Naket eller inte
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Naket eller inte

    SvD har just haft en serie om naket och jag kom att tänka på alla badrunt vårt land Själv badar/solar jag gärna nakenmen bara i avskildhet. Men jävla vad åsikterna spretar om detta Är naket alltid det samma som sex hur badar ni själva
    Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva
    (Joan Baez )
  2. 1
    Naket eller inte SvD har just haft en serie om naket och jag kom att tänka på alla badrunt vårt land Själv badar/solar jag gärna nakenmen bara i avskildhet. Men jävla vad åsikterna spretar om detta Är naket alltid det samma som sex hur badar ni själva
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    På dagtid.. baddräkt.. gärna med ben på
    Nattliga nakenbad däremot ... mmm
  4. 2
    På dagtid.. baddräkt.. gärna med ben på
    Nattliga nakenbad däremot ... mmm
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Om det är avskilt näckar jag, det är skönare så utan kalla badkläder mot kroppen. Vi bor på landet och har en liten sjö i närheten dit det kommer kanske 3-4 familjer/personer om dagen. Har då en familj precis gått när vi är där har jag inga problem att chansa och hoppas att ingen kommer. Har inget med sex att göra öht.
  6. 3
    Om det är avskilt näckar jag, det är skönare så utan kalla badkläder mot kroppen. Vi bor på landet och har en liten sjö i närheten dit det kommer kanske 3-4 familjer/personer om dagen. Har då en familj precis gått när vi är där har jag inga problem att chansa och hoppas att ingen kommer. Har inget med sex att göra öht.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Naket är inte alls detsamma som sex, naket är naturligt. Jag föredrar att ha badkläder på oavsett det är avskilt eller inte. Tror det är en vanegrej för mig...
  8. 4
    Naket är inte alls detsamma som sex, naket är naturligt. Jag föredrar att ha badkläder på oavsett det är avskilt eller inte. Tror det är en vanegrej för mig...
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Har de senaste åren bara badat på textilfria bad och kan nu inte tänka mig att bada med badkläder. det är en sån frihetskänsla att kliva ur badet och inte ha våta kläder på sig, att inte behöva smyga och smussla för att byta om...
    När det gäller frågan om hurvida det är sexuellt eller inte på en strand så har det väldigt lite att göra med om folk är nakna eller inte. Det sitter väl mer i betraktarens tankar. Det kan nog vara så att människor som vågar bejaka sina kroppar också vågar bejaka sin sexualitet på ett friare sätt, å andra sidan så blir det ju lite avdramatiserat om man inte skyler sig...
  10. 5
    Har de senaste åren bara badat på textilfria bad och kan nu inte tänka mig att bada med badkläder. det är en sån frihetskänsla att kliva ur badet och inte ha våta kläder på sig, att inte behöva smyga och smussla för att byta om...
    När det gäller frågan om hurvida det är sexuellt eller inte på en strand så har det väldigt lite att göra med om folk är nakna eller inte. Det sitter väl mer i betraktarens tankar. Det kan nog vara så att människor som vågar bejaka sina kroppar också vågar bejaka sin sexualitet på ett friare sätt, å andra sidan så blir det ju lite avdramatiserat om man inte skyler sig...
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Där sa du en hel del sanna ord som jag kan tänka mig att dela med dig!
    Det är helt klart en mycket skönare känsla att bada naken, även om jag faktiskt bara skulle göra det i avskildhet. Och det inte för att jag är pryd på nåt sätt utan mer för att det kan ju väcka "anstöt" annars, tänker mer på de betraktare som jag inte vill påtvinga min egen nakenhet som egentligen borde vara helt naturlig och inget konstigt alls
    Och sex kan man säkert förknippa det med; beror helt o hållet på situationen och vilka personer som är inblandade. Tror dock att om fler eller alla i ett sällskap är nakna så avdramatiseras hela grejen och det är inte kåtheten som styr primärt.
  12. 6
    Där sa du en hel del sanna ord som jag kan tänka mig att dela med dig!
    Det är helt klart en mycket skönare känsla att bada naken, även om jag faktiskt bara skulle göra det i avskildhet. Och det inte för att jag är pryd på nåt sätt utan mer för att det kan ju väcka "anstöt" annars, tänker mer på de betraktare som jag inte vill påtvinga min egen nakenhet som egentligen borde vara helt naturlig och inget konstigt alls
    Och sex kan man säkert förknippa det med; beror helt o hållet på situationen och vilka personer som är inblandade. Tror dock att om fler eller alla i ett sällskap är nakna så avdramatiseras hela grejen och det är inte kåtheten som styr primärt.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Jag skulle helst naken och har inga problem med att vara naken. Tyvärr så blir det dock oftast bad med badbyxor, eftersom jag inte vill väcka anstöt hos andra.
  14. 7
    Jag skulle helst naken och har inga problem med att vara naken. Tyvärr så blir det dock oftast bad med badbyxor, eftersom jag inte vill väcka anstöt hos andra.

Liknande trådar

  1. Städa eller inte, plocka ihop eller inte
    By Anonym in forum Jämlikt?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 11:48
  2. Familj eller inte antingen eller?
    By luddigt in forum Styvfamiljer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 10:11
  3. Nu blir det naket på riktigt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 22:11
  4. Naket
    By mum66 in forum _96 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 10:49
  5. Naket ...
    By ooIndicaoo in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar