Aimee?
Namn, dop & namngivning
  1. Joanna & prinsessa
    #1

    Aimee?

    Dags att bestämma sig för stavningen.

    Aimee eller Amy?
  2. 1
    Aimee? Dags att bestämma sig för stavningen.

    Aimee eller Amy?
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Aimee säger jag, så stavar vi 5-åriga dotterns namn. Fint!
  4. 2
    Aimee säger jag, så stavar vi 5-åriga dotterns namn. Fint!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Så fint och absolut stavningen Aimee,
    kanjag oxå tänka mig med tanke på den franska betydelsen i ordet Aimer(älskar)

    Jättefint
  6. 3
    Så fint och absolut stavningen Aimee,
    kanjag oxå tänka mig med tanke på den franska betydelsen i ordet Aimer(älskar)

    Jättefint
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Är ju lite olika uttal i de varianterna tycker jag då men föredrar egentligen Amy men vill man att det ska uttalas Aimee så e nog den staningen bäst i så fall...Amy uttalar jag Äjmy men det kanske är olika..

    Lycka till!
  8. 4
    Är ju lite olika uttal i de varianterna tycker jag då men föredrar egentligen Amy men vill man att det ska uttalas Aimee så e nog den staningen bäst i så fall...Amy uttalar jag Äjmy men det kanske är olika..

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Samma här. Uttalar Amy - Äjmy och Aimee - Äjmii.

    Men jag tycker att stavningen Aimee är snyggare.
  10. 5
    Samma här. Uttalar Amy - Äjmy och Aimee - Äjmii.

    Men jag tycker att stavningen Aimee är snyggare.
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Väljer man Aimee gör man det svårt för den svenska omgivningen! Amy vet man ju i alla fall om och de flesta känner även till uttalet. Lycka till!
  12. 6
    Väljer man Aimee gör man det svårt för den svenska omgivningen! Amy vet man ju i alla fall om och de flesta känner även till uttalet. Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Hur uttalar ni namnen? Jag uttalar Amy som "Äjmy" och Aimee som "Ämee" (ungefär, franskt uttal). Eller uttalar ni det rent av "Amy"/"Aime" som de stavas? (vet de som uttalar namnen så). Tycker ni ska välja stavningen efter uttal, helt enkelt.
  14. 7
    Hur uttalar ni namnen? Jag uttalar Amy som "Äjmy" och Aimee som "Ämee" (ungefär, franskt uttal). Eller uttalar ni det rent av "Amy"/"Aime" som de stavas? (vet de som uttalar namnen så). Tycker ni ska välja stavningen efter uttal, helt enkelt.
  15. Anonym
    #8
    Min dotter heter Amy. Men uttalas inte som nåt av era alternativ... utan "ammy"
  16. 8
    Min dotter heter Amy. Men uttalas inte som nåt av era alternativ... utan "ammy"
  17. Medlem sedan
    Oct 2009
    #9
    Aimee!
  18. 9
    Aimee!
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    jag känner två Amy, båda uttalas Ammy. om ni vill ha uttalet Äjmy skulle jag i alla fall valt att stava det Eimy. det funkar - namnet Eivy känner ju de flesta till. i Aimee betonas väl sista stavelsen - Äj-MIII?
  20. 10
    jag känner två Amy, båda uttalas Ammy. om ni vill ha uttalet Äjmy skulle jag i alla fall valt att stava det Eimy. det funkar - namnet Eivy känner ju de flesta till. i Aimee betonas väl sista stavelsen - Äj-MIII?
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Uttalar det olika, så svårt att säga vilken stavning ni ska välja, beror på hur ni uttalar det. Amy uttalar jag Ejmy och Aimee blir mer Ejmii. Såg att vissa uttalar det Ammy, det hade jag inte hört förr. Om det är så ni uttalar skulle jag stava det Ammy.
  22. 11
    Uttalar det olika, så svårt att säga vilken stavning ni ska välja, beror på hur ni uttalar det. Amy uttalar jag Ejmy och Aimee blir mer Ejmii. Såg att vissa uttalar det Ammy, det hade jag inte hört förr. Om det är så ni uttalar skulle jag stava det Ammy.

Liknande trådar

  1. Aimee är en kändis!!!
    By Sharp in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 00:01
  2. Aimee fick en...
    By aimee in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:01
  3. Aimee har ett pass nu
    By Victoria m Aimee -06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 17:35
  4. Aimee blev...
    By Sharp in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 10:17
  5. Aimee kommer att bli dyr...
    By Sharp in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar