illa iallafall, genom att jag trodde att jag var redo för nåt jag inte var, fick panik och gjorde dem illa eftersom jag bara såg till mig själv. Göra slut eller nobb anån är ju en sak, men man kan göra det på ett snyggt sätt såklart.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    När jag blev kär blev jag redo Före det hade jag korta historier med nätdejter och olika strulhistorier och trodde att jag aldrig mer skulle vilja ha något förhållande -men när jag blev KÄR så blev jag redo!
  6. 3
    När jag blev kär blev jag redo Före det hade jag korta historier med nätdejter och olika strulhistorier och trodde att jag aldrig mer skulle vilja ha något förhållande -men när jag blev KÄR så blev jag redo!
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Kan det vara så att du blev kär för att du verkligen var redo och de du träffade innan aldrig kunde bli kärlek eftersom du ej var redo helt enkelt. En tanke bara.
    Att man helt enkelt måste ha lagt det gamla bakom sig för att öht vara redo att släppa in kärleken.

    Av nyfikenhet bara när blev du kär, hur lång tid tog det?
  8. 4
    Kan det vara så att du blev kär för att du verkligen var redo och de du träffade innan aldrig kunde bli kärlek eftersom du ej var redo helt enkelt. En tanke bara.
    Att man helt enkelt måste ha lagt det gamla bakom sig för att öht vara redo att släppa in kärleken.

    Av nyfikenhet bara när blev du kär, hur lång tid tog det?
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Ett halvår

    Jag blev kär och inledde ett nytt förhållande ett halvår efter separationen. Vi hade kännt varandra ett tag, och när det väl stod klart att vi båda hade känslorna så var det aldrig nån tvekan.
    Jag var helt klar med mitt gamla förhållande, och min nya kärlek har aldrig påverkat eller varit orsak till vad som varit och vad som tog slut. Lever man i sorg och fortfarande bearbetar något som gjort ont så är man nog inte kapabel att älska igen. Då är man fortfarande sårbar och kanske behöver en vän mer än man kan vara sann mot en annan människa tillbaka.
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  10. 5
    Ett halvår Jag blev kär och inledde ett nytt förhållande ett halvår efter separationen. Vi hade kännt varandra ett tag, och när det väl stod klart att vi båda hade känslorna så var det aldrig nån tvekan.
    Jag var helt klar med mitt gamla förhållande, och min nya kärlek har aldrig påverkat eller varit orsak till vad som varit och vad som tog slut. Lever man i sorg och fortfarande bearbetar något som gjort ont så är man nog inte kapabel att älska igen. Då är man fortfarande sårbar och kanske behöver en vän mer än man kan vara sann mot en annan människa tillbaka.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Nej tvärtom tror jag. Hade jag träffat min (nuvarande) man dagen efter skilsmässan så hade jag blivit lika kär (och redo) då. När rätt person kommer i ens väg så är man redo tror jag.
    Jag var singel i ett par tre år. Men det beror kanske också på hur omständigheterna kring skilsmässan ser ut, det där med hur snabbt man känner sig redo för något nytt? Och förstås olika beroende på hur man är som person. För mig var mitt förra äktenskap helt över den dag jag sa att jag ville skiljas, det fanns inget kvar att reparera eller bygga på..
  12. 6
    Nej tvärtom tror jag. Hade jag träffat min (nuvarande) man dagen efter skilsmässan så hade jag blivit lika kär (och redo) då. När rätt person kommer i ens väg så är man redo tror jag.
    Jag var singel i ett par tre år. Men det beror kanske också på hur omständigheterna kring skilsmässan ser ut, det där med hur snabbt man känner sig redo för något nytt? Och förstås olika beroende på hur man är som person. För mig var mitt förra äktenskap helt över den dag jag sa att jag ville skiljas, det fanns inget kvar att reparera eller bygga på..

Liknande trådar

  1. Svacka efter separation
    By GrG in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:57
  2. Boende efter separation...
    By Caribic in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:09
  3. Livet efter separation?
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:16
  4. amning efter separation?
    By iggan in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 07:54
  5. Reaktioner hos barn efter separation
    By H O in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar