Skriker??
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Skriker??

    Hur gör manmed en bebis som ite kan sova själv(2,5 månad). Skriker 9 av 10 gånger när jag vaggar ett bra tag innan han somnar. Försöker lägga mig bredvid men det går inte heller...Det blir liksom en neggativ sak att få honom att sova och till slut känner han säkert att man spänner sig och det är ju inte heller bra...
    Vagnen funkar bara ute, inte inne och jag har verkligen inte lust att gå ut hela dagarna, i alla fall inte på kvällen...Snälla hjälp en mamma som gärna vill hjälpa sin lilla kille att somna sött!
  2. 1
    Skriker?? Hur gör manmed en bebis som ite kan sova själv(2,5 månad). Skriker 9 av 10 gånger när jag vaggar ett bra tag innan han somnar. Försöker lägga mig bredvid men det går inte heller...Det blir liksom en neggativ sak att få honom att sova och till slut känner han säkert att man spänner sig och det är ju inte heller bra...
    Vagnen funkar bara ute, inte inne och jag har verkligen inte lust att gå ut hela dagarna, i alla fall inte på kvällen...Snälla hjälp en mamma som gärna vill hjälpa sin lilla kille att somna sött!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Kan du amma honom till sömns? Han är ju så liten att det inte är underligt att han inte vill/kan sova själv. Mina har marathonammat på kvällarna i den åldern och till somnat in i tyngre sömn av efter 2-3 timmar vid bröstet. Det kan vara en bra idé att sitta kvar med honom i famnen i ca 20 minuter efter att han somnat så att han faller i riktigt djup sömn innan du lägger ner honom. Jag värmde vaggan med värmedyna så att det inte blev en för stor temperaturskillnad när jag släppte taget - inbillar mig att det var en bra idé (Mina somnade av och till under marathonamningen men vaknade om jag försökte lägga ner dem innan de hade ätit klart.)

    Jag bar min minsting i sjal och dagtid somnade och vaknade han som han ville och behövde i den.
  4. 2
    Kan du amma honom till sömns? Han är ju så liten att det inte är underligt att han inte vill/kan sova själv. Mina har marathonammat på kvällarna i den åldern och till somnat in i tyngre sömn av efter 2-3 timmar vid bröstet. Det kan vara en bra idé att sitta kvar med honom i famnen i ca 20 minuter efter att han somnat så att han faller i riktigt djup sömn innan du lägger ner honom. Jag värmde vaggan med värmedyna så att det inte blev en för stor temperaturskillnad när jag släppte taget - inbillar mig att det var en bra idé (Mina somnade av och till under marathonamningen men vaknade om jag försökte lägga ner dem innan de hade ätit klart.)

    Jag bar min minsting i sjal och dagtid somnade och vaknade han som han ville och behövde i den.
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Testa att värma sängen med vetekudde. Det lurade vi vår lillflicka med.
    Spänner han sig kanske han har lite ont i magen och då finns det ju bra magdroppar (semper) som funkat för vår lilla skrikmaskin.
    Hoppas att det löser sig!!
  6. 3
    Testa att värma sängen med vetekudde. Det lurade vi vår lillflicka med.
    Spänner han sig kanske han har lite ont i magen och då finns det ju bra magdroppar (semper) som funkat för vår lilla skrikmaskin.
    Hoppas att det löser sig!!

Liknande trådar

  1. Skriker?
    By Linda med Jonathan in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:57
  2. Skriker?
    By Linda med Jonathan in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 10:41
  3. Bara skriker och skriker på natten...
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 08:33
  4. Han skriker
    By Heffaklumpen- in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:25
  5. Skriker o skriker i panik
    By Anne med V o V in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 19:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar