Träna sovtid inför dagis ?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Träna sovtid inför dagis ?

    Jag börjar tänka på inskolningen på dagis och min lilla 1-åring somnar redan kl 10 och sover i ca en timme.
    Sen sover hon en timme igen efter 16.
    På dagis håller de ungarna vakna till 11.15 för lunch och sen får de sova efter maten.
    Är det lönt att börja "träna" sov tider eller ska jag ta det sen när hon skolas in i augusti ?
  2. 1
    Träna sovtid inför dagis ? Jag börjar tänka på inskolningen på dagis och min lilla 1-åring somnar redan kl 10 och sover i ca en timme.
    Sen sover hon en timme igen efter 16.
    På dagis håller de ungarna vakna till 11.15 för lunch och sen får de sova efter maten.
    Är det lönt att börja "träna" sov tider eller ska jag ta det sen när hon skolas in i augusti ?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Nej, låt henne sova det hon behöver nu. Hon växer över sommaren och du ska se att hon behöver mindre sömn redan när det är dags.

    Sedan brukar man faktiskt kunna lita på förskolepersonalen i detta. De har ju skolat in barn förr. det kan vara bra att berätta hur det sett ut hemma och hur det brukar funka kring middagssömnen, men sedan är det liksom deras problem att lösa det på dagis.

    Jag tror också att det mycket sällan är problem att barnen somnar för tidigt. Det vanliga är att det tar ett par försök för dem att alls somna. Men oftast får man som förälder finnas i närheten när de första försöken görs.
  4. 2
    Nej, låt henne sova det hon behöver nu. Hon växer över sommaren och du ska se att hon behöver mindre sömn redan när det är dags.

    Sedan brukar man faktiskt kunna lita på förskolepersonalen i detta. De har ju skolat in barn förr. det kan vara bra att berätta hur det sett ut hemma och hur det brukar funka kring middagssömnen, men sedan är det liksom deras problem att lösa det på dagis.

    Jag tror också att det mycket sällan är problem att barnen somnar för tidigt. Det vanliga är att det tar ett par försök för dem att alls somna. Men oftast får man som förälder finnas i närheten när de första försöken görs.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Håller helt med
  6. 3
    Håller helt med
  7. Anonym
    #4
    Hej jag arbetar med barn och har lång erfarenhet. Du behöver inte träna ditt barn inför förskolan det löser sig när man väl börjar.
    Du behöver inte oroa dig
    kram
  8. 4
    Hej jag arbetar med barn och har lång erfarenhet. Du behöver inte träna ditt barn inför förskolan det löser sig när man väl börjar.
    Du behöver inte oroa dig
    kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Törs nog säga att det löser sig Min barn har haft stort sömnbehov och sovit mkt dagtid men de har klarat dagistiderna kanon. Fast det hände att min etta kröp upp i docksängen och somnade första halvåret
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  10. 5
    Törs nog säga att det löser sig Min barn har haft stort sömnbehov och sovit mkt dagtid men de har klarat dagistiderna kanon. Fast det hände att min etta kröp upp i docksängen och somnade första halvåret

Liknande trådar

  1. inför dagis plus pottträning
    By tuffinghund in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 12:55
  2. Träna inför 5 km?
    By Anonym in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 09:14
  3. Oro inför avdelningsnamn på dagis
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 11:56
  4. Tips och råd inför dagis
    By ullisp in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 16:16
  5. Träna inför flytt
    By Katta+3 in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 01:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar