Fotsack vs åkpåse
Bebissnack
  1. Förvirrad
    #1

    Fotsack vs åkpåse

    Vad är det egentligen för skillnad mellan en fotsack och en åkpåse. Min tjej sitter ju i sittvagn denna kommande vinter men när jag söker på fotsack på nätet får jag knappt fram någonting så jag tänker att en åkpåse kanske är detsamma då?
  2. 1
    Fotsack vs åkpåse Vad är det egentligen för skillnad mellan en fotsack och en åkpåse. Min tjej sitter ju i sittvagn denna kommande vinter men när jag söker på fotsack på nätet får jag knappt fram någonting så jag tänker att en åkpåse kanske är detsamma då?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Fotsacken är som filt man sätter fast i vagnen och som skyddar barnet från vind, den är oftast väldigt tunn och värmer inte mkt. Fotsacken får/köper man oftast med vagnen, och de är gjorda för just den vagnen och är i samma klädsel.
    Åkpåse är mer om en "sovsäck", den finns i massa färger och modeller och man behöver inte köpa av samma märke som vagnen. De finns tunnare åkpåsar som det är tänkt att man ska kunna använda då det är varmare ute och åkpåsar som är väldigt varma (fodrade med t.ex. fårskinn) för vintern.
    Personligen har jag aldrig använt fotsack utan åkpåse och/eller regnskydd tycker jag fungerar bäst.
  4. 2
    Fotsacken är som filt man sätter fast i vagnen och som skyddar barnet från vind, den är oftast väldigt tunn och värmer inte mkt. Fotsacken får/köper man oftast med vagnen, och de är gjorda för just den vagnen och är i samma klädsel.
    Åkpåse är mer om en "sovsäck", den finns i massa färger och modeller och man behöver inte köpa av samma märke som vagnen. De finns tunnare åkpåsar som det är tänkt att man ska kunna använda då det är varmare ute och åkpåsar som är väldigt varma (fodrade med t.ex. fårskinn) för vintern.
    Personligen har jag aldrig använt fotsack utan åkpåse och/eller regnskydd tycker jag fungerar bäst.
  5. Förvirrad
    #3
    Men kan man använda åkpåse i sittvagn? Blir den inte för kort då?
  6. 3
    Men kan man använda åkpåse i sittvagn? Blir den inte för kort då?
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    nej åkpåsen ska de få plats i länge...
    Till min äldsta dotter hade jag bara filtar i olika tjocklekar och fotsack/vindskydd vad man nu vill kalla det.
    När de andra varit små har jag haft vagnar utan fotsack så de har haft åkpåse.. finns i massor av varianter, modeller, storlekar, tjocklekar och färger.
    Vi har en one tree hill med avtagbart lock, den är rätt okej.
  8. 4
    nej åkpåsen ska de få plats i länge...
    Till min äldsta dotter hade jag bara filtar i olika tjocklekar och fotsack/vindskydd vad man nu vill kalla det.
    När de andra varit små har jag haft vagnar utan fotsack så de har haft åkpåse.. finns i massor av varianter, modeller, storlekar, tjocklekar och färger.
    Vi har en one tree hill med avtagbart lock, den är rätt okej.
  9. Förvirrad
    #5
    Jag har en åkpåse som jag hade i liggdelen men det är ju så kort baksida liksom. Om hon ska ha den kring benen kommer ju bakstycket bara gå upp knappt till axlarna eller ännu längre ner. Ska det vara så då?
  10. 5
    Jag har en åkpåse som jag hade i liggdelen men det är ju så kort baksida liksom. Om hon ska ha den kring benen kommer ju bakstycket bara gå upp knappt till axlarna eller ännu längre ner. Ska det vara så då?
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    hmm har ingen aning, jag har aldrig haft åkpåse i liggdelen för att jag tyckte att det blev så knöligt så min kanske är större då?
    Vd heter din åkpåse?
  12. 6
    hmm har ingen aning, jag har aldrig haft åkpåse i liggdelen för att jag tyckte att det blev så knöligt så min kanske är större då?
    Vd heter din åkpåse?
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Det är en babytravel.
  14. 7
    Det är en babytravel.
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Har oxå haft en åkpåse i liggdelen den var mycket kortare och följde med vagnen när vi köpte den.
    Så i våras när det blev dax för sittvagn fick vi köpa en ny åkpåse och den är betydligt mygge längre,så du får nog köpa en ny åkpåse.
    Men ett tips är att ta med vagnen så kan du prova åkpåsen direkt och se att den passar.
    Lycka till och hoppas att du hittar någon som ni gillar.
  16. 8
    Har oxå haft en åkpåse i liggdelen den var mycket kortare och följde med vagnen när vi köpte den.
    Så i våras när det blev dax för sittvagn fick vi köpa en ny åkpåse och den är betydligt mygge längre,så du får nog köpa en ny åkpåse.
    Men ett tips är att ta med vagnen så kan du prova åkpåsen direkt och se att den passar.
    Lycka till och hoppas att du hittar någon som ni gillar.

Liknande trådar

  1. Fotsack eller åkpåse?
    By GamlaBerta in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 08:17
  2. fotsack
    By ma_gi in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 13:15
  3. Fotsack!?
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 11:11
  4. Fotsack????
    By tottis in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 10:37
  5. Hur jag gjorde om åkpåse till fotsack!
    By Sanna med tjejerna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 09:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar