knipkulor
Sex & erotik
  1. anonymt namn
    #1

    knipkulor

    Vet inte riktigt om det passar här men ja testar. har precis fått barn och fick fick tipset av en kompis kompis som precis fått barn med att köpa knipkulor hon märkte skillnad på bara någon dag men är det någon som vet hur ja ska få dom att stanna inne precis när ja satt i dom? dom ploppar liksom ut. hon sa att man ska börja med att bara sitta med dom sen stå och sedan tillslut kunna gå med dom men det känns ju inte så trevligt att sätta in dom i vardagsrums soffan och sitta inne på toaletten medans man har dom känns ju inte heller så kul nån som har ett bra tips?
  2. 1
    knipkulor Vet inte riktigt om det passar här men ja testar. har precis fått barn och fick fick tipset av en kompis kompis som precis fått barn med att köpa knipkulor hon märkte skillnad på bara någon dag men är det någon som vet hur ja ska få dom att stanna inne precis när ja satt i dom? dom ploppar liksom ut. hon sa att man ska börja med att bara sitta med dom sen stå och sedan tillslut kunna gå med dom men det känns ju inte så trevligt att sätta in dom i vardagsrums soffan och sitta inne på toaletten medans man har dom känns ju inte heller så kul nån som har ett bra tips?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Knivigt, anledningen till varför dom åker ut är nog för att du behöver dom. Efter en graviditet är bäckebottenmusklerna kraftigt förslappade och för att få kulorna att stanna måste du knipa (med samma muskel du kniper av urinstrålen om du kissar) den kan vara svårt efter en graviditet eftersom att det just är knipmusklerna som tar stryk vid en förlossning.
    Det finns olika stora kulor, allt från rätt stora till ovana knipare till pyttesmå för dem som vill ha en utmaning. Förhoppningsvis har du den större varianten men den kan ändå vara svårt efter en förlossning.
    Testa att bara ha dem inne några minuter åt gången tills du känner att det är okej, efter några veckors träning kan du ha dem inne hela dan om du vill, medan du städar, lagar mat osv. Inget äckligt med att sitta med dem i soffan eller ha dem inne, förutsatt att dina muskler klarar av det.
    Om kulorna fortfarande åker ut nu när du kniper kan du behöva träna ett tag utan kulor, jag hade som rutin att alltid knipa i samma situation, då blir det till slut en vana. Jag valde situationen då jag ammade, så varje gång bebisen skulle ha mat fick även jag lite träning. Du kan såklart välja vilken situation du vill, men ta en och samma, något du upprepar ett par gånger om dagen så får du snart rutin på det och så fort dina knipmuskler har tränats upp lite kan du testa med kulorna igen
    Lycka till!!
  4. 2
    Knivigt, anledningen till varför dom åker ut är nog för att du behöver dom. Efter en graviditet är bäckebottenmusklerna kraftigt förslappade och för att få kulorna att stanna måste du knipa (med samma muskel du kniper av urinstrålen om du kissar) den kan vara svårt efter en graviditet eftersom att det just är knipmusklerna som tar stryk vid en förlossning.
    Det finns olika stora kulor, allt från rätt stora till ovana knipare till pyttesmå för dem som vill ha en utmaning. Förhoppningsvis har du den större varianten men den kan ändå vara svårt efter en förlossning.
    Testa att bara ha dem inne några minuter åt gången tills du känner att det är okej, efter några veckors träning kan du ha dem inne hela dan om du vill, medan du städar, lagar mat osv. Inget äckligt med att sitta med dem i soffan eller ha dem inne, förutsatt att dina muskler klarar av det.
    Om kulorna fortfarande åker ut nu när du kniper kan du behöva träna ett tag utan kulor, jag hade som rutin att alltid knipa i samma situation, då blir det till slut en vana. Jag valde situationen då jag ammade, så varje gång bebisen skulle ha mat fick även jag lite träning. Du kan såklart välja vilken situation du vill, men ta en och samma, något du upprepar ett par gånger om dagen så får du snart rutin på det och så fort dina knipmuskler har tränats upp lite kan du testa med kulorna igen
    Lycka till!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    okej tack
  6. 3
    okej tack
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4

    Har du köpt rätt kulor

    stora med ett snöre emellan rekommenderas. Själv gjorde jag först misstaget att köpa andra.. för helt annat användningsområde Inte större än spelkulor i miniformat fastän tunga.
    Det gick att hålla dem ett tag.. men lätt var det inte
    Bara måste...... allt....
  8. 4
    Har du köpt rätt kulor stora med ett snöre emellan rekommenderas. Själv gjorde jag först misstaget att köpa andra.. för helt annat användningsområde Inte större än spelkulor i miniformat fastän tunga.
    Det gick att hålla dem ett tag.. men lätt var det inte
  9. Anonym
    #5
    ja rätt kulor har ja i alla fall. visste inte ens att det fanns mindre. men ja ska testa att ligga på sängen med dom, fick tips om att börja så nu i stället
  10. 5
    ja rätt kulor har ja i alla fall. visste inte ens att det fanns mindre. men ja ska testa att ligga på sängen med dom, fick tips om att börja så nu i stället
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Ska man ha båda samtidigt?
    Blir det bättre med två kulor än med bara en?

    Jag hittade en stor glaskula (3,5 cm diameter, 50 gram tung, som en knipkula alltså).
    Jag använder den ensam och tycker att det fungerar bra.
    Det är otroligt hur man kan spänna rätt muskel nästan automatiskt, det som är så svårt när man kniper om ingenting.
  12. 6
    Ska man ha båda samtidigt?
    Blir det bättre med två kulor än med bara en?

    Jag hittade en stor glaskula (3,5 cm diameter, 50 gram tung, som en knipkula alltså).
    Jag använder den ensam och tycker att det fungerar bra.
    Det är otroligt hur man kan spänna rätt muskel nästan automatiskt, det som är så svårt när man kniper om ingenting.
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Jag har sett att det finns kulor med olika tyngd, just för att man ska kunna börja med lätta och sedan övergå till tyngre när man blir mer vältränad. Tyvärr minns jag inte var, så jag kan inte ge dig något länktips.
  14. 7
    Jag har sett att det finns kulor med olika tyngd, just för att man ska kunna börja med lätta och sedan övergå till tyngre när man blir mer vältränad. Tyvärr minns jag inte var, så jag kan inte ge dig något länktips.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8

    De med snören emellan

    blir lite obekvämt annars

    Om de är lösa kan man välja men tyngden blir ju dubbel med båda.. Känns det bra så är det rätt
    Bara måste...... allt....
  16. 8
    De med snören emellan blir lite obekvämt annars

    Om de är lösa kan man välja men tyngden blir ju dubbel med båda.. Känns det bra så är det rätt
  17. Medlem sedan
    Aug 2008
    #9
    Heh, det är ju klart, det blir svårt att ha en i om det är snöre emellan. Tänkte inte på det...

    Min kul i knipkulstorlek är en typ av jättestor pottekula. Inte de vanligt "stora" utan ännu en storlek större.
    Billigt och bra. *tips*
  18. 9
    Heh, det är ju klart, det blir svårt att ha en i om det är snöre emellan. Tänkte inte på det...

    Min kul i knipkulstorlek är en typ av jättestor pottekula. Inte de vanligt "stora" utan ännu en storlek större.
    Billigt och bra. *tips*
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Kapar tråden här lite. Jag köpte också efter förlossningen för 3 år sedan lite drygt men jag tyckte de kändes meningslöst för jag behövde inte knipa för att de skulle stanna kvar, de stannade liksom kvar av sig själv ändå. Men jag borde alltså investera i mindre kulor då för att få nån effekt? Eller ska jag använda de jag har trots att jag inte aktivt behöver knipa, dvs kniper det av sig själv?
  20. 10
    Kapar tråden här lite. Jag köpte också efter förlossningen för 3 år sedan lite drygt men jag tyckte de kändes meningslöst för jag behövde inte knipa för att de skulle stanna kvar, de stannade liksom kvar av sig själv ändå. Men jag borde alltså investera i mindre kulor då för att få nån effekt? Eller ska jag använda de jag har trots att jag inte aktivt behöver knipa, dvs kniper det av sig själv?
  21. Medlem sedan
    Jul 2015
    #11
    Köpa knipkulor - http://shytobuy.se
  22. 11
    Köpa knipkulor - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Knipkulor
    By anonymt namn in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-07-20, 15:13
  2. Knipkulor
    By Kniiip in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 07:54
  3. knipkulor
    By cyklamen in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 14:50
  4. Knipkulor....
    By Ullan in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 10:28
  5. Knipkulor då jag är
    By Maria in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar