Kondylom....
Sex & erotik
  1. Ovetande.
    #1

    Kondylom....

    Hur fort visar sig kondylom?

    Jag träffande en jättetrevlig man på krogen och vi hamnade i säng på natten utan skydd... Nu har jag fått en "vårta" precis på ena läppen. Ibland ser der det ut som det kunde vara en finne.

    Måste man testa sig eller kan det gå över av sig själv?. Min kompis trodde det kunde vara kondylom.
  2. 1
    Kondylom.... Hur fort visar sig kondylom?

    Jag träffande en jättetrevlig man på krogen och vi hamnade i säng på natten utan skydd... Nu har jag fått en "vårta" precis på ena läppen. Ibland ser der det ut som det kunde vara en finne.

    Måste man testa sig eller kan det gå över av sig själv?. Min kompis trodde det kunde vara kondylom.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Har du vårta på blygläpparna är det med största säkerhet Kondylom... det går tyvärr inte att bota utan du får bära på viruset dolt tills det försvinner av sig själv.

    Så länge du har vårtor är du smittsam, dock även fast vårtorna försvinner kan du bära på viruset och få vårtor igen senare.
  4. 2
    Har du vårta på blygläpparna är det med största säkerhet Kondylom... det går tyvärr inte att bota utan du får bära på viruset dolt tills det försvinner av sig själv.

    Så länge du har vårtor är du smittsam, dock även fast vårtorna försvinner kan du bära på viruset och få vårtor igen senare.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Vet inte hur fort det visar sig.
    Fast det finns läkemedel mot vårtorna. Viruset däremot läker av sig själv men kan ta olika lång tid.
    Tycker du ska gå till gynekologen då får du definitivt svar. Och mannen bör få reda på att han är smittbärare så han inte smittar andra.
  6. 3
    Vet inte hur fort det visar sig.
    Fast det finns läkemedel mot vårtorna. Viruset däremot läker av sig själv men kan ta olika lång tid.
    Tycker du ska gå till gynekologen då får du definitivt svar. Och mannen bör få reda på att han är smittbärare så han inte smittar andra.
  7. Anonym
    #4
    Grattis till könsherpes....tycker jag det låter som
  8. 4
    Grattis till könsherpes....tycker jag det låter som

Liknande trådar

  1. Kondylom
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-02, 13:04
  2. Kondylom
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 19:47
  3. Kondylom?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 15:52
  4. Kondylom
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 09:01
  5. Kondylom!
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar