Vilket pojknamn tycker ni är finast?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Vilket pojknamn tycker ni är finast?

    Har frågat förut men frågar igen..
    Jag och min man har grymt svårt att bestämma oss vad vår lille son som snart är två månader skall heta. Vi har dock två namnförslag som vi båda gillar lika mycket; Melvin eller Milo. Frågan är bara vilket det ska bli:-)
    Kan vi snälla få lite feedback på vad ni tycker och varför?
    Tänk att det ska vara så himla svårt... men det är ju trots allt ett viktigt val.
  2. 1
    Vilket pojknamn tycker ni är finast? Har frågat förut men frågar igen..
    Jag och min man har grymt svårt att bestämma oss vad vår lille son som snart är två månader skall heta. Vi har dock två namnförslag som vi båda gillar lika mycket; Melvin eller Milo. Frågan är bara vilket det ska bli:-)
    Kan vi snälla få lite feedback på vad ni tycker och varför?
    Tänk att det ska vara så himla svårt... men det är ju trots allt ett viktigt val.
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Båda två va fina.. gud va svårt.
    Om jag skulle va tvungen att välja mellan melvin å milo hade det nog bilvit Milo, För det låter härligare att säga.
    Lycka till!
  4. 2
    Båda två va fina.. gud va svårt.
    Om jag skulle va tvungen att välja mellan melvin å milo hade det nog bilvit Milo, För det låter härligare att säga.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Milo helt klart!
  6. 3
    Milo helt klart!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Tycker egentligen inte om något av namnen men Melvin är trots allt lite trevligare. Jag tycker dock inte om det heller egentligen. Men hoppas ni lyckas bestämma er! Lycka till!
  8. 4
    Tycker egentligen inte om något av namnen men Melvin är trots allt lite trevligare. Jag tycker dock inte om det heller egentligen. Men hoppas ni lyckas bestämma er! Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Milo. Inte lika mesigt och lite ovanligare, dvs mindre risk för "Melvin S" eller "Melvin K" eller "Lilla Melvin/Stora Melvin/Brunhåriga Melvin"
  10. 5
    Milo. Inte lika mesigt och lite ovanligare, dvs mindre risk för "Melvin S" eller "Melvin K" eller "Lilla Melvin/Stora Melvin/Brunhåriga Melvin"
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Jag tycker det är svårt att veta hur Milo ska uttalas. Betoning på i eller o?
    Melvin känner jag flera som heter och det gillar jag bättre.
  12. 6
    Jag tycker det är svårt att veta hur Milo ska uttalas. Betoning på i eller o?
    Melvin känner jag flera som heter och det gillar jag bättre.
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Oj, det uttalet har jag inte ens tänkt på, om namnet ska uttalas som Tintins hund tycker jag att det är ganska kul annars är det hemskt.
  14. 7
    Oj, det uttalet har jag inte ens tänkt på, om namnet ska uttalas som Tintins hund tycker jag att det är ganska kul annars är det hemskt.
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8
    Milo skulle jag välja. Melvin gillar jag inte riktigt, kan inte säga varför dock. Milo är jättefint!
  16. 8
    Milo skulle jag välja. Melvin gillar jag inte riktigt, kan inte säga varför dock. Milo är jättefint!
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Jag tycker båda är fina men gillar Melvin bäst! Melvin är ett mjukt och vackert namn som ändå passar på en äldre person

    Lycka till!
  18. 9
    Jag tycker båda är fina men gillar Melvin bäst! Melvin är ett mjukt och vackert namn som ändå passar på en äldre person

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Milo Melvin? Dubbelnamn
  20. 10
    Milo Melvin? Dubbelnamn
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    milo säger jag direkt! så vackert.
  22. 11
    milo säger jag direkt! så vackert.
  23. Medlem sedan
    Feb 2009
    #12
    Melvin är finast (och vanligast) Milo (med betoning på i:et låter jugoslaviskt tycker jag, med betoning på o:et nästan som ett tjejnamn -Malou)
    Varför inte skippa L:et och satsa på Mio?
    Följ era hjärtan eller kanske kom på något helt nytt!
    Lycka till!
  24. 12
    Melvin är finast (och vanligast) Milo (med betoning på i:et låter jugoslaviskt tycker jag, med betoning på o:et nästan som ett tjejnamn -Malou)
    Varför inte skippa L:et och satsa på Mio?
    Följ era hjärtan eller kanske kom på något helt nytt!
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Vilket av dessa pojknamn är finast?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 13:16
  2. Vilket pojknamn är finast?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 16:17
  3. Vilket är finast?
    By Exit in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 15:44
  4. Vilket pojknamn finast till Jack?
    By DenDärAngie in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:14
  5. Vilket är finast?
    By Zophia in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar